Januaribebis 2012
Shadow: ursch stackare:( har de någon förklaring på varför du haft så himla ont så länge?:(
Shadow: ursch stackare:( har de någon förklaring på varför du haft så himla ont så länge?:(
grattis till era bebisar, men snälla måste ni berätta hemska historier om att ni spruckit så mycket, det r faktiskt många av oss här som inte fött ännu, inge rolig läsning för mig iallafall som redan är livrädd för min förlossning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!
Haanky: ja fy vad de små liven kan skrämmas ibland!! Men skönt att du fått tecken nu
Syoss: så var mina värkar i 9h på natten innan vi åkte in. När jag kom in var jag redan öppen 6cm! Så hade ju gjort mkt hemma redan:) kändes bra! Sedan tog det 9h till på fl så var han ute:) gött å inte behöva vara på fl så länge.
Syoss: yesbox paet här!:) Tycker det låter som att du håller på att öppna dig:) De ökade i styrka för mig och störde verkligen allt. Kunde knappt göra något när jag hade sådär ont. Jag var på toa flera ggr å torkade mig för å kolla om slemmis hade släppt än. Tillslut hade den mkt riktigt gjort det och då ringde jag. Men du kan nog ringa ändå! För har man ont i en minut eller mer under värkarna och runt 1-10min intervall så kan det mkt väl vara dax!:) ring å rådfråga iaf:)
Vill också tilllägga att det tog 9 timmars värkar innan slemmis kom. Och mitt vatten gick aldrig av sig själv trots att jag var öppen så mkt som jag var. De tog hål på dem några timmar efter jag kom in.
Syoss: låter precis som jag hade innan jag åkte in:) man tror att det ska göra ondare än vad det gör hela tiden. Så ringa tycker jag absolut du ska göra:) jag satt också med värktimer:)
Berätta vad de sa sedan!!
Slemproppen har lossnat!
Ringde till fl och dom tyckte att så länge jag kunde hantera smärtan så skulle jag vara hemma men jag måste säga att det börjar bli jobbigt.. väntar lite till, sen måste jag nog åka in.