• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Jämthund

Jag har oxå till viss del illamående. Men värst är nog att jag har blivit väldigt känslig för hur jag ligger eller sitter. Kan inte vara böjd, ligga för mycket på sidan, böja mig ner eller sådant. Idag satt jag på golvet och försökte montera ihop en sak men blev snabbt illamående och var tvungen att springa på toa och fick vila en stund på sängn innan det blev bra igen.

• got2b

Här är det full fart i magen. Det sparkas, bökas och hickas. Riktigt busfrö som håller på att sparka bort datorn från magen för tillfället..
    Igår mådde jag inte så bra. Mådde illa till och från hela dagen. Hade sovit ganska dåligt på natten så det kan ha varit därför. Bebis som sparkade och sambo som snarkade så det blev bara fyra timmars sömn den natten. I natt fick jag sova tillräckligt så idag har jag mått bra igen. Men som flera av er skriver kan det ju ha att göra med själva graviditeten också. Kanske klämmer magsäcken eller nåt.
    I veckan ska jag på besök hos bm och mäta magen för första gången. Hon gjorde inte det sist så det ska bli spännande att se hur man ligger till.
    Bara fyra veckor kvar att jobba nu =) Hoppas veckorna går fort för jag börjar bli ganska trött och sliten i kroppen nu. Känns att jag gått upp i vikt och att magen är tung att bära. Ca 12 veckor kvar nu..

• syntetica

känner att jag behöver spy ur mig lite,
    har förbannat jävla ont i höfterna så det känns som att jag ska bli tooookig,
    det enda som hjälper är att bada. Men kan inte bada hur ofta som helst då jag lider av svåra eksem och extremt torr hud.... så jag får vagga fram och tillbaka i lägenheten som en jävla anka...
    Sen det där med sömn, får inte sova ett skit pga av min torra hud som kliar heeela tiden :(

Ibland känns det så jobbigt 

• LillaEko

Men då är det ju nog graviditetsillamåendet som kommit tillbaka lite igen då :(
    Bläääää, hatar att må så. Haft ont i magen till och från i natt men ändå fått sova bra så ska väl inte klaga.

I em ska vi till Bm igen :)

• Alltochinget

I eftermiddag ska vi på föräldragrupp, första träffen :) det ska bli kul att se vad det är för folk som ska ha bebis samtidigt som vi och om det är någon man känner igen. Idag är det 10 veckor kvar till BF, 70 dagar! :D

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • Cia80

Idag står förlossningssamtal, bm-besök och vattengympa på schemat. Kommer nog inte ha några problem att somna ikväll

• elinson

Jag mår oxå illa igen, speciellt om morgonen... Spenderade hela södagen i bilen på norska smala slingrande vägar som inte direkt gjorde det bättre. O foglossning mest fram... Ja då har jag fått klaga lite jag med;) med vecka 29+2 så det närmar sig!!!

• Syoss
    Alltochinget skrev 2011-11-14 07:28:39 följande:
    I eftermiddag ska vi på föräldragrupp, första träffen :) det ska bli kul att se vad det är för folk som ska ha bebis samtidigt som vi och om det är någon man känner igen. Idag är det 10 veckor kvar till BF, 70 dagar! :D

Vi ska på 3:e och sista träffen med föräldragruppen i eftermiddag :) Sen är det en träff när bebbarna har ploppat ut.
    Tycker det är så konstigt att det kan va så olika i olika landsting (även olika i samma landsting beroende på om man går privat eller inte) Lite samma upplägg tycker man att det borde vara i grund och botten :P

Efter träffen i eftermiddag blir det en sen graviditetskontroll kl 19.00. Undrar hur mycket min mage har växt under dom senaste 2 veckorna :)
    Men innan dess ska det hinnas med ett besök hos farmor och farfar, handling och lite städning. Kanske skruva ihop spjälsängen om jag förstår mig på monteringen :P