• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm

Nu har jag lämnat sonen på dagis och det känns som jag kommer få en hjärtattack, pulsen är så extremt hög och hjärtat slår eeextremt fort.....Såhär hade jag aldrig när jag vänta sonen vad är liksom skillnaden nu?

• Marsätt

Det verkar vara många som har krämpor.. Jag mår mycket bättre denna gång än när jag väntade sonen.. Kan inte fatta att det är 10 veckor kvar. Jag har gått upp 6 kg sen inskrivningen. Med dottern gick jag upp 10 och med sonen 22... så det skiljer sig en hel del.

Har era bäbisar vänt sig med huvudet neråt? Min ligger i säte än så länge. Min Bm sa att hon hade några veckor till på sig att vända sig..   

♥Olivia 2004♥ ♥Hugo 2007♥ ♥Skruttan 2012♥
  • chicopico

Jag är i v.30 och min bebis ligger med huvudet ner och har gjort ganska länge, men den kan ju som sagt vända sig....

• Krikiz

Sonen vände sig först i v.37, så än så länge är det ju ingen fara på taken  

Nosce te ipsum.
  • Serendipitet
    shadowstorm skrev 2011-11-01 09:45:19 följande:
    Nu har jag lämnat sonen på dagis och det känns som jag kommer få en hjärtattack, pulsen är så extremt hög och hjärtat slår eeextremt fort.....Såhär hade jag aldrig när jag vänta sonen vad är liksom skillnaden nu?

När jag var hos BM sist så låg min puls högt - 127. Hjärtat slår fort vid minsta ansträngning och jag blir anfådd jätte lätt men det gör inte ont alls på mig. Känns mer obehagligt. Har du pratat med din BM? Ibland om pulsen är hög så är även blodtrycket det! Har du sämre grundkondition nu än vid din tidigare graviditet? Om inte din BM kan hjälpa dig så gå till din vårdcentral så du slipper oroa dig för det (pulsen ökar mer då och ger ökat obehag). Hoppas det blir bättre snart!
  • Lilymay

hej tjejer!

Nu är det inte så jätte lång tid kvar :) woho!

MEn måste fråga, någon annan som också har besvär eller vet varför jag har så himla ont i mina ben, mest på natten. Det krampar inte (kramp får jag i vaderna ibland med det går ju över)
    men känns som liknande växtvärk? Det brukar gå över på dagen men idag sitter det kvar, har inte kunnat sova något inatt och nu har värken stigit upp till låret... Försöker vila och ligga med benet i högläge men är det någon som har tips?    

• Serendipitet
    Lilymay skrev 2011-11-01 11:46:12 följande:
    hej tjejer!

Nu är det inte så jätte lång tid kvar :) woho!

MEn måste fråga, någon annan som också har besvär eller vet varför jag har så himla ont i mina ben, mest på natten. Det krampar inte (kramp får jag i vaderna ibland med det går ju över)
    men känns som liknande växtvärk? Det brukar gå över på dagen men idag sitter det kvar, har inte kunnat sova något inatt och nu har värken stigit upp till låret... Försöker vila och ligga med benet i högläge men är det någon som har tips?    

Jag brukar få ont i benen framåt kvällen om jag rört mig massor och då brukar jag bada eller duscha varmt, samt massera benen med lotion efteråt. Vet dock inte om det hjälper för dig om det känns som växtvärk, men kanske prova? :)
  • Lilymay
    GoodEnough mom skrev 2011-11-01 11:50:24 följande:

Jag brukar få ont i benen framåt kvällen om jag rört mig massor och då brukar jag bada eller duscha varmt, samt massera benen med lotion efteråt. Vet dock inte om det hjälper för dig om det känns som växtvärk, men kanske prova? :)

Tack hjärtat, skall testa, jag har ju visserligen gått lite för mycket än vad jag borde så det kanske är det då... Tack för svaret Skrattande
  • LillaJag89
    Marsätt skrev 2011-11-01 10:04:05 följande:
    Det verkar vara många som har krämpor.. Jag mår mycket bättre denna gång än när jag väntade sonen.. Kan inte fatta att det är 10 veckor kvar. Jag har gått upp 6 kg sen inskrivningen. Med dottern gick jag upp 10 och med sonen 22... så det skiljer sig en hel del.

Har era bäbisar vänt sig med huvudet neråt? Min ligger i säte än så länge. Min Bm sa att hon hade några veckor till på sig att vända sig..   
    vår ligger med huvud ner. hoppas på att han inte vänder sig mer utan stannar så ';D
  • Lilymay
    LillaJag89 skrev 2011-11-01 12:11:32 följande:
    vår ligger med huvud ner. hoppas på att han inte vänder sig mer utan stannar så ';D

Jag vet inte alls hur våran ligger med ännu, BM skulle kolla det nästa vecka sa hon... men det känns som bebisen har lagt sig nedåt...