• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • SysterAnna
    zatori skrev 2011-11-01 15:14:37 följande:
    Jag ska till Ullared om några veckor och behöver nu värdefulla tips på vad jag absolut inte får missa att köpa till bebisen. Vad klarar jag mig inte utan? Tipsa gärna här eller i min blogg: millablom.blogspot.com
    Jättetacksam för alla tips jag kan få! Det är svårt som förstagångsmamma att veta vad man egentligen behöver och inte. :)
    Samma här! På måndag smäller det
  • solala

Jag var hos BM idag och hade sf-mått 26,5. Är i vecka 30 nu. Huvudsaken är att man följer sin egen kurva säger min BM iallafall :)

• curiosa

Jag som är jätte emot föräldrautbildning efter att jag vart på det när jag väntade sonen för 11 år sedan ringde idag till bm och bad om att få gå det.
    Inte för att jag vill utan för att blivande pappan gärna vill (det är ju hans första och min tredje) så det är ju mer speciellt för honom än för mig och han ville verkligen så jag ska inte missunna honom det tänkte jag.
    Han blev mkt nöjd när jag ringde honom och berättade det.
    Kanske kan bli kul att träffa andra här som ska få barn :)

• SFHelen
    Jag ska till Ullared om några veckor och behöver nu värdefulla tips på vad jag absolut inte får missa att köpa till bebisen. Vad klarar jag mig inte utan? Tipsa gärna här eller i min blogg: millablom.blogspot.com
    Jättetacksam för alla tips jag kan få! Det är svårt som förstagångsmamma att veta vad man egentligen behöver och inte. :)

skulle rekomendera: tvättlappar/tvättservetter (lång hållbarhet på dem), nappar, snutte, skötbäddsskydd, nappflaskor, leksaker ;)
  • SFHelen

har ingen aning om hur lillprinsen ligger i magen, men om jag trot rätt så är huvudet neråt ;)

Ska ju till min bm första gången efter ul om 2 veckor (är då i v.29) 

• Lilymay
    elinson skrev 2011-11-01 12:29:59 följande:
    Ja jag har ont i benen om  nätterna, precis som du säger inte foglossning utan som växtvärk. Misstänker att det har att göra med dålig cirkulation i lederna.. all cirkulation i benen är ju typ borta nu ;) Men irriterande är det! Vaknar om nätterna, masserar, vänder mig, sträcker böjer benet och somnar om...

Ja det är verkligen så, skitjobbigt är det! har du testat att bada? tänkte om det hjälper, skall prova det, har testat alvedon ifall det tar bort värken lite, men icke :( Har ju fått en starkare medicin som jag skall ta nu när jag får så jäkla ont men vill ju inte proppa i mig för mycket medicin heller.. När skall din lilla plupp komma? :)
  • zatori
    SysterAnna skrev 2011-11-01 15:28:50 följande:
    Samma här! På måndag smäller det
    Kul! Kan du inte ge lite tips på vad du handlade och på saker man behöver sen när du varit där? :)
  • zatori
    SFHelen skrev 2011-11-01 17:24:50 följande:
    skulle rekomendera: tvättlappar/tvättservetter (lång hållbarhet på dem), nappar, snutte, skötbäddsskydd, nappflaskor, leksaker ;)
    Tack för tipsen! Har skrivit upp de saker jag inte redan köpt på listan. :)
  • fabler
    deras dregelscarfs är billiga och söta. När jag va där i sommras så hade dem massa barbapappa grejer så som tvättlappar, snutte, dreggelscarfs, leksaker. De köpte vi. Sen har dem ju bra med amningsnapp, nappflaskor, vällingdoserare, flasktorkställ.
    elias är världens sötaste!!!