• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm
    Frökenolson skrev 2011-10-31 09:35:08 följande:
    hi hi, tänk vad olika det kan vara. Jag har gått upp 17kg ;) ja det kan du ju vara nöjd med, helt klart!
    Hehe ja det är ju lite skillnad :) Sist gick jag upp från vecka 28 och blev väl 6-8 kg på 10 veckor  hehe så jag tror det vänder för mig med. Men glad jag sluppit gå upp bara för att nu går jag ju upp för bebisen väger ;)
  • curiosa
    shadowstorm skrev 2011-10-31 09:47:20 följande:
    Hehe ja det är ju lite skillnad :) Sist gick jag upp från vecka 28 och blev väl 6-8 kg på 10 veckor  hehe så jag tror det vänder för mig med. Men glad jag sluppit gå upp bara för att nu går jag ju upp för bebisen väger ;)
    Och jag har ingenaning om hur mkt jag gått upp mer än att jag hade gått upp 8 kg vid inskrivningen vid 10 fullgångna veckor.
    Efter det har jag inte stått på vågen och nu har jag packat ner den så jag kommer inte ens åt den längre.
  • chicopico

Jag har gått upp 11kg nu, gick upp 25kg med ettan och 17kg med tvåan och jag tror jag satsar på runt 17 denna gången med

• Majskorn

Jag har också gått upp ca 11 kg...behöver inte gå upp så mycket mer nu faktiskt haha....men bebis ska väl lägga på sig lite också så vi får väl se vad vi slutar på :) v.30 idag (29+0) bara en vecka kvar till milstolpe 2...sen e det nog BF man får räkna ner till haha...

• Tärning6

Jag har gått upp va11kg men å är jag stor i grund och båtten.
    På inskrivningen så vägde jag 106 tror jag de var så ja de blir en del med 1an gick jag från 89kg och upp typ ca 25-30kg så ja jag vägde lite mer i starten på denna grav.
    Har försökt att gå ner men pga min hypotyreos var det svårt så efter denna grav ska jag försöka igen å jobba stenhårt på att gå ner lite igen..

I dag ska jag till Diabetesläkaren och å lite info och få med mig en sockermätare hem.
    så jag kan hålla koll på sockret så jag inte får diabetes..

• APEW
    chicopico skrev 2011-10-30 20:03:59 följande:
    Tack för tipsen om magen ska testa fröna. Jag menade hb när jag frågade. Jag trodde de andra hette ferritin värde, så står de i mina papper. I somras låg mitt ferritin på 16 och nu vet jag inte vad det ligger på, mitt hb låg på 96 i förrgår.
    Mitt HB låg också på 96, men min barnmorska sa bara till mig att ta en tablett Duroferon varannan dag.
    Vad olika de säger.
  • Serendipitet

Jag har gått upp 10 kg är i vecka 29+6 så i vecka 30+0 i morgon :D Första graviditeten gick jag upp 9 kg så den gränsen har jag ju redan passerat, målet är uppnått vid 14 kg som BM rekomenderade mig och det kommer nog att gå bra :D Men det känns konstigt att gå upp så snabbt - huvudet hinner inte riktigt med.

• elinson

Jag har gått upp 6,5kg (är i vecka 28 nu), vikten har stått still sista 2 veckorna, tycker att aptiten blivit sämre med... ingen direkt matlust och jag blir mätt alltför fort.

Nöjd med mina 6,5kg, mindre nöjd att jag inte har samma aptit som förut. 

• SFHelen

Jag har gått upp 5 kilo hittills, men jag var lite små rund när jag vart med barn.
    Med första gick jag upp 17 kg (allt borta efter knappt 2 månader) och 8 med andra (gick inte ner det föören ett år senare)

Innan denna graviditet gick jag ner 18-19 kilo så jag oppas jag inte behöver gå upp allt ;) några kilon till gör inget, men vill gärna slippa för många extra kilon om man säger så.