• roxylady

Januaribebis 2012

Pebbles82 skrev 2012-01-11 15:14:09 följande:
    Låter bra det! :) 

Skönt att tiden har gått fort, jag hoppas få sova ikapp lite när jag väl slutar jobba. Eller ja, efter helgen då sambon ska resa bort och jag blir själv hemma med en 2½ åring som är mer vild än tam. Nästan så jag skulle önska att hon fick en förkylning och speedade ner lite (fast såklart vill jag inte att hon blir sjuk). 

Jag jobbar på ett IT-företag med administrativa uppgifter som interncontroller, så jag har visserligen möjlighet att sitta ner hela dagarna, men hjärnan måste ju fungera och det är knappt så den gör just nu.....  

Kul att vi ligger nära i tid - även om jag är lite bitter att jag blev flyttad från mitt ursprungliga datum den 20:e. 8 dagar känns ju läääänge när man dessutom räknar med att gå över! 
    Ja sover ikapp är vad jag gör nu ;) Slockade 1h och 40min precis. Gissa om det var skööööööönt!! Jag älskar att sova! Haha då skrattar folk åt mig och talar om att det kommer jag minsann inte att få göra sedan. Nä klart inte på samma sätt men det behöver ju inte bli ett helvete i alla fall Och man värdesätter det inte på samma sätt sedan kan jag tänka mig.

Okej! Då har du ett skönt och stillasittandes jobb då :) Skönt!! Jag hade det också iofs men det var ändå spring när man skulle hämta saker till kunder eller bara att finnas öga mot öga där för kunderna gjorde att jag kunde bli stressad. Som man vet är inte alla kunder snälla Nä jag förstår att den inte alltid gör det nu hihi! Men snart får du vila :)

Åh okej.. då ska jag säga något positivt, det är att Januari är ju oftast den fattigaste månaden på året efter jul och så. Kan ju vara skönt att ha ny lön på kontot när den lille fyller år För att vara lite bekväm sådär *fniss* Jo jag tror att jag också kommer att gå över! Men han är välkommen tidigare med.
  • roxylady
    Sapato skrev 2012-01-11 16:30:11 följande:
    Åhh neeej, jag tror bebis vände sig med huvudet uppåt nyss
    Fyfan vad ont det gjorde, om det är så kommer jag bli sååå ledsen. Ska till bm på fredag så får se vad hon säger.
    Kan lika bra göra kejsarsnitt då!!
    Neeej!! Hoppas det inte är så!! Fy vad det måste ha känts Håller alla tummar å tår på att h*n inte har det!
  • roxylady
    Loppan81 skrev 2012-01-11 17:43:46 följande:
    Vår lilla son kom till världen igår den 10 januari klockan 10:14! :)

Läser ikapp och skriver mer om förlossningen(om någon är nyfiken) när tid finnes! 
    Grattis!!!! Vad mysigt!! Klart vi är nyfikna :)
  • roxylady
    ccecy skrev 2012-01-11 16:35:16 följande:
    har bf om 6dagar, borde packa väskan, men har absolut ingen ork till det :S vet ju ungefär va jag ska ha med men blir bara inte av :p får nog ta o skärpa mig, tror slemproppen släpper också så, eller så är den borta helt snart :S och bm sa att de trycker på bra neråt idag på besöket, men känner inte av det :S
    Jag har 10 dagar mer i väntetid än dig.. jag har bara packat bebisens kläder. Våra kläder, hygienartiklar osv osv känns som att man använder varje dag.. då blir det ju svårt å packa det så långt innan känner jag :( Okej! Men man behöver väl inte känna av det? Jag tex känner inte alltid av det, bara ibland.

• roxylady
    ccecy skrev 2012-01-11 18:49:00 följande:
    de är sant, fast ja förväntar ju att känna något iaf! men har varit in på FL en gång då ja tyckte fosterrörelserna var minskade ca 2 veckor sedan, så var jag sammandragskänslig enligt ctg, jag känner om endast om ja känner på magen inte annars. fast de löser väl sig, är bara rädd att de sätter igång före BF :p mest för ja har i huvudet att gå över! så får nog ta mig i kragen, ja har valt ut vilja babykläder som skall med och samt 2 pyjamas o en morgonrock som jag vill ha med :p sen har ja inte funderat så mycke mer !:) ska nog fixa de innan denhär veckans slut! 
    Hm okej.. jo men det är jag med. Ja det är nog bara olika vad alla känner tror jag. Kan nog också bero på hur mkt man anstränger sig tror jag. Dagar jag bara varit hemma brukar det kännas mindre. När har du BF? Nä men det är ju så svårt att packa den där väskan hihi! Ska också göra det mer noggrant en vecka innan tror jag.
  • roxylady
    riparbella skrev 2012-01-11 19:48:05 följande:
    I går föddes lilla Astrid med kejsarsnitt 4,8kg och 54 lång. Har trång bäckenmått och är mycket glad att det inte blev vaginalt efter en tids diskussioner. Gjorde ett TUL för drygt en vecka seda och då uppskattades hon till 3,5 kg, en kraftig felmätning med andra ord!
    Jag mår bra och har varit uppe och duschat idag, klarar mig på alvedon. Nu är det bara amningen som ska komma i gång här.
    Grattis till lilla tjejen!! Skönt att ni mår bra :) 
  • roxylady

Grattis Kissekatten!!

Loppan81: Var det med fördel att vara hemma så länge? Sitter själv och funderar på hur länge man ska våga vara hemma innan man åker in sedan. Vi har bara 5min med bil till sjukhuset. Vill inte ligga inne onödigt länge. Känns som det är skönt att kunna vara hemma så länge som möjligt :) 

• roxylady
    Loppan81 skrev 2012-01-12 14:17:18 följande:
    Jaa du, på ett sätt var det skönt att slippa vara inne för länge på sjukhuset. Jag klarade ju av att hantera smärtan, men hade det varat under längre tid så hade jag nog velat ha någon form av bedövning! 
    Denna gången var det nog rätt. Men gångerna innan så har jag varit där längre, men då har vi åkt när jag har tyckt att jag har gjort nog hemma och velat ha smärtlindring:)

Svår fråga det där, man får nog känna från gång till gång och person till person! Ni har ju så nära så det är ju bara att åka dit när du tycker att det känns lagom!
    Lycka till!

Okej får känna efter helt enkelt. Kan tänka mig att det är supersvårt att veta hur ont man kan ha innan man åker in hehe. Ska bli spännande att se vad man tror i alla fall! Vore ju det absolut skönaste att slippa ligga där allt för länge i alla fall. 

Absolut!
  • roxylady

Grattis cia80 och Endo86!!!!

Haankyy: Känner så jag med! Att jag kommer vara här sist *fniss*

Svar på tråden Januaribebis 2012