• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    saras02 skrev 2011-11-23 16:35:47 följande:
    Hur har ni det med bristningar? Jag är i vecka 30+6 och fick tre strimmor på ena bröstet vecka 28-29 ungefär. Min mormor fick, men inte min mamma. Får se om jag kommer få fler längre fram. 
    Har inte fått nått heller än så länge, peppar peppar.. hoppas jag slipper helt.
  • sandy87

Bm ringde för en stund sen & tyckte att jag skulle åka till förlossningen & kolla upp det...
    Men jag väntar några timmar till & hoppas att den lilla/lille vill röra på sig & att "mensvärken" försvinner...
    (nervös) 

• roxylady
    sandy87 skrev 2011-11-23 16:53:31 följande:
    Bm ringde för en stund sen & tyckte att jag skulle åka till förlossningen & kolla upp det...
    Men jag väntar några timmar till & hoppas att den lilla/lille vill röra på sig & att "mensvärken" försvinner...
    (nervös) 
    Gör det så fort du känner för det. Gör lite jordbävning med bebis, drick iskallt vatten, ät sura citrusfrukter eller några riktigt sura godisar! Då brukar min bebbe reagera efter ett tag i alla fall. Lite olika på vad de reagerar men det kan vara värt ett försök.
  • Snusmumriken80

c3c: Ja min lilla vägde ju 1951g då så hon va ju lite större än din så tror nog min går upp ca 1kg ännu innan 19:onde. Känner mig lugn:)

*mamma till B-05, F-07, B-08*
  • Jämthund

Har oxå fruktansvärd halsbränna. Men en losec om dagen underlättar det hela men det blir långt ifrån bra.. I söndags fik jag halsbränna strax efter frukost och hade det fram till 16.30 ungefär trots losec. Ibland är det hemskt och något som underlättat det för mig är att inte dricka för mycket bubbeldricka, citrusfrukter, något gult eller något rött. Ja, det blir ju mycket som jag undviker men mår bättre. Sen klarar jag inte av att äta/dricka dem närmsta timmarna innan läggdags.

• Liina87

Sandy87: kolla upp det så snart som möjligt jag åkte till smvc i Lund i måndags för att jag hade haft sammandragningar och Mensvärk det visade sig vara urinvägs infektion, jag fick antibiotika som jag ska ta i 5 dagar. Det är bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.

• ccecy
    Snusmumriken80 skrev 2011-11-23 17:23:23 följande:
    c3c: Ja min lilla vägde ju 1951g då så hon va ju lite större än din så tror nog min går upp ca 1kg ännu innan 19:onde. Känner mig lugn:)
    din låg ju där hon skulle :) Min ligger lite under sådär 400g-500g, men de e ju svårt o säga, kanske börjar växa med raket fart snart istället :)
  • fabler

jag har börjat bli sjuk... ont i halsen och helt slut i kroppen känns som man inte har tid att bli sjuk så här på slutet. Så blir att bita ihop och åka till jobbet ändå. Man vill ju ha alla kr man kan få nu innan föräldraledigheten.

mysigt och läsa din berättelsen när lilla Tyr kom till världen. Grattis åter igen!

elias är världens sötaste!!!
  • bumbi 84
    shadowstorm skrev 2011-11-23 16:40:18 följande:
    Novalucol funkar en stund :) Och nu var det 2-3 timmar sen jag tog en loces och jag känner av halsbrännan men *peppar peppar* inte så jag inte klarar av den :) Så jag fortsätter uppdatera ikväll :)

Jag tar en losec varannan dag och det håller mitt helt borta.  losec tar ju ett tag innan det ger effekt men sen håller det länge. så ge det ett par dagar
    Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • shadowstorm
    roxylady skrev 2011-11-23 16:42:33 följande:
    Låter bra Ja men gör det
    Uppdatering :) Halsbrännan är lugn ikväll :) Känns skönt för man får ju panik när det känns som halsen ska brinna upp