GoodEnough mom skrev 2011-11-01 08:16:50 följande:
Jag har alltid varit underviktig och haft svårt att gå upp i vikt (dock alltid följt min kurva ;) ) men låg på 55kg som startvikt första graviditeten till mina 177cm - 2 veckor efter förlossningen var jag nere i 50kg och det tog 3 år för mig att nå 55kg igen. Denna gången låg jag på 57-58kg som startvikt :) Proteinpulver var ett bra tips, dock äter jag mycket men det sätter sig inte ändå - men det kanske är mer effektivt?
Denna graviditeten är jag så lycklig för att jag gått upp 10kg :D Även om huvudet inte hinner med och det ibland känns jobbigt så slipper jag ju kanske gå ned för mycket i vikt sedan. Här äts det avokado, lax och massa nötter allt som anses vara nyttiga fetter - plus lite onyttigt som gammeldags gräddmjölk, grädde, creme fraich och dylikt.
Var din son liten när han föddes eller normalstor-stor?
Måste bara säga att vi är duktiga som gått upp en massa!! :)
Okej, ja då är det kanske inte lika konstigt att du rasar ner så. Proteinpulvret kanske inte hjälper så mycket mot vikten mer än att man får i sig lite extra kalorier, men jag är rädd att bli helt undernärd som jag blev sist (men jag hoppas att det mest hade att göra med att jag förmodligen inte tål gluten så min tarm kunde nog inte plocka upp näringsämnena så bra) så min kropp får se ut som den vill bara den mår bra inuti känner jag :p
Jag hade gått upp 9 kg hos bm idag :) Jag äter bara vanlig creme fraich och grädde och och röd mjölk. Är väldigt anti lightprodukter och tror inte så mycket på att det är vanligt fett som är boven i dramat :P Tror problemet är att många äter både mängder med kolhydrater plus mycket fett (och framförallt då kanske fett i form av friterat och sånt) och sen vräker i sig socker i form av ketchup, sötad youghurt, godis, läsk osv. Men sen är ju de nyttiga fetterna bäst såklart som nötter och avocado. Men sen får man tänka att fett är mättande så man kan äta lite mindre portioner om man har grädde och så i maten :)
Han vägde 3785 g och var 51 cm lång så relativt stor. Han kom på BF. Hur var din förra? :)
Ja vi är jätteduktiga! :D