• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fair

Lillaeko: vi ska också unna oss en "sista" semester. Fast för vår del är det bara 1 natt. Vi far i morgon 10 mil och ska sova på hotell och äta gott. Blir även julklapps shopping på tu man hand. Dottern ska vara hos mina föräldrar. Ska bli skönt att komma bort lite själva.

• Haanky
    Liina87 skrev 2011-11-24 11:14:11 följande:
    Haanky: i min kommun ingår det i undersökningarna att man har 2 UL ett i vecka 18-19 och ett i vecka 32-33 jag var på mitt andra igår och allt såg bra ut och fick en ca vikt till BF på 3300 och sen mäter dom även bebisen så att den håller sig inom det "normala"

Ja ha... det ingår inte hos oss :(:( vill inte lägga 600 eller mer för ett eget TUL hellst men vill veta att allt är som det ska fortfarande :)  Vad skönt då vet du att din bebis växt och växer normalt!! hur mycket låg vikten på nu då?
  • LillaJag89
    Tärning6 skrev 2011-11-24 11:13:56 följande:
    Första TUL var för att jag hade en hormonsjukdom jag har hypotyreos som jag fick med förra grav,
    Sen nu måste jag göra dem för att jag har gravdiabetes. Så det e bm som har sagt till mig men de e spec mödra som bestämer hur ofta
    har också hypotyreos, men får varken TUL eller kolla nya blodprover. alltså tsh och t4.. Tyckte läkare var heeeelt onödigt, värdet var ju bra innan grav..
  • pamatakada
    Haanky skrev 2011-11-24 11:02:02 följande:
    Ni som gjort eller ska göra TUL vilken är eran anledning? har bm sagt att ni ska göra eller gör ni det för att ni är nyfikna eller oroliga?

jag är jätte sugen på att kolla hur stor min bebis är och så den mår bra..... gärna veta könet med :P men inte sambon..  

Vi gjorde en TUL den 29 oktober av ren nyfikenhet och då var jag i v 28+4 och då vägde barnet 1399 g och givitvis tog vi reda på könet så den 18 januari så kommer det en Maximillian till världen.
  • Frökenolson

En lite fråga till er tjejer:
    Ni som känner av era sammandragningar, hur tätt kommer dem?
    Igår hade jag nästan konstant hela dagen.
    Hitintills idag har de kommit och gått, men det ändå så att jag reagerar mer på när jag inte har dem än när jag har dem. Vet ju att både kroppen och liten övar sig, men hur mycket är "normalt"?
    Jag har ju haft mycket sammandragningar sedan v.18, de gör inte särskillt ont men det känns ju ordentligt.

Liten i magen strechar inför ankomsten varje dag, tror han eller hon bör lägga på dig lite till för det känns väldigt vasst många gånger ;)

Ha en fin dag!      

• ccecy
    Haanky skrev 2011-11-24 11:02:02 följande:
    Ni som gjort eller ska göra TUL vilken är eran anledning? har bm sagt att ni ska göra eller gör ni det för att ni är nyfikna eller oroliga?

jag är jätte sugen på att kolla hur stor min bebis är och så den mår bra..... gärna veta könet med :P men inte sambon..  
    Jag var på TUL, i v 31+6, det är något alla gör här :) vilket jag är glad för! har inte varit speciellt orolig att något skulle vara fel. Men på TUL visade sig att barnet vägde bara 1400g vilket när nästan 500g för lite jämnfört med medel vikten i den veckan. Så nu har jag remiss till ett till TUL, vilket är skönt, så man verkligen får veta att allt är som det skall :)
  • Velociped

En trist uppdatering då det var som jag befarade. Sockret låg långt över 10 så diabetes är konstaterat. Har gråtit sedan i morse då jag vet att jag inte kan göra mer förändringar i kosten... Vill bara ge upp allt just nu. :(

• ccecy
    Velociped skrev 2011-11-24 13:26:44 följande:
    En trist uppdatering då det var som jag befarade. Sockret låg långt över 10 så diabetes är konstaterat. Har gråtit sedan i morse då jag vet att jag inte kan göra mer förändringar i kosten... Vill bara ge upp allt just nu. :(
    Sånt låter inte alls kul! :( hoppas det löser sig!
  • fair

Tint0: åh så trist :( vet inte riktigt vad jag ska skriva då jag inte har någon aning om hur det skulle kännas att få ett sånt besked. Men hoppas att du får den hjälp som behövs och att det ordnar sig till det bästa! Styrkekramar!!