• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • 87ida

Jag är i v. 30+0 och har gått upp ca 11 kg sedan jag blev gravid.

Slutade snusa nyår, gick då upp 10 kilo och sen blev jag gravid.. längtar tills jag får bort dessa kilon efter graviditeten!

• Jämthund

I vecka 8+3 hade jag gått upp från 50-55,5 kg nu har jag inte vägt mig sen dess i princip men nosar nog runt 65 skulle jag tippa. Helt sanslöst, tjock har jag verkligen blivit med. En del trosor sitter till och med oskönt dessutom skär dem in sådär skitsnyggt på sidorna...

• minjalin

Jag hade gått upp 7 kg sist hos bm i v 25+4. Vägde mig hos mina föräldrar häromdan och verkar ha gått upp ca 1 kg till på 4 veckor men får se vad vågen hos bm visar imorn i v 29+4 :) Sen är det bara ca 1 kg kvar så har jag passerat 60 kg :p Med sonen gick jag upp 12 kg men allt rasade av plus 5 kg till så jag hoppas verkligen inte det blir likadant igen för vill inte väga ännu mindre efter nästa! 

• Serendipitet
    minjalin skrev 2011-10-31 12:32:35 följande:
    Jag hade gått upp 7 kg sist hos bm i v 25+4. Vägde mig hos mina föräldrar häromdan och verkar ha gått upp ca 1 kg till på 4 veckor men får se vad vågen hos bm visar imorn i v 29+4 :) Sen är det bara ca 1 kg kvar så har jag passerat 60 kg :p Med sonen gick jag upp 12 kg men allt rasade av plus 5 kg till så jag hoppas verkligen inte det blir likadant igen för vill inte väga ännu mindre efter nästa! 
    Det var likadant för mig sist - gick ned allt + 5 extra kg och det vill jag inte ska hända igen tog 4 år innan jag gick upp dem igen. Har du pratat med din BM om det? Vad säger hon att du ska gå upp? Första graviditeten gick jag ju upp 9 kg och gick sedan ned 14 kg så BM satte 14 kg som målvikt för mig denna graviditeten.   
  • solala

Är i vecka 30 nu (29+0 idag) och hade vid BM-besök vecka 26 gått upp cirka 2-3 kg. Nu måtte det vara mer för jag känner mig TUNG - dock sitter kläderna som innan graviditeten bortsett från magen då, obviously. Ska till BM imorgon och väga och mäta. Spännande!

• nya mamman

Sist jag var till BM hade jag gått upp ca 11 kg. Då va jag i v 29 tror jag... Gick upp 17 med första och 10 med andra. Fast med andra hade jag massa kg kvar från första. Denna gång hade jag gått ner och lite till. Så vi får se var det slutar. Men jag äter det jag är sugen på Flört

Sen en annan sak. Det här med att sova på vä resp. hö sida. Hur gör ni? Man läste ju om den där studien som visar att man ska sova på vä sida. Men jag måste växla från hö till vä under hela natten... Sover som en kratta!!!

• Serendipitet
    nya mamman skrev 2011-10-31 13:57:34 följande:
    Sist jag var till BM hade jag gått upp ca 11 kg. Då va jag i v 29 tror jag... Gick upp 17 med första och 10 med andra. Fast med andra hade jag massa kg kvar från första. Denna gång hade jag gått ner och lite till. Så vi får se var det slutar. Men jag äter det jag är sugen på Flört

Sen en annan sak. Det här med att sova på vä resp. hö sida. Hur gör ni? Man läste ju om den där studien som visar att man ska sova på vä sida. Men jag måste växla från hö till vä under hela natten... Sover som en kratta!!!
    Läste också studien!

Jag väljer att ligga på vänster sida i början men vänder sedan till höger sida eftersom höften gör ont - sedan fram och tillbaka hela natten. Jag rör mig och hamnar säkert på rygg då och då med precis som alla andra :) Man kan ju bara försöka och dessutom så måste man ju kunna somna och ta vara på den sömn man kan få - skulle jag enbart ligga på vänster sida hade min sömn minskat många timmar.
  • nya mamman
    GoodEnough mom skrev 2011-10-31 14:02:32 följande:
    Läste också studien!

Jag väljer att ligga på vänster sida i början men vänder sedan till höger sida eftersom höften gör ont - sedan fram och tillbaka hela natten. Jag rör mig och hamnar säkert på rygg då och då med precis som alla andra :) Man kan ju bara försöka och dessutom så måste man ju kunna somna och ta vara på den sömn man kan få - skulle jag enbart ligga på vänster sida hade min sömn minskat många timmar.
    Jag sover ändå jättedåligt på nätterna men skulle bli värre om man skulle sova bara på ena sidan.  Men nånstans i mitt undermedvetna så vaknar jag fortare när jag ligger på hö sida och är alldeles nojjig. USCH! Man ska nog inte läsa sånt där. Låg på vilken sida som helst med dom andra två och det gick ju bra det med =)
  • Serendipitet
    nya mamman skrev 2011-10-31 14:07:56 följande:
    Jag sover ändå jättedåligt på nätterna men skulle bli värre om man skulle sova bara på ena sidan.  Men nånstans i mitt undermedvetna så vaknar jag fortare när jag ligger på hö sida och är alldeles nojjig. USCH! Man ska nog inte läsa sånt där. Låg på vilken sida som helst med dom andra två och det gick ju bra det med =)

Jag kan med bli nojjig när jag ligger på höger sida eller rygg och då måste jag flytta över på vänster sida direkt..hihi..Inte alls bra att läsa en massa som man ändå inte rikitgt kan rå för. Klart det kommer gå bra med denna bebis med, du har ju redan två bevis på att det fungerar med bägge sidorna :)
  • elinson

Det har ju fötts friska fina barn långt innan studien kom... Jag tror egentligen att det är viktigare att mamman får sova tillräckligt och kan ta vara på sig under graviditeten än att hon sover ¨dåligt på vänster sida.

Jag somnar som oftast på vänster sida men som alla andra snurrar under natten.