• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Cvb

När ni känner er lill* hicka, känner ni också det långt ner då ?
    Alltid när vår gosse hickar så känns det långt ner, typ vid blygdbenet ?!
    Det jag undrar är om han typ ligger långt ner, om det är "normalt" i v 30 ? 
    Hans huvud har jag alltid känt nere vid vänster höftben så att säga, och hans ben petar upp under höger revben.
    Hoppas ni förstår hur jag menar :) 

• minjalin
    Cvb skrev 2011-11-02 20:39:28 följande:
    Hans huvud har jag alltid känt nere vid vänster höftben så att säga, och hans ben petar upp under höger revben.
    Jag känner också hicka jättelångt ner. Min barnmorska kände igår att bebis låg med huvudet neråt och dessutom hade borrat sig ner i bäckenet, vilket inte var vanligt så här tidigt när man var omföderska så jag hoppas verkligen att lillen tänker stanna ett bra tag till och inte får för sig några dumheter!
  • partouze

Sii- min lilla tjej ligger precis som din pojk hon gillar å sparka på revbenet tills man blir öm

• minjalin
    Wicky81 skrev 2011-11-02 20:16:40 följande:
    Ahaaa på så vis....:)

Nä detta är mitt andra barn och jag jobbar inom vården, anställd på ett boende/hemtjänst....Så med allt vad det innebär tar det musten ut mig. Har oxå jätteont och är sjukskriven 50% nu fram tills gravidledigheten....
    Med dottern gick jag nog hem en månad innan BF men mådde mycket bättre med henne än vad jag gör nu.
    Okej. Hur gammal är din dotter då? :) Oj, förstår det. Det är tufft att jobba med det! Skönt att du fått graviditetspenning. Jag mådde också bättre förra gången, eller i alla fall fysiskt. Mådde sämre psykiskt dock.
  • fabler

Jag jobbar fem veckor till efter den här veckan. Känns bra konstigt. Sa de till personalen jag hade p-möte med idag att jag har bara två till möten med dem och de känns jätte konstigt. Men förhoppningsvis får jag veta imorgon om dem fått tag i någon vikarie till mig och att den kan börja så pass i tid att jag hinner ge den någon slags rapportering kring min personal.

elias är världens sötaste!!!
  • LillaEko

Jag gjorde sista arbetsdagen igår. Plockar ut komp resten av denna veckan och går på gp på måndag!
    Rysligt skönt!

• doriah

Jag jobbar 7 veckor till...dvs till v 38+ men jag ska gå der i tid i december så då kommer jag bara jobba mån tom ons. Jag är högstadielärare så jag kan inte påstå att det är fysiskt betungande.

Elsa och Lovis mamma
  • Frökenolson
    Cvb skrev 2011-11-02 20:39:28 följande:

Jag känner precis som du, hickan är ganska långt ner, känns väldigt annorlunda måste jag säga..
    Sen har liten, huvudert neråt, ryggen till vänster, magen upp vid magsäcken och rumpan under höger revben.
    Misstänkte att det var så, sen såg jag på TUL att liten låg så, kul att det stämde =)

Det mest märkliga jag känner är nog när bebise sträcker på sej och hela magen spänns ut, eller när en fot tryck rakt ut i magen, ha ha, undra om den försöker komma ut den vägen? 

• Jämthund

Jag kan inte säga att jag någon gång kännt bebisen hicka. Däremot rör den sig ordentlig och sparkar den på ena sidan av magen så syns det oxå på den andra sidan. Ja, imorgon skall jag till bm igen och kolla blodtryck. Hoppas innerligt att det är lite lägre än sist.