• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy

Jag tror nog inte jag känt min bebis hicka ännu, gick in i v30 idag, där emot har jag väligt lågt hb verkar de som även om inte tanten på rådgivningen sa något än att ja skulle försöka komma ihåg att ta multitabsen varje dag, burkar kunna glömma dom emellanåt, HB låg på 109, då det är väl lite i lägsta laget, kanske därför jag är så otroligt trött :) Men annars var allt bra :) Låg mitt på SF-kurvan denhär gången, senast låg de lite under :)

• Alltochinget

Jag känner hicka ofta och som ni beskriver så känns det långt ner, nästan vid blygdbenet på mig också. Jättekonstigt!

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Frökenolson

första gången jag kände liten hicka var under ett gravidyogapass, hade jättesvårt för att hålla mej från att skratta.. Skrattande höll på i säkert 5-6 minuter..

• zatori
    Wicky81 skrev 2011-11-02 19:33:10 följande:
    Shit!
    Fyra veckor kvar på jobbet :o

Hur långt har ni kvar och hur många av er har redan gått på gravidledigt?
    Jag har denna veckan och två till innan jag går hem!
  • curiosa

Jag har nästan vart hemma hela grav. Först så pluggade jag på distans och sedan gick jag lite på timmar men nu är jag bara arbetslös.
    Jätte skönt då jag haft mer än många komplikationer denna grav.

• roxylady

Vill också vara hemma. Men man har ju till nyårsafton kvar. Är nog ensam om det här inne nästan nästan tror jag;)

• Krikiz

Fick brevet förra veckan om att min GP är beviljad, så fr.o.m. 28/11 får jag njuta av hemmets lugna vrå   Blir alltmer besvärad av foglossningarna bak i ryggen, så jag är mer än avundsjuk på er som går hem inom den närmaste tiden

Nosce te ipsum.
  • Wicky81
    Krikiz skrev 2011-11-03 05:39:40 följande:
    Fick brevet förra veckan om att min GP är beviljad, så fr.o.m. 28/11 får jag njuta av hemmets lugna vrå   Blir alltmer besvärad av foglossningarna bak i ryggen, så jag är mer än avundsjuk på er som går hem inom den närmaste tiden
    Gu va skönt! Jag väntar på besked och är jättenervös...
    roxylady skrev 2011-11-03 00:20:08 följande:
    Vill också vara hemma. Men man har ju till nyårsafton kvar. Är nog ensam om det här inne nästan nästan tror jag;)
    När har du BF?
    minjalin skrev 2011-11-02 20:54:42 följande:
    Okej. Hur gammal är din dotter då? :) Oj, förstår det. Det är tufft att jobba med det! Skönt att du fått graviditetspenning. Jag mådde också bättre förra gången, eller i alla fall fysiskt. Mådde sämre psykiskt dock.
     Min dotter blir sju i mars.
    Har inte fått GP beviljad än så jag håller tummarna, så inget är säkert än...Kanske får jobba hela tiden ut :P
    Skönt att du slipper må dåligt psykiskt den här gången. Vet inte hur du känner men det fysiska kan man ju lindra och så på olika sätt medans det psykiska är värre....
  • LillaEko

Igår var ju min första lediga dag. Lyckades då somna om en timme efter att mannen gått (han ger sig iväg vid 5.00), idag vaknade jag av hans väckarklocka 04.40 och har inte kunnat somna om.

VILL SOVA!!!!!
    Vad ska jag göra upp nu liksom?!?!?!?!