• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • nya mamman

Mitt hb låg på 91 sist... men dom tog en gång till och då var det 107. Dropparna jag tar så ger helt vanligt fungerande mage. Fast då vet jag ju inte om dom har gjort någon nytta än!

• fabler
    mia1986 skrev 2011-10-30 10:03:23 följande:
    Lilla eko: vi ska köpa en hokus pokus matstol, den är jättebra. Googla på den och kolla, finns i massa färger mina föräldrar hade en sån åt mig när jag var liten, var kanon och är lika bra idag, de har sparat den så den ska vi ha hemma hos mormor och morfar Min moster hade också en hokus pokus till mina kusiner.
    åååå sån hade jag med när jag va liten!! Sån vill jag ha till mitt barn nu.. vi hade ikeas billiga till sonen och den funkar kanon den med. Men en sån där stol är ju roligare och kommer hålla i alla evighet.
    elias är världens sötaste!!!
  • missable
    lullebo skrev 2011-10-30 09:21:15 följande:
    Okej. Var det längesen du var där? Hoppas att de hinner få in nya tills jag ska dit..
    var där den 11 oktober, men det tror jag nog att det har kommit in!
  • twistedtofit

Vi körde ikeas antiloop först och med eget bord på. Små barn sitter bra i den och dessutom var det smidigt med eget bord! Nu har vi en stokke trip trap. Men matstol behöver man ju absolut inte ha från början eftersom det dröjer månader innan de kan sitta i en!!

• Syoss
    chicopico skrev 2011-10-30 10:33:50 följande:
    Vad ligger ert järn på då? Ni som har lågt alltså. Min mage är också jättetrög av allt järn jag stoppar i mig så jag skulle även börja ta lactulos varje dag för att få igång den igen, tycker inte om att stoppa i mig massa grejer, jag brukar inte ens ta vanliga värktabletter...

Mitt järn har legat på 109 dom 2 senaste gångerna jag var hos BM. Fick börja med 1 Niferex om dagen och vid återbesöket hade det inte stigit något så BM föreslog att jag skulle dubbla dosen. Men eftersom det bara hade gått 2 veckor mellan dom besöken så bestämde jag mig för att fortsätta med 1 om dagen och 2 varannan dag..
    Min mage är också trög av järnet men hittills har det funkat bra ändå. Men har ett paket Frukt & Fibrer från Apoteket hemma ifall att det skulle köra ihop sig helt i magen.
  • twistedtofit

Pratar vi järn eller hb? 109 samt 91 i järn är ju bra, medan det är lågt för hb. Mitt järn tof de bara 1 gång medan de tar hb varje gång!

• Syoss
    twistedtofit skrev 2011-10-30 12:31:49 följande:
    Pratar vi järn eller hb? 109 samt 91 i järn är ju bra, medan det är lågt för hb. Mitt järn tof de bara 1 gång medan de tar hb varje gång!

Jag pratar om hb, kanske skulle ha skrivit det :) Själva järnet har jag ingen aning om vad jag har.
  • Tärning6

Nu hänger jag inte med alls hehe.
    Var barnledig från igår kväll tills i dag lunch de va jätte skönt :D
    Men nu är lilltrollet hemma igen och i dag nu ska det städas.
    Sen ska jag även göra en att göra lista innan den 26november för då ska vi ha kalas/fest här hemma för att både jag å maken fyller år i november å de är lite som ska fixas innan dess.

Sen ska jag även börja knåpa på ett förlossningsbrev.
    Så hur har eran helg varit??

• LillaJag89

Mitt hb låg på 106 sist, Men behover få upp de en del Förlorade mkt blod på förra förlossningen, och fick extra blod osv. Och dom misstänker att de kan bli samma igen..

• LillaEko
    chicopico skrev 2011-10-30 10:33:50 följande:
    Vad ligger ert järn på då? Ni som har lågt alltså. Min mage är också jättetrög av allt järn jag stoppar i mig så jag skulle även börja ta lactulos varje dag för att få igång den igen, tycker inte om att stoppa i mig massa grejer, jag brukar inte ens ta vanliga värktabletter...
    Har du testat Psyllium frön? Det äter jag dagligen för att hålla magen igång.
    Helt naturligt. Läs mer här: GoGreen