• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • nya mamman
    SysterAnna skrev 2011-11-03 12:35:42 följande:
    Är det nån mer än jag som lider av dåligt samvete? Jag har dåligt samvete över det mesta just nu... Att jag inte känner mig "så glad som jag borde", inte orkar göra mer här hemma, inte kunnat jobba tiden ut tills jag går på gp o.s.v. Innerst inne vet jag att det är dumt att tänka/känna såhär men jag kan inte hjälpa det... Har tur som har en man som är så superstöttande annars vet jag inte vad jag gjort. 
    Jag har fruktansvärt dåligt samvete! Sambon sa imorse att jag va lite sur igår och i förrgår... eller ettrig sa han =( Men jag förstår att han sa det. Jag är verkligen det! Jag är trött, jag har ont och dåligt tålamod. Men försöker bita ihop men det går inte alltid. I övrigt är han jättestöttande men förstår att det är jobbigt att leva med en surkart alla dagar!
    Jobbet har jag också dåligt samvete över att jag inte kunnat jobba, jobbar inom äldreomsorgen och det är jättetungt så det är ju inte så konstigt. Men ville jobba 50% men läkaren va emot det så jag blev sjukskriven på heltid.
    Dåligt samvete mot mina barn (som är här vecka - vecka) att jag inte orkar så mycket som jag sku vilja. Tur att dom är så "gamla" att dom ändå kan sysselsätta sig lite själv. Jag försöker spela spel och så där men nå mer ansträngande orkar jag inte.
    V 32 idag! 
  • Tärning6

Hej alla hur mår ni??
    Förutom huvudvärk så mår jag nog ganska bra i dag..
    Ska ta och göra nått vettigt här hemma i alla fall
    Tror att huvudvärken är för att jag dragit ner på socker så just nu dricker jag kaffe för att hålla huvudvärken på avstånd de funkar någorlunda..
    nä nu lägga in tvätten maken vek i går sen försöka dra ett varv med snabel draken..

• ccecy
    minjalin skrev 2011-11-03 12:52:38 följande:
    Jag födde min första med bara lustgas sista 2 timmarna och det gick kanon :) Kände inte att jag behövde nåt annat eftersom jag ärligt kunde säga till mig själv under förlossningen att jag kunde tänka mig att göra om det. Barnmorskan frågade om EDA när jag var öppen 8 cm och hade ordentligt ont men jag tackade nej, och även om jag hade tackat ja hade jag nog knappast hunnit få den för 20 minuter senare var det dags att krysta och efter en timme krystvärkar var han ute :p
    Skönt o höra, så mycke tal o alla smärtlindringar o saker, o jag som har fobi för strupor, vet dock inte hur ja klarat ta 3tatueringar, men det känns som att de inte är samma sak. Så jag kan tänka mig att ta bedövningsmedel om det verkligen ite går utan, ja utesluter nog inte dom helt även om jag helst avstår dom :)  men lustgas kan ja nog tänka mig använda mig av :) Hur lång var din första förlossning då ? :) tror de kan bli jobbigt om det är en långdragen förlossning att orka med :p 
  • Cia80

Jag har en fråga: Är det nån av er som upplevt episoder av hjärtklappning?
    Igår när jag var på jobbet så kollade jag min puls för skojs skull och då var den uppe på 130 och jag kan inte påstå att jag direkt ansträngt mig innan. Nu idag känner jag också att pulsen är lite hög. Jag mår bra i övrigt. Är det nåt man ska kolla upp? 

• Snusmumriken80

Cia80: Jag är sjukskriven för hög puls. Har en vilopuls på 101 Ska till hjärtmottagningen på måndag för att få lite elektroder över mig, som jag ska ha 24h.

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • curiosa

30+0. Nu är det 10 veckor kvar på riktigt.
    Kan inte sluta längta efter att få träffa den lill* och få ett normalt liv igen.  Saknar hästar och ridning och allt runt omkring så jag blir tokig.
    Annars så mår jag faktiskt ganska ok nu. Sover dåligt gör jag, kryper i benen, foglossning och lite illamående/yrsel och så men överlag helt ok.
    Nu ska man bara bli ännu större (om det är möjligt) sen så är det faktiskt dags!

• Snusmumriken80

Dåligt samvete har jag med :( Har 3 barn mellan 3 och 6 och orkar inte göra något med dem, försöker dock spela lite ibland :( Har dåligt samvete för att jag inte kan göra ngt här hemma eller fara någonstans pga värk, hög puls och trötthet. Sover fruktansvärt dåligt, men vilar varje dag, vilket går rätt bra. Bebisen hickar lite nu o då, känner det väldigt långt ner :) Bebis ligger med huvudet ner och har så gjort minst 1 månad tillbaks. Är i v. 32+4 idag, tror jag:) Minskar hastigt de där dagarna. Har blivit igångsatt 2 ggr förut, får se hur det blir denna gång. Fick ut Minstingen med en krystvärk, undrar hur fort d går denna gång Är gjord att föda barn, haft epidural alla 3 ggr och det har gått super bra, siktar på det denna gång med. Gravid ska jag däremot inte va, bara bekymmer!

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Ms J

Föda barn är tusen gånger lättare än att vara gravid, i alla fall denna gången! Hihi! Jag använde mig av enbart lustgas när dottern kom till världen. Klarade mig utan fram till 7-8 cm sen tog jag till gasen. Tål mm den bara och vågar släppa lite på kontrollen så är den kanon tycker jag!

• Cia80

Snutti, Hm då kanske jag ska ta upp det med bm. Ska dit om två veckor.