minjalin skrev 2011-11-03 10:08:11 följande:
Du får säkert beviljad. Har aldrig hört om nån som jobbar inom vården som inte fått det :) Ja, jag har börjat må lite dåligt vissa dagar så jag känner noll motivation och orkar ingenting typ men det är i alla fall inte varje dag hela graviditeten som det nästa var förra gången. Hatade att vara gravid förra gången, men nu njuter jag fastän det är en hel del krämpor. Mina krämpor går inte att lindra så mycket men dom är lättare att hantera när man inte mår dåligt psykiskt så på så sätt känns det lättare :) Har åderbråck i underlivet som börjar bli värre nu när bebis tryckt sig ner och dessutom börjar bli tung, (Gör sjukt ont när man står nån längre stund eftersom det är helt svullet och deformerat typ) ett ljumskbråck på ena sidan, foglossning, jobbigt att andas liggande, mycket sammandragningar och börjar bli trött i rygg och revben. Men foglossningen är i alla fall bättre nu än vad den var när den började så det är ju alltid nåt :) Sen är jag glad att allt ser bra ut förövrigt med blodtryck och blodsocker och sånt som vissa i tråden har massa problem med. Får hålla tummarna att urinodlingen inte visar nåt heller. Är mest nervös över att få GBS denna graviditeten också för då kommer jag vara orolig att inte hinna in för antibiotika under förlossningen. Första förlossningen gick fort för att vara förstföderska (5 timmar från första riktiga värk, men bara 2 timmar som verkligen gjorde ont) Men ingen idé att bygga upp massa i onödan innan man vet :p
Hur mår du och så?
Usch åderbråck där nere låter absolut inget kul. Kan föreställa mig att det måste göra jätteont och vara besvärligt :S
Men det är bra att du försöker njuta och se det positiva :)
Jo då jag mår ganska bra förutom värken. Idag tex har jag skitont fram i blygdbenet om man säger så jag antar att det är foglossning även där nu :P Kan ju knappt gå....är ju värre än det jag har i höfterna och ryggen :O
För övrigt ser även mina prover bra ut, socker, blodtryck, urin, järn osv...var lite låg i blodtrycket ett tag men det var bättre sist jag tog det så det är ju bra. Känns även skillnad då jag inte får yrsel så fort jag reser mig :P
Äter Levaxin och medicinering av det ser oxå bra ut, jämt och stabilt :D
Det jag kan tycka är att tiden springer iväg rent allmänt och att jag inte hinner nånting. Tycker det är massor kvar att inhandla till bäbisen och inget namn har vi...suck!
Men jag/vi har väntat på denna bäbis så länge så jag försöker njuta jag med så mycket jag bara kan denna tid och längtar efter honom så mycket :)