• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Wicky81
    minjalin skrev 2011-11-14 19:29:53 följande:
    Jag är ju också halvtidssjukskriven (visserligen var jag inte det när jag skickade in ansökan men det ska ju inte spela nån roll) så nu går ju jag på halv sjukpenning och halv graviditetspenning eftersom sjukskrivning alltid kommer i första hand. Men det är ju bra att den handläggaren tycker att du ska kunna var aheltidssjuskriven. Då är det säkert bara att få ett nytt läkarintyg så löser det sig nog. Jag hade också en jättebra handläggare med min sjukskrivning som jag haft kontakt med om hur länge den ska bli godkänd och så eftersom jag är sjukskriven längre än 90 dagar. Men det löste sig och hon godkände hela vägen efter att hon pratat med några andra.
    Va skönt! :D

Jo jag ska prata med henne i morgon och hoppas på ett bättre besked därifrån isåfl. Min läkare på MVC har säkert inget emot heller att sjukskriva mig helt sen.
    Jag menar det är inte bara värken jag har (det som jag mest poängterat i ansökan) utan allt annat...trötthet, svag, otymplig med magen...risk för smällar osv....
    För helt seriöst....jag pallar inte att jobba hela tiden ut....
  • minjalin
    Wicky81 skrev 2011-11-14 19:35:30 följande:
    Va skönt! :D

Jo jag ska prata med henne i morgon och hoppas på ett bättre besked därifrån isåfl. Min läkare på MVC har säkert inget emot heller att sjukskriva mig helt sen.
    Jag menar det är inte bara värken jag har (det som jag mest poängterat i ansökan) utan allt annat...trötthet, svag, otymplig med magen...risk för smällar osv....
    För helt seriöst....jag pallar inte att jobba hela tiden ut....
    Det löser sig nog ska du se :) Min läkare sa att jag fick återkomma om jag behövde heltid men hon trodde att jag hade större chans att få sjukskrivningen godkänd om jag var halvtid och det funkade ju för mig fram tills nu men nu var det lagom att gå ner helt. Med förra jobbad ejag jättelånga pass till 2,5 veckor innan han föddes men det skulle aldrig gå den här gången. Men det låter som att du har en bra handläggare så jag tror det löser sig! Du får hålla oss uppdaterade!
  • Alltochinget

Vi ska också till BM imorgon, lyssna på hjärtat, mäta magen, väga, ta stick i fingret och så ska hon försöka känna hur bebis ligger. Det ser jag fram emot eftersom jag har mina aningar :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • PrickenoGrodan
    curiosa skrev 2011-11-13 13:51:10 följande:
    Skicka in det?
    Här så tar man med sig det när det är dags.
    Är du 100 på vilket sjukhus du ska åka då eller får du skicka till många?
    Jag har prioriterad plats på bb-stockholm men någon garanti finns ju inte. Men de vill att man skickar in ca 1 månad innan BF.
  • PrickenoGrodan

Idag var jag hos BM. SF-mått på 29 cm (v30+1) så den hade växt på sig bra och ligger på mittkurvan i diagrammet. Precis som med sonen. Annars bara blodtryckskoll och hjärtljud. Nästa gång ska vi prata förlossning.

Idag när jag var och handlade köpte jag bindor och amningsilägg. Tänkte det var lika bra att ha hemma.

• minjalin
    fair skrev 2011-11-14 19:18:32 följande:
    I morgon är det dags för BM besök. Känns spännande, är så sugen på att höra hjärtat slå igen :)
    Vad ofta du får gå! Jag går bara var fjärde vecka :( så väldig skillnad från när jag var förstföderska. Fuskigt :P
  • Snusmumriken80
    minjalin skrev 2011-11-14 20:08:13 följande:
    Vad ofta du får gå! Jag går bara var fjärde vecka :( så väldig skillnad från när jag var förstföderska. Fuskigt :P

Vi går varannan vecka från ca v. 30. Nu får jag välja om jag vill gå en gång i veckan o d vill jag:)
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • minjalin
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-14 20:26:08 följande:
    Vi går varannan vecka från ca v. 30. Nu får jag välja om jag vill gå en gång i veckan o d vill jag:)
    Jag gick varannan vecka från v 30 med sonen och varje vecka från typ v 35 eller nåt sånt. Var där v 29+4 sist och nästa gång är jag v 34+0. Sen får man väl hoppas att det är varannan vecka sista 6 veckorna i alla fall :P
  • Snusmumriken80
    minjalin skrev 2011-11-14 20:29:07 följande:
    Jag gick varannan vecka från v 30 med sonen och varje vecka från typ v 35 eller nåt sånt. Var där v 29+4 sist och nästa gång är jag v 34+0. Sen får man väl hoppas att det är varannan vecka sista 6 veckorna i alla fall :P

Det borde d ju va
    *mamma till B-05, F-07, B-08*