• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Snusmumriken80

Jag behöver bara titta på min man så blir jag gravid, så säger typ alla :) hade hormonspiral i 2,5 år. I mars tog jag ut den för vi tänkte försöka med en till. Doktorn sa att det kan ta upp till 6 mån att bli gravid. Va bra tänkte vi, då kan vi nog mysa ikväll utan bekymmer :) Tji fick jag, samma dag Men men, glada är vi trots att det gick lite fortare än beräknat:) Mina förlossningar har tagit 5, 6 och 6 timmar, ganska lagom:) Cia80: Det tycker jag. Nämnde det hos Bm och sen remittera mvc-läkaren mig till hjärtmottagningen. Dock tror jag inte jag har nå större fel, är nog bara bebis som trycker någonstans så pulsen far, men lika bra o kolla upp.

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • MissT

Vi har haft ganska svårt att bli gravida, men inte alls så svårt som vissa andra dock. Första dottern tog 2,5 år innan hon kom. Andra dottern tog 1,5 år. Hade även ett MA i v 14 innan vi fick första dottern. Denna gång har vi också kämpat en del och jag fick ett MA i v 10 och skrapades i dec förra året. Sen tog det 14v att få tillbaka  mensen men med hjälp av pergotime lyckades vi sedan bli gravida med detta pyre. Graviditeten dömdes dock ut som en ofostrig vid tidigt vul men det visade sig när vi kom tillbaka veckan senare för uppföljningsvul och  skrapning att läkaren veckan innan haft fel. Pyret levde och hjärtat slog så fint Det har varit en berg-ochdalbana och det tog tid innan jag kunde börja njuta av graviditeten. Var livrädd att något skulle gå snett. När den rädslan minskade kom förlossningsrädslan i stället som jag fick efter första förlossningen. Går i samtal för detta och hoppas kunna klara av att föda fram pyret.

• zatori
    shadowstorm skrev 2011-11-03 21:03:44 följande:
    Nu efter jag har sett på ännu ett program av "drömmen om ett barn". Och tanken slår mig hur hemskt det måste vara att inte kunna bli gravid och vilken LYCKA man måste känna om man lyckas. Klart jag är lycklig att jag är gravid, men för mig så har det aldrig funnits ett hinder. Sonen blev till på 2.andra försöket och denna lilla genom att vi försökte undvika ägglossningen (men minst lika välkommen ändå)

Får man fråga om det är nån här inne som har haft svårt bli gravid?
    Japp. Jag och min sambo kämpade i 2,5 år innan det tog sig och det gjorde efter att vi gått på fertilitetsmottagningen och fått hormonbehandling. På andra behandlingen tog det sig äntligen. :) Jag är så otroligt tacksam för det lilla livet som växer inom mig att det inte kan beskrivas i ord. <3
  • bumbi 84

vecka 29+6 idag och exakt 10 veckor kvar till  bf

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Tärning6

Nu är det snart dags för sängen...
    Är redigt trött men har haft det ganska kul med min man eller ja vi har pratat å haft riktigt trevligt :D

• elinson

Just kommit hem från fantastiskt skön vinyasayoga, underbar träningsform och lätt att anpassa för stora magar. Ska verkligen få med mig lite yoga så här sista veckorna för att stilla sinnet och få sträcka ut stela muskler.

• LillaEko

Vi har kämpat sen jan 2009, inga plus första året. 2010 fick vi ett mf i v 5 i juni och sen ett ma i v 13 i dec.
    Så resan har varit lång och kämpig i mellanåt. Ibland vågar jag fortfarande inte hoppas för mycket på att vi kommer bli en familj i januari.

• LillaEko

V 32 idag.
    Men tycker bebis varit väldigt lugn de senaste dagarna. Mest känt rörelser och bara lite enstaka sparkar inåt.
    När ska man börja oroa sig?

• roxylady

LillaEko: Om bebis sparkar inåt så kan det ju vara så att du inte känner alla sparkar riktigt om du har moderkakan i bakvägg? Min bebis har haft lugnare perioder också. Men nu är det nästan överaktivt där inne. Så för mig har det i alla fall vara jätteolika. Men känner du oro kan du alltid ringa och fråga för att slippa vara orolig. För oro kan göra att bebis ligger mer stilla också. Har du provat med knepen dricka kallt, äta godis eller surt(tex satsumas) för att se om du fått svar på det? Eller försökt med några plötsliga ljud?

• LillaEko

Jag har moderkakan iframvägg. Har spelat musik och klämt på magen på morgonen.
    Men testade att lägga mig på magen nu och då flyttade liten på sig. Och sen en liten kick. Då måste det ju va okej!?!?!
    Är just att det brukar vara så aktivt kvällar och morgonar