Januaribebis 2012
Wicky81 skrev 2012-01-08 13:25:02 följande:
Jag tror att idag är det vanligt att mammor väljer bort amning så BVC säger inte så mycket (hoppas jag). Det är ju bara för dom att inse fakta och bara va tyst.....Så jag hoppas för din skull att det kommer gå bra (vilket jag tror) och att dom låter dig vara med ditt beslut vad det än må vara.Jag tänkte på om du oroar dig för det där med råmjölken om du nu inte vill amma redan från början så be om hjälp på BB att pumpa ur första dygnen eller nått så då får ju bäbis i sig det endå :) Och man kan ha mysigt och ha närkontakt endå fastän man flaskmatar.....Så lösningar finns det :D
Javisst är jag från Dalarna jag med :D Om du bor i "Kopparstaden" så bor jag i Vasaloppscentrum :D ca 5 mil till både Sälen och Mora :D
Får du föda i Falun då oxå eller vart kommer du åka?
Vi har 15 mil till Falun så man har lite ångest med att hinna fram. Men min dotters förlossning var så seg så jag är ingen snabbföderska så jag hoppas att det ska gå bra. Men att sitta 15 mil med värkar är inget jag ser fram emot..
Dottern är född i Mora men dom la ju ner BB och förlossning för oss för nått år sen.
Härligt!! Har ni mkt snö nu? Vi har bara nån centimeter.. knappt det :(
Japp det blir det. Bor bara 10min med bil från faluns BB så det är perfekt. Känns som man kommer att kunna stanna hemma en längre stund innan man börjar ta sig dit. Plus att man kanske kan ta sig hem på tidig hemgång också trots att man är förstagångsföderska.. är ju så enkelt att ta sig dit igen om man inte har allt för ont. Oj 15 mil är banne mig långt!! Hur lång tid tar det för er att åka hit? Har ni varit och kollat så ni vet var ni ska? Ja jag hörde att de stängde i Mora för nått år sedan.. mkt dumt!! Hört att Mora var bättre än Falun också! Hoppas att även denna förlossningen tar lite längre tid då :) När har du BF?