• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • shadowstorm
    sandy87 skrev 2011-11-03 11:32:27 följande:
    79 dagar kvar till bf å jag är så leds på att vara gravid nu...
    Magen är i vägen jämt, sover dåligt & sjukt ont i ryggen :( Någon annan som känner lika?
    Åhh vill ha ut bebisen nu (vet att det är lite väl tidigt)
     Ska höra med bm om man kan få bli igångsatt typ v 37-38, någon som vet om man kan det?
    Känner att jag inte orkar mer, sjukt jobbigt nu...
    (usch vad jag klagar) 
    Jag är less det kan jag lova less att inte kunna vara mig själv och less att jag inte orkar med min 2 åring på samma sätt som jag vill. Sover bra hela nätterna ÄN men gissar det blir ändring på det snart. Och jag tror TYVÄRR inte du kommer bli godkänd för igångsättning det krävs MYCKET. Jag försökte sist jag var gravid att bli igångsatt när jag hade gått övertiden och mådde så dåligt att ord kan inte ens beskriva hur jag mådde. Men de ville bara skriva in mig på psyket. Blev dock igångsatt +8 BF eftersom de misstänkte att jag läckte vatten.

Idag gick man in i vecka 30 lite närmare börjar man ju komma
  • Ms J

Sandy87: Jag känner igen mig i det du skriver. Sover dåligt och ryggen värker, kan inte sitta ordentligt på jobbet för magen är i vägen, får ont längs utsidan på låret om jag sitter för länge...när som efter nyår är ok med mig men inte inte efter den 26:e (bf)! Hihi! Igångsättning kan bli klurigt att då igenom men du kan ju alltid fråga!

• sandy87

Känner oxå att det kommer att bli svårt att få igångsättning, jag hoppas att den lilla/lille vill titta ut tidigare..
    Har så ont i ryggen så inget hjälper, gör ont om jag sitter,står eller ligger.
    Sjukgymnastens svar var att det inte finns så mkt att göra åt det :/ 
    Usch vad jag klagar, man ska väl vara glad så länge bebisen mår bra men det känns tungt nu...

• ccecy

Vad alla verkar må dåligt, o ha ryggont o sådär :/ Ja har mått dåligt 2 dagar av hela gravilteten ordentligt, då var jag magsjuk, annars kanske ja haft lite små illamående lite nu också då lite sådär som man kan ha annars fast man inte är gravid, mår ja såhär bra till slutet skulle ja nog kunna vara gravid hela tiden :) Har dock blivit lite trött och sådär , men det beror nog på det låga hemoglobin värdet som låg på 109 igår, så fort ja kommer ihåg alla vitamin tabletter lär det nog ordna sig det med :) Tror ja inte känt en ända sammandragning heller, vet inte om det är bra eller dåligt? är ju förstföderska och i v30. men dom kommer väl

• sandy87
    ccecy skrev 2011-11-03 11:57:13 följande:
    Vad alla verkar må dåligt, o ha ryggont o sådär :/ Ja har mått dåligt 2 dagar av hela gravilteten ordentligt, då var jag magsjuk, annars kanske ja haft lite små illamående lite nu också då lite sådär som man kan ha annars fast man inte är gravid, mår ja såhär bra till slutet skulle ja nog kunna vara gravid hela tiden :) Har dock blivit lite trött och sådär , men det beror nog på det låga hemoglobin värdet som låg på 109 igår, så fort ja kommer ihåg alla vitamin tabletter lär det nog ordna sig det med :) Tror ja inte känt en ända sammandragning heller, vet inte om det är bra eller dåligt? är ju förstföderska och i v30. men dom kommer väl
    Var tacksam för det, jag mådde oxå super bra eller gör ännu men ryggen är från en annan världs del...
    Fick Citodon men märker ingen skillnad med dom så inte lönt att äta dom.
    Känns inte bättre av att läkare 6 sjukgymnast säger att det inte går att göra något alls åt det...
    men för utom det så mår jag fint :)
  • shadowstorm
    ccecy skrev 2011-11-03 11:57:13 följande:
    Var glad och njut :) En del människor är föda för bära och föda barn :) Jag är inget av det hahaha ;) Dock föder jag hellre 10 ungar på rad än gå igenom 10 graviditeter ;)

Man behöver inte ha sammandragningar och förvärkar vet en nära vän till mig som aldrig hade några problem när hon vänta sina 2 barn sen gick bara vattnet en dag in och födde tog 6 timmar sen var hon klar från första värken. :)
  • ccecy

Så olika det kan vara, det är så svårt att förstå sig på allt som skrivs att det skall vara si och så, då börjar man nog fundera lite hur de ska vara :) Men skönt att man nästa gång får gå genom förlossningen o sånt på mrc, skall föda utan smärtstillnad, eller ja allt smärtstillnade som kommer ifrom av sprutor, det är mina planer iaf :) Har något av er fött utan smärtstillnade ?

• SysterAnna

Jag mådde toppen fram tills för bara några veckor sedan... sen blev det värre och då framförallt psyket. Har även lite ont i ryggen men inget som hindrar mig från att vara uppe och greja.

Jag hoppas på att kunna föda utan smärtlindring. Vill i första hand ta hjälp av akupunktur och lustgas. Eventuellt också sterila kvaddlar. Vill undvika EDA så långt det är möjligt.

Är det nån mer än jag som lider av dåligt samvete? Jag har dåligt samvete över det mesta just nu... Att jag inte känner mig "så glad som jag borde", inte orkar göra mer här hemma, inte kunnat jobba tiden ut tills jag går på gp o.s.v. Innerst inne vet jag att det är dumt att tänka/känna såhär men jag kan inte hjälpa det... Har tur som har en man som är så superstöttande annars vet jag inte vad jag gjort. 

• SysterAnna

Såg att ni pratade om hicka förut. Känner tydligt av när bubblan får hicka. Brukar kännas vid naveln som mest på mig, ett svagt rytmiskt dunkande. Dock verkar inte bubblan gilla det alls, blir supervild när den får hicka och den kan ha hicka i upp emot en halvtimma ibland. Tycker så synd om den då!

• minjalin
    ccecy skrev 2011-11-03 12:15:33 följande:
    Så olika det kan vara, det är så svårt att förstå sig på allt som skrivs att det skall vara si och så, då börjar man nog fundera lite hur de ska vara :) Men skönt att man nästa gång får gå genom förlossningen o sånt på mrc, skall föda utan smärtstillnad, eller ja allt smärtstillnade som kommer ifrom av sprutor, det är mina planer iaf :) Har något av er fött utan smärtstillnade ?
    Jag födde min första med bara lustgas sista 2 timmarna och det gick kanon :) Kände inte att jag behövde nåt annat eftersom jag ärligt kunde säga till mig själv under förlossningen att jag kunde tänka mig att göra om det. Barnmorskan frågade om EDA när jag var öppen 8 cm och hade ordentligt ont men jag tackade nej, och även om jag hade tackat ja hade jag nog knappast hunnit få den för 20 minuter senare var det dags att krysta och efter en timme krystvärkar var han ute :p