• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Bullen i ugnen
    Carolaj83 skrev 2011-11-12 07:38:34 följande:

sist packade jag väskan 20 nov, hon var beräknad 4.e december....hittade även bild

bilbarnstolen
    mvc journalen
    overall
    mössa
    tosor
    vantar
    ett ombyte strl 44
    ett ombyte strl 50
    3st ombyten strl 56
    babyfilt
    nalle med ljud
    kalsonger till gurra
    trosor
    strumpor
    amningsbh
    mjukisbyxor
    amningströja
    bindor
    nappar
    hygien artiklar
    soduko bok
    amningsinlägg
    o kameran får ja inte glömma lägga ner

strl 44? Ursäkta men planerar du att få prematur eller?
  • Bullen i ugnen
    Syoss skrev 2011-11-12 07:30:44 följande:
    Hatar när jag vaknar tidigt och inte kan somna om! Var tvungen upp på toa kl 6 och har varit vaken sen dess. Vi ska ta en dagstur till Borås idag och hälsa på sambons bror och det är en bit att åka. Det kommer bli en lång dag så jag hade behövt dom extra timmarna med sömn innan vi ska bege oss.
    Men men, det är väl bara att gilla läget ;)

Hoppas ni får en trevlig lördag! :)   
    Hatar det där. Men tänk dig hur mycket värre det kommer bli när barnet har kommit. Då blir det väl inte mycket till sömn alls i värsta fall.
  • fabler
    Bullen i ugnen skrev 2011-11-12 21:53:37 följande:
    Hatar det där. Men tänk dig hur mycket värre det kommer bli när barnet har kommit. Då blir det väl inte mycket till sömn alls i värsta fall.
    usch säg inte så, min nästa bebis ska va tvärtemot sin bror så denna bebis ska sova bra på nätterna de är min beställning i alla fall. SOnen började inte sova okej förrens han va 1.5år och då vaknade han ändå vid halv sex-sex på morgonen. Först när han blev 3 som han började sova till närmare 7 på morgonen och allt över 7 är sovmorgon här hemma.
    elias är världens sötaste!!!
  • PrickenoGrodan

Förlossningsbrevet är skrivet. Nu hoppas jag bara att jag kan gå igenom det med min bm innan jag ska skicka in det till förlossningen. Ska också läsa upp det för maken och se om han tycker att det är bra.

• Skåne85

Haha Bumbi 84.... Ser nu hur roligt mitt inlägg såg ut, haha min iphone skiftar över o till i själv så det skulle naturligtvis vara ett

• fabler

idag ska jag tvätta alla filtar vi har till bebisen. Insett att vi har några st tror jag ska ge bort nån till min syster, hon har än så länge bara en filt till bebisen och vi har i alla fall 3mys filtar, 2 galler filtar och 2 lite större filtar.

Gallerfilt är något jag kan rekomendera att köpa till sommaren, dem är suveräna att ha både som solskydd in i vagnen men även på bebisen.

elias är världens sötaste!!!
  • twistedtofit

I BB väskan kommer jag lägga
    ombyte till mig
    ombyte till bebis samt ytterkläder
    filt till bebisen
    tofflor till mig
    clementiner
    citronsaft el svartvinbärssaft
    kamera
    mobil

Den kommer ta mig max 5 min att packa och jag kommer göra det tidigast v 36.

• Kissekatten

Jag måste ha en nerv i kläm eller något sånt. Flera gånger, (10-30) om dagen får jag gåshud på en punkt, stor som en hand på höger höft/lår. Jättekonstigt! Trodde först att det bara kändes så, men nu har jag sett att huden blir helt knottrig där också.

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2011-12-27
  • curiosa
    PrickenoGrodan skrev 2011-11-13 10:00:54 följande:
    Förlossningsbrevet är skrivet. Nu hoppas jag bara att jag kan gå igenom det med min bm innan jag ska skicka in det till förlossningen. Ska också läsa upp det för maken och se om han tycker att det är bra.
    Skicka in det?
    Här så tar man med sig det när det är dags.
    Är du 100 på vilket sjukhus du ska åka då eller får du skicka till många?
  • Frökenolson

Har varit i Lidköping hela helgen och stannade på väg hem på baby proffsen för att hämta en babybox, hittade en söt nappflaska med tummen  och en termometer också =)
    Kikade lite på vagn, för mig har det varit som en djungel  finns ju så många.

Precis när jag gick ifrån vagnarna så frågade en man mej om jag undrade något, jag hade kollat på en vagn lite xtra som jag tyckte verkade bra, men det såg ut att bara vara liggdel, så jag frågade om den fanns som kombivagn, och det fanns den, samt att det var en kampanj så jag fick liggdelen på köpet, en jättefin kaffebrun liggdel och en svart sittdel, känner mej jättenöjd med köpet. Vagnen har tre stora hjul och man kan låsa hjulet längst fram om man vill.

Jag tycker att mina sammandragningar har ändrat karaktär, mer som mensvärk och mycket mer värk i ryggslutet. Antar att det är vanligt i dessa veckorna när man närmar sig sista delen av grav.
    Jag mår också mer illa till och från, och trycket på urinblåsan har ökat markant, springer på toa för jämnan tycker jag =)  

Hur mår ni andra, hoppas ni haft en lika bra helg som mej!