• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Liina87
    Sapato skrev 2011-11-03 18:54:07 följande:
    Liina87: Boka tid hos sjukgymnasten direkt för där får du super bra tips.

Annars gå med rätt skor, sitt ner och klä på dig, gå som ett barn i trappor...
    Ja då får jag kolla upp det.

Jag har inte ont när jag rör mig utan det kommer när jag sätter mig eller om jag står upp länge.

www.linapetite.blogspot.com 
  • Wicky81
    minjalin skrev 2011-11-03 17:36:23 följande:
    Nä det är ingen hit. Fick det förra gången med men då kom dom typ 10 veckor senare än den här gången :P Men det är tur att dom oftast försvinner efter förlossningen i alla fall :)

Usch, foglossning fram är hundra gånger värre än bak! Hoppas det lättar för dig snart i alla fall! Det är fördelen med foglossning, att det faktiskt kan bli bättre. Lågt blodtryck är ingen hit, men nästan hellre det än högt i alla fall för det är ju inte farligt, men jobbigt.

Ja usch vad fort den här graviditeten går. Den förra sniglade sig fram men nu när jag har barn tycker jag tiden går ruggigt fort :p Namn har vi klart och det mesta har vi ju kvar sen sonen, plus köpt lite grejer så som ståbräda och lite kläder och så, så det mesta är nog färdigt nu skulle jag tro. Tog det lång tid för er att bli gravida?
    Ja fick ringa 1177 nu och fråga om jag fick ta en starkare tablett och det var ok...för det gick inte längre..så nu har det värsta släppt tack och lov så jag kan nog kunna sova i natt.....Men tror sonen fick en kick där inne för det var väldans liv en stund :P

Ja vi har oxå det mesta så men iom att vi får en son nu känns det som man får börja om lite endå just med kläder och så. Gubbens lillasyster har lånat oss massa kläder så vi klarar oss :D Men ska väl shoppa loss mer senare....Vi har bland annat bilstol (babyskydd) att köpa samt en åkpåse till vagnen...

Det tog oss fyra år att bli gravida....Slutade med piller -06...fick MA i augusti -07 och sedan inget.....
    Gå gärna in på min sida och läs min blogg om det hela...Har bloggat en del här från och till om våran kamp dessa år. Så som sagt läs gärna ;D
  • minjalin
    ccecy skrev 2011-11-03 17:37:46 följande:
    jag hoppas jag kan ha samma tur :) fast det blir som det blir, man ska nog inte stressa upp sig på alla mardröms förlossningar som slutar i akutkejsarsnitt osv. då tror ja hela förlossningen av sig självt blir jobbigare, utan att man skall ta det som det kommer :)  o så får man hoppas att din förlossning inte går allt för mycke snabbare denhär gången ! ;p har du låg väg till förlossningen annars då ?:)
    Precis. Ingen idé att stressa upp sig. Folk älskar att berätta om sina mardrömsförlossningar, men drömförlossningarna får man sällan höra talas om ;) Jo det hoppas jag med. Tar en kvart ungefär med bilen till sjukhuset så det är inte så långt, men ska ju fixa barnvakt och så också. Men i värsta fall får ju han följa med så får mina föräldrar hämta honom på sjukhuset men sätter det igång mitt i natten är jag inte så pigg på att släpa upp honom mitt i natten. Men förhoppningsvis förvarnar det lite som det gjorde sist.
  • Empa86

Idag fick min kompis sin lilla pojk! Hjärta4 veckor före bf! Hur söt som helst, hurra! Hoppas min också vill titta ut lite tidigare än planerat. Längtar så!!

BTW. Sist jag var hos BM låg mitt blodsocker på 3.0 hon tyckte det var lågt men sa inget mer. Någon som har erfarenhet av lågt blodsocker? Till saken hör att jag hade ätit frukost timmen innan jag var iväg och hade ätit godis kvällen innan så jag var rädd att det skulle vara högt(!) Blir man trött av att ha lågt blodsocker?  

• minjalin
    GoodEnough mom skrev 2011-11-03 18:41:13 följande:
    Här är det inte bara magen som vuxit utan rumpan, låren, brösten och kinderna ;) Så jag känner mig lite rund :) Men har jag tur får jag behålla lite rumpa efter :D 

Ja, det varierar kraftigt det där med vikt och längd. Jag ska till TUL den 16 november så inte så länge till! Här hos oss får man två stycken ultraljud. 

Enligt min barnmorska räknas jag och inte räknas till omföderska, så jag hoppas bara tösen vänder sig så jag får genomgå vaginal förlossning :)  

Hur är denna graviditen annorlunda mot din första? Eller de är lika?  
    Jag tycker mina kinder är insjunkna istället. Var mycket rundare förra gången. Och rumpan är helt borta :p Men men, det blir som det blir.

Okej, vad lyxigt :)

Du hade gjort kejsarsnitt innan va? Den kompisen jag pratade om som hade sin i säte, träffade henne igår och dom hade gjort ett vändningsförsök ändå som hade lyckats så förhoppningsvis vänder den sig inte igen :) Förstår att du vill uppleva en vaginal också. Det är verkligen jättehäftigt :) Själv är jag livrädd för kejsarsnitt så det vill jag verkligen inte!!!!

Jag har mått mycket mer illa än med sonen, foglossningen kom v 12 (med sonen kom den v 20) har haft mer foglossning också, åderbråck i underlivet som kom i v 15 (kom runt v 30 med sonen) och har fått ett ljumskbråck. Men jag njuter ändå mer av denna graviditeten än förra för jag mår bättre psykiskt. Hatade att vara gravid med sonen, avskydde kroppsförändringarna och hela baletten. Den här gången var jag mer förberedd och njuter av magen och tycker den är fin. Har inte lika mycket humörsvängningar heller, Men börjar känna av det lite mer nu. Känner mig väldigt deppig vissa dagar och har inte så bra tålamod med sonen just nu så har ständigt dåligt tålamod över att jag tappar humöret eller inte orkar leka med honom på samma sätt som innan. Men det är ju inte så långt kvar som tur är. Ibland känner jag mig som världens sämsta mamma men det är kanske att överdriva lite :p
  • Västeråsmamman

Max 59 dagar kvar. Känns ändå rätt överkomligt även om jag inte tror att den stannar så länge.
    Var på blt kontroll i morse. 134/88, inte bra att det stiger. Först var det ännu högre men efter en stunds vila blev det detta.
    Ingen protein än så länge.

Är bara frustrerad av att vara så orkeslös. Jag blir matt och yr av det för mig höga blodtrycket.

• Sapato

Liina87: Så hade jag med att det gjorde ont vid "vila" så därför är det viktigt att man gör det som rekommenderas när man rör sig fysiskt. För det är oftast efteråt man får ta smällen.

• minjalin
    Wicky81 skrev 2011-11-03 19:12:36 följande:
    Ja fick ringa 1177 nu och fråga om jag fick ta en starkare tablett och det var ok...för det gick inte längre..så nu har det värsta släppt tack och lov så jag kan nog kunna sova i natt.....Men tror sonen fick en kick där inne för det var väldans liv en stund :P

Ja vi har oxå det mesta så men iom att vi får en son nu känns det som man får börja om lite endå just med kläder och så. Gubbens lillasyster har lånat oss massa kläder så vi klarar oss :D Men ska väl shoppa loss mer senare....Vi har bland annat bilstol (babyskydd) att köpa samt en åkpåse till vagnen...

Det tog oss fyra år att bli gravida....Slutade med piller -06...fick MA i augusti -07 och sedan inget.....
    Gå gärna in på min sida och läs min blogg om det hela...Har bloggat en del här från och till om våran kamp dessa år. Så som sagt läs gärna ;D
    Usch, så ont har inte jag haft så jag ska inte klaga :P

Okej. Blir nog lätt så när man har en tjej, att man köper så mycket tjejiga kläder. Med pojkar är de könsneutrala kläderna roligare än de pojkiga kläderna. Eller i alla fall enligt min åsikt så vi har mest könsneutrala kläder. Men nu när jag snart får börja handla på pojkavdelningen istället för babyavdelningen så är det svårare för då är det mesta pojkigt. Han är ganska liten för sin ålder så han har fortfarande 86 i kläder men snart blir det ju 92. Sen har vi kvar babyskydd och vagn och så sen sonen eftersom det inte var så längesen han föddes.

Oj, vad jobbigt att kämpa så. Ska läsa nån dag :) Fick ni kämpa lika länge med dottern? Följer den dokumentärserien på trean som handlar om par som har svårt att få barn.
  • shadowstorm

Jag kan faktiskt berätta att min kompis födde sin andra dotter i säte nu i oktober och hon klara det galant. Men det är väl inte överallt i Sverige man får välja föda i säte här i sundsvall får man det om fött barn innan och har ett bra bäckenmått.

Sedan såg jag ni prata som smärtlindring. Jag hade lustgas och EDA men denna gång vill jag INTE ha EDA då uthärdar jag hellre smärtan. EDAN fick stängas av eftersom jag fick som brännsår och klåda av den...Men jag hade inte klarat födda min son utan den heller men min första förlossning var 37½ timme så  jag behövde den där lilla vilan som jag fick innan EDAN börja ge mig klåda.

Men jag hoppas det inte blir nåt liknade denna gång, vill ha en snabb förlossning!!

• shadowstorm

Nu efter jag har sett på ännu ett program av "drömmen om ett barn". Och tanken slår mig hur hemskt det måste vara att inte kunna bli gravid och vilken LYCKA man måste känna om man lyckas. Klart jag är lycklig att jag är gravid, men för mig så har det aldrig funnits ett hinder. Sonen blev till på 2.andra försöket och denna lilla genom att vi försökte undvika ägglossningen (men minst lika välkommen ändå)

Får man fråga om det är nån här inne som har haft svårt bli gravid?