Januaribebis 2012
www.familjeliv.se/Forum-3-41/m62928713.html
Måste få gnälla lite.. jag har aldrig varit med om på maken att få så död ansiktsfärg... vågar aldrig gå ut osminkad kan jag ju säga.. och sedan tycker jag att mina läppar är större ibland.. min ansiktsform är annorlunda.. tur att man inte behöver visa sig bland folk varje dag längre..
Fler som känner som jag?
Fy vad jobbigt Leia
hoppas att det sätter igång ordentligt imorgon nu då!!
Jag måste få gnälla lite. Var nyss hos BM och det kändes som att hon tvingar mig att amma. Jag vet ju inte nu idag om jag vill det förens jag provat. Men hon sa att man inte får ge upp förens efter MÅNADER av försök. Vadå inte FÅR??? Det handlar inte om att ge upp. Det handlar om att känns det bara fel så kommer inte barnet att gilla det heller. Jag vet att alla BMs är utbildade i att propagandera om amning. Men man behöver väl inte känna sig tvingad?? Tanken just nu att en mun ska täcka hela min bröstvårta skrämmer mig ju. Det hjälps inte att jag säger det. Varför känns det som att man inte får bestämma över sin egen kropp????? Blir tokig, arg och ledsen
Trodde inte min BM var såhär. Hon är så bra i allt annat!
Sapato och Carolaj83: Jo jag gjorde det. Men kände att jag knappt ägde min egen kropp när hon sa så
Nä men eller hur. Hon tyckte inte ens att jag behövde ha ersättning hemma för det bara förstör ännu mer. Men tänk om det inte funkar eller att barnet inte får i sig mat?!? Då måste man ju ha det hemma och vara beredd!! Att säga åt nån att inte ens ha det hemma. Ja då undrar man ju hur de tänker? Suck.
Tack för att ni lyssnar!!:)
Pebbles82: Jo jag slog verkligen dövörat till. Höll på att bli tokig på att jag inte ens fick ha flaska och ersättning hemma i fall!! Det lär man ju ha. Det funkar inte för alla. Hon verkade inte förstå det
Nej men eller hur!? Man kan ju inte tvinga någon. Det ger verkligen motsatt effekt. Jag har ju sagt att jag ska försöka. Tycker det borde räcka faktiskt. Är dem på dig också?
Tack för att du lyssnar:)