• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fair

Just varit hos bm v.31+4. Allt såg bra ut, blodtryck 130/70, sf mått 30cm och hjärtljud 154. Lilltösen ligger just nu på tvären med huvudet under revbenen på vänstra sidan. Det var säkert därför jag hade så ont i magen inatt, hon vände sig. Jag har nu gått upp 5kg sen inskrivningen men 8 sen jag plussade. Barnmorskan tycker jag ska vara stolt. Hon rådde mig att vaccinera mig mot influensan eftersom jag har infektionsutlöst astma så nu sitter jag och väntar på distriktssköterskan.

• Syoss

Vi har gått på alla 3 träffar vi har haft nu dom senaste veckorna. Som förstföderska så är jag tacksam för all info jag kan få :) dock så hade jag större förväntningar på träffarna. Jag ville veta mest om andningen, den tekniken kan ju vara bra att kunna med sen under förlossningen men den pratade vi bara om i 5 minuter :/

Igår var det dags för kontroll igen och allt rullar på som det ska :) SF ligger på 29 och jag är i v.31 men plutten följer sin kurva bra :)
    BM sköt nästan i taket när hon hörde att jag inte blev beviljad Graviditetspenning. Hon tyckte det var oerhört konstigt och tyckte absolut att jag skulle ha fått den beviljad. Hon vet att det är väldigt tungt för mig att jobba, så hon bokade in mig till MVC's läkare för att prata om sjukskrivning. Men jag har inga bra erfarenheter med den läkaren så jag har inte värst mycket hopp. Men min BM är väldigt bra och ser till att jag ska ha det bra, sånt uppskattas iaf :)  

• Velociped

Sapato - jag försökte det men han teamade ihop sig och gjorde gemensam front med vår bm... Så nu är jag övertalad. :P

• curiosa

Ringde smvc idag för att kolla vart våran tid för tul tagit vägen och det visade sig att vi inte alls skulle få komma dit eftersom det bara var lägre mätning en gång.
    Men eftre lite funderande från deras sida så fick jag en återbudstid imorgon ändå.
    Ska bli kul att se den lilla igen .-)

• curiosa

Fast nu ringde de igen och ändrade den tiden till på fredag istället....inte alls snurrigt detta.

• curiosa
    Velociped skrev 2011-11-15 11:27:18 följande:
    Jag vill inte gå på föräldragrupp men min sambo tvingar mig... ;)
    Jag vill egentligen inte heller eftersom jag redan har två barn men sambon har inga så detta blir hans första.
    Han ville så gärna så jag kände att jag inte kunde säga nej till det och bokade in oss.
  • MissT
    fair skrev 2011-11-15 11:39:18 följande:
    Just varit hos bm v.31+4. Allt såg bra ut, blodtryck 130/70, sf mått 30cm och hjärtljud 154. Lilltösen ligger just nu på tvären med huvudet under revbenen på vänstra sidan. Det var säkert därför jag hade så ont i magen inatt, hon vände sig. Jag har nu gått upp 5kg sen inskrivningen men 8 sen jag plussade. Barnmorskan tycker jag ska vara stolt. Hon rådde mig att vaccinera mig mot influensan eftersom jag har infektionsutlöst astma så nu sitter jag och väntar på distriktssköterskan.
    Jag var också hos BM idag v 32 (31+4). Mitt blodtryck var 120/70, sfmått 31 och hjärtljuden 152 så vi ligger ganska lika  BM kände inte efter hur Pyret ligger men när jag förklarade trycket jag ibland känner neråt samt smärtan jag haft från och till senaste veckan mellan benen så sa hon att det är mycket möjligt att Pyret lagt sig till rätta och att hon trängt ner lite.....spännande!
    Min man ligger hemma i influensa men jag hoppas att jag kommer klara mig. Han är inne på 4:e dagen med feber upp emot 40,5
  • Jämthund

Gnällvarning! Haft en fruktansvärd natt. Vaknade vid 00 någongång med världens huvudvärk. Jag har aldrig ont i huvudet annars men inatt var det hemskt. Låg länge och hade planer på att somna om utan resultat. Fick gå upp och ta en Alvedon vilket i princip har hänt ett par fåtal gånger i mitt liv. Hade halsbränna och sådär jobbigt ont i magen dessutom. Vaknade vid 7, trött som ett ägg. Tack för det bebis:) Skall sluta jobbet för dagen och åka hem för att gå ut med hunden. Hon är aldrig hemma själv annars men försöker vänja henne lite. Hon verkar inte fara direkt illa för hon ligger exakt lika dant när jag kommer hem som hon gjorde när jag gick. kärleken har oxå tagit ledigt och så skall vi på föräldraträff. Bäst av allt, jag har tagit ledigt resten av veckan för att utöva mitt största intresse. Jag har jobbat hela 8 dagar sedan den 25:e... Tar ut semester och roar mig med annat istället. Me like!

• minjalin
    fair skrev 2011-11-14 21:39:44 följande:
    Leia: jag har också gått var fjärde vecka men från och med imorrn blir det varannan vecka. Var dock på ett oplanerat extra besök för några veckor sen pga att jag hade högt blodtryck.
    Okej, då är det nog därför det känns som att du går ofta :p Hoppas jag också får börja gå varannan vecka efter nästa gång. Är ju ändå v 34+0 nästa gång så jag tycker det borde bli varannan vecka åtminstone då.
  • Tärning6

Hej här är det bara foglossning som spökar och förkylning..
    Ja sen är jag ju trött å andning å hjärtklappning har jag ju fortfarande.

Jag väntar på att min diabetes läkare/sköterska vad hon nu e ska ringa mig och tala om fall jag behöver höjja dosen eller om hon tyckte de såg bra ut.
    Plus att jag väntar på att kostrådgivaren ska ringa mig så jag får en tid jag ska vara där skrev inte upp den på en gång så nu har jag glömt vilken tid det var......

Kanske ska ringa i gen hmm..

Annars är jag bara grymt trött och nada ork eller lust till nånting