• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Wicky81
    Tärning6 skrev 2011-10-25 20:55:11 följande:
    jag har hypotyreos så har låg pruoduktion av sköldköttelhormon...
    Hur ligger du nu då under graviditeten?
    I början vet jag att det hoppa fram och tillbaka på mig innan det ville stabiliseras
  • chicopico

Skriver så sällan här men läser varje dag....

Har varit på förlossningsförberedande pilates idag, de var jättekul.
    Jag går hos privat bm och hon har ett samarbete med en pilatesstudio så man får gå dit 3 gånger gratis och lära sig andas rätt och slappna av, träna bäckenet och massa andra övningar.... 

På fredag ska jag göra glukosbelastningen och det längtar jag inte efter precis men de ska bli kul att lyssna på hjärtljuden iaf Ska kolla om järnvärdet gått upp också, jag äter massa järn för tydligen var både mitt ferritinvärde och vanliga järnvärde lågt.

• Tärning6
    Wicky81 skrev 2011-10-25 20:59:03 följande:
    Hur ligger du nu då under graviditeten?
    I början vet jag att det hoppa fram och tillbaka på mig innan det ville stabiliseras
    just nu är jag stabil å har varit det bra länge..
    I början av grav fick jag öka från 75microG till 150microG så sen dess har jag legat bra
  • LillaEko
    syntetica skrev 2011-10-25 18:05:12 följande:
    Jag måste fråga en dum fråga, hur sjutton lyckas ni raka benen utan att karva sönder typ hela benen..
    Kanske jag som är totalt värdelös?! 
    Haha, om det ändå bara var benen som var svåra att raka.
    Skickade ett sms till maken innan idag efter duschen att bara så han vet så kommer han ha en lurvig fru snart. Men att han fick skylla sig själv som gjort mig med barn ;)

Någon som börjat med stödstrumpor?
    Tyckte mina ben kändes svullna efter jag kom ur duschen ikväll. Men kanske beror på att jag gjort lite väl mycket.
    Massa springande på jobbet, sen gick jag hem med en av eleverna ca35 min promenad med en tung rullstol, väl hemma blev det 50 min joggingtur med hunden och sen middag, bakning och disk innan rumpan fick sätta sig i soffan.

Nu är det bara 5 arbetsdagar kvar, sen så går jag hem. Helt underbart. Har massa pyssel projekt på gång. Sen ska vi renovera vårt egna sovrum med nu när bebisrummet är klart.
    Sen planerar jag fortsätta träna så länge det känns bra, så kommer nog kunna fylla mina dagar utan problem =) 
  • syntetica

hahaha inte bara jag som verkar ha problem med rakningen då :D
    Dock hotade jag sambon med att om han inte ville att jagskulle sova på soffan eller om han ville
    att jag skulle ha lena ben/ja allt så skulle han fan få hjälpa mig att raka mig också. 

• Tärning6

Jag vill gärna raka mig där nere då jag avskyr att ha hår där, tycker de är i vägen men gubben får raka han har inget val han sa igår att de kan du väl själv ´då sa jag att du när jag knappt kan sätta på mig skorna själv hur fn ska jag kunna raka mig där då skrattade han, han lovade att göra de i dag så vi får väl se klockan börjar bli mycke

• Kissekatten
    LillaEko skrev 2011-10-25 21:23:36 följande:
    Haha, om det ändå bara var benen som var svåra att raka.
    Skickade ett sms till maken innan idag efter duschen att bara så han vet så kommer han ha en lurvig fru snart. Men att han fick skylla sig själv som gjort mig med barn ;)

Någon som börjat med stödstrumpor?
    Tyckte mina ben kändes svullna efter jag kom ur duschen ikväll. Men kanske beror på att jag gjort lite väl mycket.
    Massa springande på jobbet, sen gick jag hem med en av eleverna ca35 min promenad med en tung rullstol, väl hemma blev det 50 min joggingtur med hunden och sen middag, bakning och disk innan rumpan fick sätta sig i soffan.

Nu är det bara 5 arbetsdagar kvar, sen så går jag hem. Helt underbart. Har massa pyssel projekt på gång. Sen ska vi renovera vårt egna sovrum med nu när bebisrummet är klart.
    Sen planerar jag fortsätta träna så länge det känns bra, så kommer nog kunna fylla mina dagar utan problem =) 
    Jo tack... Benen är väl rätt lätta att raka om man jämför med resten  

Jag har använt stödstrumpor typ hela grav. men pga åderbråck

Jag har slutat jobba nu. Blev sjukskriven de sista 2 veckorna innan jag går på GP. Och på tisdag nästa vecka börjar min kära sambo jobba igen efter att ha varit pappaledig ett halvår. Fattar inte hur jag ska orka hela dagarna med min tokiga 20 månaders dotter... 
    Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • Alltochinget

Jag har inga som helst problem att raka mig varken här eller där. Inte än iaf :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3