• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Alltochinget

Var hos BM idag och allt såg bra ut :) hade växt 4 cm sen förra besöket. Låg nu på 28 cm i vecka 30+0, ett steg under "snittkurvan". Har dock gått upp 3 kg på 5 veckor. Trodde inte det eftersom jag inte märkt nåt själv. Men BM tyckte det var jättebra. Ligger nu på +7 kg sen inskrivningen. Fick lyssna på hjärtat också och det ökade när bebis rörde på sig, precis som det ska. Vårt duktiga mirakel :) längtar så!

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Skåne85

Nä det är faktiskt ingen hit, inget jag rekommenderar iallafall. Nu hoppas jag på att inte vara sjuk på 15 år igen.... Känner mig som ett jäkla kolli nu!

• curiosa
    minjalin skrev 2011-11-15 19:56:33 följande:
    Att ha hosta och vara typ höggravid är ingen bra kombo xD Känns som jag ska kissa ner mig :p
    ännu värre när jag nyser och helst om det är mer än en nysning i rad. Då hinner man inte spänna musklerna i mellan...
  • minjalin
    curiosa skrev 2011-11-15 20:45:19 följande:
    ännu värre när jag nyser och helst om det är mer än en nysning i rad. Då hinner man inte spänna musklerna i mellan...
    Hehe, precis. Jag måste sätta benen i kors och hålla emot allt jag kan när jag nyser, och ändå hjälper det inte alltid Tungan ute Det är verkligen glamoröst att vara gravid Cool
  • curiosa
    Frökenolson skrev 2011-11-15 18:44:03 följande:
    ring till sjukgymnastiken så får du ett par skenor,det har hjälpt mej jättemycket, nu känns det nästan inte alls i jämnförelse med innan, värst på morgonen. Försök att sträcka på handlederna när du sover eller vila, det underlättar!
    Får hoppas att idag var en engångsföreteelse annars får jag ringa imorgon.
    Visst har dom domnat bort innan men inte så här som i natt när jag vaknat flera gånger pga det.
  • Frökenolson
    curiosa skrev 2011-11-15 20:49:00 följande:
    Får hoppas att idag var en engångsföreteelse annars får jag ringa imorgon.
    Visst har dom domnat bort innan men inte så här som i natt när jag vaknat flera gånger pga det.

det började så för mig, fattade inte vad som pågick först... det blev bara värre och värre. tillslut värkte det upp i armbågarna.. hoppas du mår bättre imorgon!
  • fair

Jag har också problem att hålla helt tätt när jag hostar eller nyser. Har alltid trosskydd för säkerhetsskull, så slipper man eventuella trosbyten åtminstone...

• ccecy

ÅH! börjar bli trött på dethär ! :( nu har jag varit vaken i en timme :( varför skall man inte kunna sova ut på morgonen! ska väl inte klaga har ju inte så mycke andra krämpor :)   V. 32  (31+0) idag ! :)

• Jämthund

Då kan vi bilda klubb. Vaknade vid 3-någonting av halsbränna. Var uppe och tog en tablett men vad hjälper det? Kalasfint att jag skall upp om 40 minuter oxå. Jag är skittrött på det här nu....

• ccecy
    Jämthund skrev 2011-11-16 04:50:00 följande:
    Då kan vi bilda klubb. Vaknade vid 3-någonting av halsbränna. Var uppe och tog en tablett men vad hjälper det? Kalasfint att jag skall upp om 40 minuter oxå. Jag är skittrött på det här nu....
    låter jobbigt! ja vakna o va kissnödig, tänkte ja de e väl lika bra o stiga upp o gå på toa, sen straffar de sig att man int kan somna om :p jag har ingenting jag skall upp till, eller har något läkarbesök till indre medicinska vid 10.30, så de blir väl överraskning om va de handlar om då jag kommer dit,  De som är tur är ju att ja bor i finland så klockan e ju en timme mer här iaf, så ja vaknade ju först kvart i 5:/