• roxylady
    Alltochinget skrev 2012-01-16 14:10:40 följande:
    Jag känner som ni har nämnt att livet inte slutar utan snarare börjar när man får barn :) sen vet jag ju inte att det är så eftersom jag inte har några barn än men det är den känslan jag har och jag hoppas den känslan kommer stanna när bebis kommit ut :)
    Håller helt klart med dig Klart! Går man in med en positiv känsla så blir ju allt så mkt bättre också Jag har börjat säga ifrån riktigt mkt nu att jag är trött på alla dessa haglande kommentarer, eller bara säga mmm och gå vidare.. snart kommer jag väl att spricka och säga åt dem att de kanske inte borde ha skaffat barn om de fortsätter sådär :p Man känner så i alla fall. 
  • roxylady

Precis håller med er! Självklart ändras livet. Men inte till något negativt som de försöker få det att låta som  

• roxylady
    marickan skrev 2012-01-16 16:13:32 följande:
    Grejen är också att som förälder så vill man finnas till hands 24 timmar om dygnet. Man vill sitt barns bästa så klart. Det känns absolut inte uppoffrande utan glädjande att få ge det till sitt barn. Det som kan ses som tråkigt och uppoffrande för en som inte har småbarn är bara så självklart för den som är mitt uppe i det. Man har helt olika perspektiv på saker när man är i olika skeden av livet tror jag. Därför är det lika bra att slå dövörat till när någon som inte längre har småbarn kommer med sina historier och lyssna på de som själva har småbarn istället. Då får man nog de bästa råden.
    Håller helt klart med i allt du säger!
  • roxylady

Jamirl: Jag kan verkligen tänka mig det Ja visst! De är ju pyttesmå så kort tid!

suomigirl: Ja men du ser Just den tankegången jag också alltid haft!! Gör man det till det att livet ska ta slut.. ja då gör de det! Men vill man inte det utan fortsätter göra roliga saker så upptäcker man att det går fin fint det med ;) Som många av mina vänner vet så älskar jag att resa till andra sidan jorden. Vissa undrar hur jag ska klara av det nu. Nemas problemas säger jag bara. Min mamma var här å där med mig! Och det var aldrig några problem:) Så undrar varför de är så negativa egentligen de där människorna? Hrm..

Åh skönt!! Här händer det nada än så länge tyvärr.. men har ju iofs 11 dagar kvar till BF. 

• roxylady

Måste fråga hur ni har gjort i sängen i fall vattnet skulle gå där.. för visst lär man väl förstöra sängen om vattnet går där? Kanske man ska lägga en sådan där frottéplastbit som man lägger i bebbes säng från och med nästa vecka?

• roxylady

attans allt kom inte med när jag skrev genom mobilen.

Provar igen :)

miak86 och Syoss: Då får jag också köra på plastad frotté tror jag allt :) Inte så kul att förstöra sängen i fall vattnet skulle gå där ;)

En fråga till er andra som har förvärkar. Jag har som mina vanliga sammandragningar nu men var femte minut ungefär och så får jag som mensvärk varje gång. Har aldrig känt det tidigare utan det har varit smärtfritt varje gång. Men nu känns det såhär. Är det fortfarande vanliga sammandragningar eller är det förvärkar nu?? Och det här kan hålla på i över en vecka? :O 

• roxylady

elingabriella: Åh men gud vilken söt bild! Nu har vi inte hund men vi kommer att ha då och då en liten chihuahua. Så det är ju jättebra Hoppas att de kommer att gå ihop lika fint också. Han är bara 3 månader gammal så jag hoppas han inte kommer att reagera på vår bebis precis som han gjorde med en 6månaders bebis på ett tåg här om veckan.. han morrade lite.. men det kan ju vara för att han är så ung och aldrig sett ett litet barn förr.. så vi ska låta honom och vår son träffas mkt mkt tidigt så kanske det kommer att gå bra. Hoppas det i alla fall.. det är nog nytt för honom med kan jag tänka mig!

• roxylady
    Syoss skrev 2012-01-17 13:35:32 följande:
    Mina förvärkar kommer ganska tätt, ofta med 5 minuters mellanrum. Mensvärk har jag mer eller mindre hela tiden, inte bara under förvärkarna. Så har det varit ett par månader nu, blev sjukskriven för det. Men dom har inte påverkat tappen så jag bara väntar på att dom ska ändra karaktär och öka i styrka, det börjar bli lite tröttsamt :P
    Hm okej.. jag får bara mensvärken när sammandragningen kommer. Annars känner jag ingenting.. det liksom ilar i nedre delen av magen nästan när det kommer.. åh.. så detta kan vara noll tecken alltså? Suck.. ja det är tröttsamt :p Jobbigt att du haft mensvärk emellan och så länge också
Svar på tråden Januaribebis 2012