• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • APEW
    Cia80 skrev 2011-10-26 20:42:03 följande:
    Vart ska ni flytta?
    Storbritannien. Min man är därifrån.
  • Some
    SFHelen skrev 2011-10-26 18:11:12 följande:
    Hur går en glukosbelastning till?

har aldrig gjort det och då har man 2 sedan innan denna graviditet. Ska alla göra sån?  
    När man gör en glukosbelastning så fastar man i tolv timmar och sen dricker man en sockerlösning. Sen mäter dom blodsockret efter två timmar. Om man ligger på 10.0 eller högre så har man graviditetsdiabetes.

Olika län gör olika. I vissa län gör alla gravida glukosbelastningen, i andra län så görs den bara om det finns ökad risk pga. fetma eller ärftlighet.
    happy until proven otherwise
  • fair

Fick två ganska onda sammandragningar ikväll. Både rygg och mage gjorde ont och de kom med bara några minuters mellanrum! Riktigt obehagligt.. Tur det släppte sen. Nu hoppad jag att det inte upprepar sig!

• shadowstorm

Förlåt om jag låter okänslig på något sätt nu. Men är det ingen som hört tala som förvärkar? Jag hade masssssssooor med sonen från vecka 30 och tills han kom. Blev lurad ett ex antal gånger sista veckorna för jag hade förvärkar i timmar som gjorde gryymt ont. Nu har det börja precis lika man sammandragning för minsta lilla ansträngning. Men jag ser det inte som nåt onormalt det ä rju kroppens sätt att göra sig redo för vad som komma skall.

Som sagt inte meningen trampa någon på tårna

• fair

Shadowstorm: jag hade massa sd/förvärkar från v 20 med dottern och samma denna gång fast från v 16. Behöver inte göra mycket för att det ska sätta igång. Däremot har det aldrig gjort ont på mig. Varken med dottern eller nu.

• shadowstorm
    fair skrev 2011-10-26 22:24:33 följande:
    Shadowstorm: jag hade massa sd/förvärkar från v 20 med dottern och samma denna gång fast från v 16. Behöver inte göra mycket för att det ska sätta igång. Däremot har det aldrig gjort ont på mig. Varken med dottern eller nu.
    va skönt :) Jag hade gärna haft smärtfria förvärkar...=) Och tyvärr så hjälpte de inte heller att få ut sonen i tid för jag gick över och blev igångsatt på köpet. Vad så tvärsäker han skulle komma ut tidigare för attans vad förvärkar jag hade. Men icke =/

Nä visst är det jobbigt när de sätter igång :(( Går ju liksom inte ta många steg framåt om de väl börjat då känns det som magen ska skära sönder. Händer mig nu ikväll när jag skulle gå till bilen fram och tillbaka tog mig 10 min att komma in =P
  • shadowstorm
    elinson skrev 2011-10-26 22:43:35 följande:
    Har vart på UL idag och vi har nu fått veta att det är en liten pojke som bor i magen min, blev framflyttad 4 dagar så nytt datum för nedsläpp 26 januari, yes... liiiite tidigare alltså ;)

en sötnos =) Vill också göra 3D/4D :) Men nä så är det när man bor i norr då går det icke :(