• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Cia80

Inatt drömde jag om infekterade bensår istället...var nästan så jag föredrog zombisarna

Usch, känner inte alls för att jobba idag  

• got2b

Angående vikt har jag gått upp ca 12kg nu. Är i v 27. Tror min kropp behöver gå upp en del nu eftersom jag är underviktig i normala fall och inte går upp nåt annars oavsett vad jag stoppar i mig. Är så rädd att tappa för mycket efteråt sen. Vill absolut inte väga mindre än vad jag gjorde innan jag blev gravid. Målet efter graviditeten är att inte hamna under 60kg i alla fall.

• elinson
    Lilymay skrev 2011-11-01 11:46:12 följande:
    hej tjejer!

Nu är det inte så jätte lång tid kvar :) woho!

MEn måste fråga, någon annan som också har besvär eller vet varför jag har så himla ont i mina ben, mest på natten. Det krampar inte (kramp får jag i vaderna ibland med det går ju över)
    men känns som liknande växtvärk? Det brukar gå över på dagen men idag sitter det kvar, har inte kunnat sova något inatt och nu har värken stigit upp till låret... Försöker vila och ligga med benet i högläge men är det någon som har tips?    
    Ja jag har ont i benen om  nätterna, precis som du säger inte foglossning utan som växtvärk. Misstänker att det har att göra med dålig cirkulation i lederna.. all cirkulation i benen är ju typ borta nu ;) Men irriterande är det! Vaknar om nätterna, masserar, vänder mig, sträcker böjer benet och somnar om...
  • ccecy
    got2b skrev 2011-11-01 12:23:03 följande:
    Angående vikt har jag gått upp ca 12kg nu. Är i v 27. Tror min kropp behöver gå upp en del nu eftersom jag är underviktig i normala fall och inte går upp nåt annars oavsett vad jag stoppar i mig. Är så rädd att tappa för mycket efteråt sen. Vill absolut inte väga mindre än vad jag gjorde innan jag blev gravid. Målet efter graviditeten är att inte hamna under 60kg i alla fall.
    då är de bra att du går upp lite :) Ja har dock en kompis som har lite samma problem, och hon gick nog ner lika snabbt efter hennes andra gravilitet, så nu är hon nästan nere på "normalvikt" igen, efter 2månader, och hon gick upp ungefär 18kg under hela graviditeten, men hon försöker hålla vikten :)   själv är jag bara nöjd att inte ha behövt gå upp allt för mycke ca 2kg och går in i v30 imorgon :) har iofs några kilo extra från början så :)
  • SysterAnna
    elinson skrev 2011-11-01 12:29:59 följande:
    Ja jag har ont i benen om  nätterna, precis som du säger inte foglossning utan som växtvärk. Misstänker att det har att göra med dålig cirkulation i lederna.. all cirkulation i benen är ju typ borta nu ;) Men irriterande är det! Vaknar om nätterna, masserar, vänder mig, sträcker böjer benet och somnar om...
    Testa att ha stödstrumpor på dagarna.
  • SysterAnna
    elinson skrev 2011-11-01 14:36:02 följande:
    jo jag använder det.. men det hjälper inte.
    Attans... Hur är det att sova med benen lite högt? typ på någon/några kuddar?

Vår bebis har legat med huvudet neråt större delen av tiden sen jag kunnat känna den. Den trivs bäst med rumpan till vänster och sen benen bort på högerkanten och huvud och armar ner i blåsan... Inte så kul alla gången. Idag har det varit full fart på bebisen hela dagen. Den har haft mycket hicka, något som den inte verkar gilla för då tumlar den runt galet mycket. Det är både mysigt och jobbigt på samma gång. 
  • partouze

Hur stort sf hade ni i vecka 30 nästan 31? Min mage e så liten hade bara ett mått på 26 idag vecka 30z Följer kurvan iaf men känns som alla har mycket större ? Jag vet ju att bebis väger som den ska för vi gjorde tul nyss också . Kan den gömma sig långt in tro ;)?

• zatori

Jag ska till Ullared om några veckor och behöver nu värdefulla tips på vad jag absolut inte får missa att köpa till bebisen. Vad klarar jag mig inte utan? Tipsa gärna här eller i min blogg: millablom.blogspot.com
    Jättetacksam för alla tips jag kan få! Det är svårt som förstagångsmamma att veta vad man egentligen behöver och inte. :)