• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Snusmumriken80
    Jämthund skrev 2011-11-13 22:18:18 följande:
    Jag har oxå till viss del illamående. Men värst är nog att jag har blivit väldigt känslig för hur jag ligger eller sitter. Kan inte vara böjd, ligga för mycket på sidan, böja mig ner eller sådant. Idag satt jag på golvet och försökte montera ihop en sak men blev snabbt illamående och var tvungen att springa på toa och fick vila en stund på sängn innan det blev bra igen.

Usch, så där har jag med
    syntetica skrev 2011-11-14 00:30:49 följande:
    känner att jag behöver spy ur mig lite,
    har förbannat jävla ont i höfterna så det känns som att jag ska bli tooookig,
    det enda som hjälper är att bada. Men kan inte bada hur ofta som helst då jag lider av svåra eksem och extremt torr hud.... så jag får vagga fram och tillbaka i lägenheten som en jävla anka...
    Sen det där med sömn, får inte sova ett skit pga av min torra hud som kliar heeela tiden :(

Ibland känns det så jobbigt 
    Har inget badkar jag, men står under heta duschen i stort sett alla dagar för att lindra värken. Men har samma som du att huden blir supertorr Inte lätt detta!

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Spears

Hej ska till barnmorskan imorgon igen har inte frågat vad jag har för SF mått men allt har sett bra ut så de är väl ok. Men jag ska fråga denna gång nyfiken,  v 31+0 imorgon. 

Springer fortf 8 ggr per natt och kissar jobbigt, väcker killen också varje gång inge roligt för jag prasslar ju så med min gravid kudde...

Men måste ha nåt under mage ben o rygg annars kan jag inte sova..Magen blir ofta spänd speciellt när man ligger ner på natten och när man är ute och går..

Annars inga krämpor just nu. Det är jobbigt att jobba på dagarna bara när man sover så dåligt! Längtar tills barnmorskebesöket imorgon! Kram på er!

• Sapato

Gick upp typ mitt i natten och kunde inte somna om. Gick även och la mig efter sambon igår så han fråga imorse om jag aldrig sover

Sonen och jag hann både titta på film och äta frukost hemma i lugn och ro (äter annars på förskola och jobb)

Förutom att jag inte sover mår jag toppen.
    V.32 nu så inte långt kvar alls.
    På måndag kommer min vikarie, hon har mkt att lära
    Ska försöka jobba till iaf 6 januari.. Men tar en dag i taget!

• Alltochinget

Syoss, vad menar du med att det är olika mellan föräldragrupperna? :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Västeråsmamman

Mysigt för er som får gå på föräldrargrupp.
    Insåg just att det bara är max 7 v kvar 49 dagar. Längtar oerhört mkt nu.
    Har fortfarande massa pinvärkar som bara gör ont. Dessutom är man rätt otymplig nu.
    Men snart kommer belöningen!

• LillaEko

Här har vi inte träff med föräldrargruppen förrän 14/11?!?!

Ingen bra dag annars, illamående, magont och sovit till och från hela dagen :(
    Jag som varit så pigg hela tiden....men men, grymt skönt med gp iallafall!

• Syoss
    Alltochinget skrev 2011-11-14 13:17:30 följande:
    Syoss, vad menar du med att det är olika mellan föräldragrupperna? :)
    Menade att träffarna kan vara så olika placerade. Du ska på din första träff och jag ska på min sista och vi är inte så långt ifrån varandra veckomässigt :) 
  • Alltochinget

Jaha du menar så :) ja det är sant. Och ändå sa min BM att vi får gå lite tidigare än normalt pga jul, nyår och andra helgdagar. Jag tycker det känns lagom att börja gå nu, runt vecka 30-31. Skulle inte vilja börja senare. Tänk om ungen föds för tidigt, då hinner man ju inte gå :)

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • shadowstorm

Då har jag varit till BM, och denna gång låg SF-måttet på 31 cm och jag är i vecka 31. Känner mig inte liten längre ;P