• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • zatori

Vårt sista tillfälle för föräldrautbildning är 16/1 och jag har BF 22/1! Galet nära inpå.

• shadowstorm

Vad många av er som går föräldragrupper. Det är inget jag gick på när jag vänta sonen och inget jag går på nu heller. Skulle inte ha tid...känner mig stressad redan nu hur min tid ska räcka till :P

• Jämthund

Varit hos bm idag för att kolla mitt blodtryck. Roligare än så var det inte men det positiva var att det hade gått ner till 140/80 och iochmed det så slipper jag gå på extrakontroller hela tiden.. Inget direkt annat sådär att berätta. Nämde i tidigare inlägg att jag blivit mer och mer känslig för hur jag rör mig. Såfort det blir någon form av tryck på magen så mår jag ruskigt illa och vill spy. Nu ikväll skulle jag och kärleken duscha... Jag som är lite sådär romantisk satt på golv för orken tröt helt enkelt. Blev lite jobbigt att sitta och mitt i allt började jag hosta.... Mm, det var bara det att kvällens middag kom upp i samma veva. Mums!! Har förövrigsovit ruskigt dåligt ett par nätter. Tycker att magen släpar i backen och har fruktansvär halsbränna. Spyor kan komma plättlätt. Lite småfrustrerande må jag säga. Imorgon är det dags för andra och sista träffen men föräldragruppen. Skall bli spännande minsann.

• bumbi 84
    fabler skrev 2011-11-14 21:11:22 följande:
    så har jag med men jag informerade bm om att då planerar jag att inte komma

Bm sa att hn inte ville se mig då heller! men har en känsla av att jag kmmer dit då!
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • ccecy

vad finns att göra denhär tiden på dygnet, suttit vaken i nästans en timme nu redan, irriterande att inte kunna somna om :(

• nya mamman

Jag har varit vaken i stort sett hela natten känns det som... låg vaken till säkert kl 3 och sen upp på toa flera ggr. Sen upp vid 6 och hjälpa sambon me att få barnen klara för dagis och skola. (är mina barn och inte hans och vi har just flyttat ihop så han har inte riktigt rutin än =))
    Ja... och nu ligger jag här med en liten i magen som inte tänker sova heller! 

• LillaEko

Va hos Bm igår, något högt blodtryck men annars såg allt bra ut,
    Hjärtljuden låg på 137-142
    Sf på 30 el 31 (v32+3) så snäppet under normalkurvan.
    Inget huvud neråt än!

• twistedtofit

Jag ska till BM måndag 28/11 och sen är det 3D ultraljud den 2/12. Ska bli väldigt spännande. Nästa BM besök är i v 32 eller 33 och sen har jag för mig att man går varannan vecka! Vi skulle ha bokat alla tider sist, men då var min BM Sjuk så jag gick till en annan.

Jag har en livlig krabat i magen som ligger och trycker och sträcker på sig och trycker ut kroppsdelar. Sonen sparkade nästan bara i magen, den här ligger mest och rör sig och tänjer och sätter ut kroppsdelar ;) Sammandragningarna har börjat kännas lite som ett tryck neråt som när man blir kissnödig!

Vi är förresten rörande överens ang namn.. vi har ju knappt diskuterat det!

• curiosa

Nu måste jag klaga lite.
    På nätterna så domnar mina händer bort hela tiden. Vaknar och får skaka liv i dom och det är jätte obehagligt.
    Har läst på nätet att det kan vara karpateltunnelsyndrom.
    Ngn mer med detta och vad gör ni för att kunna sova???