• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Sapato

Paet: Jobbar också till nyår (går hem 30dec) jag har Bf 13jan.
    Hade velat jobba längre men blir så konstigt med jobbet och vikarien men vi får se hur jag gör.

• Alltochinget

Jag pluggar och kommer köra på till terminen är slut, 20 januari. Har BF 23 januari. Fast plugga är ju inte så ansträngande fysiskt :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Frökenolson

Min sjukskrivning går ut imorgon, är mycket bättre så jag tro inte jag kan få den förlängd, funderar på att ringa och fråga om de kan förlänga den två veckor bara,(jag har fortfarande domnande händer, foglossning. har inte fått svar om GP ännu, har sökt från 8/11 men jag var sent ute.. fick skicka in en komplettering häromdagen..

Bara att hålla tummarna och vänta...

Ha en bra dag brudar!   

• SFHelen

Har varit sjukskriven sedan 5 oktober och kommer vara det tills GP börjar 6 december. 

• fair

Var på ul igår. Allt såg fint ut, bra mängd fostervatten och lilltösen var normalstor för kring vecka 30. Hon låg med huvudet långt ner med ansiktet riktat åt höger. Rumpan ligger kring min navel och hon växlar mellan att sparka mig på höger- och vänster sida av revbenen. Förstår nu varför magen alltid är större på höger sida, moderkakan ligger helt på höger sida och bak mot ryggen och dessutom i framvägg. Inte konstigt att det lutar som det gör ibland :

• Syoss

Jag jobbar sista dagen den 26:e november. Dock så godkände inte FK min GP :( men det finns inte en chans till att jag orkar jobba längre än så. Jag ska skicka in ansökan för omprövning men hoppet är inte stort direkt.
    Att jobba på Brurger King är jobbigt i vanliga fall men som gravid är det extremt jobbigt med många och tunga lyft, går och står hela dagarna, böjer och hukar sig osv. Så jag ger upp efter den här månaden :/   

Ni pratade om hicka.. Min bebis har varit inne i en enorm hick-period dom senaste veckorna. Hickar länge, flera gånger om dagen :) jag känner hickan lite varstans i magen, ibland långt ner och ibland högt upp eller på sidorna. Hickan känns mest bak på bebisens rygg :) 

• Kajsa84
    Syoss skrev 2011-11-03 08:45:45 följande:
    Jag jobbar sista dagen den 26:e november. Dock så godkände inte FK min GP :( men det finns inte en chans till att jag orkar jobba längre än så. Jag ska skicka in ansökan för omprövning men hoppet är inte stort direkt.
    Att jobba på Brurger King är jobbigt i vanliga fall men som gravid är det extremt jobbigt med många och tunga lyft, går och står hela dagarna, böjer och hukar sig osv. Så jag ger upp efter den här månaden :/   

Ni pratade om hicka.. Min bebis har varit inne i en enorm hick-period dom senaste veckorna. Hickar länge, flera gånger om dagen :) jag känner hickan lite varstans i magen, ibland långt ner och ibland högt upp eller på sidorna. Hickan känns mest bak på bebisens rygg :) 

Jag jobbar ju också på ett Hamburgeri. Mitt är godkänt. Dock har min chef varit vrålärlig om hur det är på jobbet och att det inte inte är ett passande jobb i slutet av en graviditet. Jobbar sista dagen den 25 November och beräknad den 24 Januari.
  • Pusselbiten86

Mår verkligen skit här hemma :(
    Bara sover.. O har ONT i min mage, helt öm,. massa hemska Sammandragningar...
    Men får ingen sjukskrivning.
    Ta hand om 3 barn utöver det är ingen höjdare, nr 2 av dom är so 5 barn tillsammans :p

Noah 060526, Thias 070724, Alwin 091210, Gravid BF Jan 2012 :)
  • Cvb
    minjalin skrev 2011-11-02 20:53:25 följande:
    Jag känner också hicka jättelångt ner. Min barnmorska kände igår att bebis låg med huvudet neråt och dessutom hade borrat sig ner i bäckenet, vilket inte var vanligt så här tidigt när man var omföderska så jag hoppas verkligen att lillen tänker stanna ett bra tag till och inte får för sig några dumheter!
    Jaså ? Ja då får vi hålla tummar o tår att lillen stannar kvar ! 
    Min första tanke var om vår har lagt sig nere vid bäckenet också (eller nått), men jag kan ingenting om det här så jag vet inte alls jag.. Vet inte om det är huvudet jag känner vid höften. Men fötterna är iaf vid revbenen och hickan känns alltid där nere. :p
    partouze skrev 2011-11-02 20:54:15 följande:
    Sii- min lilla tjej ligger precis som din pojk hon gillar å sparka på revbenet tills man blir öm
    Hehe jaså :p Fast jag har haft turen (än så länge) och inte fått några sparkar på revbenen än, en liten bit kvar innan han når dit ;)
    Frökenolson skrev 2011-11-02 21:29:41 följande:
    Jag känner precis som du, hickan är ganska långt ner, känns väldigt annorlunda måste jag säga..
    Sen har liten, huvudert neråt, ryggen till vänster, magen upp vid magsäcken och rumpan under höger revben.
    Misstänkte att det var så, sen såg jag på TUL att liten låg så, kul att det stämde =)

Det mest märkliga jag känner är nog när bebise sträcker på sej och hela magen spänns ut, eller när en fot tryck rakt ut i magen, ha ha, undra om den försöker komma ut den vägen? 
    Ja, det känns väldigt..skumt :p 
    Kul att det stämde :) Jag tippar på att vår ligger så också, fast spegelvänt.
    Men det verkar iaf normalt att dom ligger med huvudet neråt, det har varit något jag funderat på ett tag. Skönt :)
    Jag är så dryg o hör aldrig av mig till bm, mvc eller något annat o frågar om mina funderingar och nojjor ^^ 
  • Syoss
    Kajsa84 skrev 2011-11-03 08:55:33 följande:

Jag jobbar ju också på ett Hamburgeri. Mitt är godkänt. Dock har min chef varit vrålärlig om hur det är på jobbet och att det inte inte är ett passande jobb i slutet av en graviditet. Jobbar sista dagen den 25 November och beräknad den 24 Januari.

Det är så sjukt att det kan vara så, att vissa blir godkända och andra inte. En kollega på en annan restaurang fick godkänt för första graviditeten men inte andra och hon har exakt samma arbetsuppgifter som sist.
    Min chef har också hjälpt mig mycket och skrivit vad hon tycker om jobbet under graviditet men det gick ändå inte igenom. 3 st andra, inklusive chefen, har också fått sina ansökningar avslagna.   
    Men jag ger inte upp! :)