• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori

Tack allihop för era svar! Nu har jag lite mer att gå på. Det jag gör varje gång jag är där är att kolla blodtryck, lyssna på hjärtljuden och mäta magen. (Har bara mätt magen en gång innan, men antar att hon nu kommer göra det regelbundet)

• MissT

Zatori jag tar inte/ska inte ta prover vid alla besök utan det är vissa gånger och det verkar vara olika mycket prover i de olika veckorna. I v 25 tog jag många olika. I v 29 bara ett stick i fingret. Ska lämna ett urinprov i v31 (fast har inget besök då) pga av att jag hade flera uvi innan jag blev gravid. Från v 25 mäter de magen och kollar hjärtljuden och blodtryck varje gång. Verkar vara olika vad de gör och hur mycket prover som tas beroende på vart man bor.

• Sapato

Stannar hemma idag för är helt slut i kroppen och hade jätte ont i magen igår
    Usch, det dåliga samvetet är här.. Varför är man så??!! Skämdes ihjäl när jag ringde jobbet nyss :-/

• nya mamman

Pratar oxå hb när jag pratar 91 och 107. Tidigare hade jag även låga järndepåer i kroppen men det värde har de inte kollat upp igen. Undrar om det låg på 5 och det var alldeles för lågt...

• Marsätt

Ska bli skönt med lov denna vecka. Har sedan 7 veckor till att jobba så nu har nedräkningen börjat:)

• shadowstorm

God morgon :) Ställde mig på vågen idag och jag hade gått upp 0.5 kg sedan jag blev gravid. Är i vecka 30 på torsdag så det känner jag ändå att man kan vara nöjd med :)

• Sapato

Har gått upp kanske 9kg nu men kan ha byxor jag hade innan graviditeten så är nog bara bröst och mage som växt.
    Med 1:an gick jag upp massor men åt som en gris då + väldigt onyttigt.

Är mest orolig för massa vatten på slutet, det är sååå jobbigt.

• Sapato

Nu ringde min chef mig och sa åt mig att vara hemma i några dar om jag känner att jag behöver det. De är så förstående och det känns så skönt för får så dåligt samvete.

• Frökenolson
    shadowstorm skrev 2011-10-31 08:59:36 följande:
    God morgon :) Ställde mig på vågen idag och jag hade gått upp 0.5 kg sedan jag blev gravid. Är i vecka 30 på torsdag så det känner jag ändå att man kan vara nöjd med :)

hi hi, tänk vad olika det kan vara. Jag har gått upp 17kg ;) ja det kan du ju vara nöjd med, helt klart!
  • Jämthund

Godförmiddag på er. Nyss kommen ifrån bm. Mitt första besök utan sällskapet vid min sida. Förvisso gick det okej ändå men det kändes lite annorlunda när inte han var med. Hade alldeles för högt blodtryck. Bm undrade om jag verkligen orkar jobba som jag gör.. Jodå, jag är pigg som en mört. ja, hoppas att det bara var tillfälligt. Jag skall dit på torsdag igen och kolla ännu en gång.. Sf-måttet låg på 29 nu i vecka 28 så det följer kurvan som det skall. Hon hade väldans problem med att hitta hjärtljuden. Inte roligt... Förvisso blev jag inte så stressad för bebis sparkade på lite strax innan jag åkte men ändå Phew.... Inte roligt. För övrigt dags för första föräldrautbildningen idag. Hade egentligen inte tänkt att gå för sällskapet jobbar. Men vatusan, jag kan la gå själv. Egentligen så är det inte föräldrautbildningen som lockar utan det är mest roligt att träffa andra människor i samma situation... Ja, vi får se hur det blir med det eller om jag blir kvar här på jobbet. Önskar iaf alla en fantastisk dag!