• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy
    Velociped skrev 2011-11-24 07:54:48 följande:
    Moniqe - orättvist! I min broschyr står det bokstavligen "inte ens en klunk vatten".

Nu har jag dock hällt i mi slisket som svider i magen. Fick bara skölja munnen efteråt så halsen känns som klister. Blää...

(förlåt för allt mitt gnäll men är skitnervös för resultatet) :(
    Var glad ! jag fick inte ens skölja munnen :( äckligt var de också! :p
  • elinson
    Velociped skrev 2011-11-24 02:53:59 följande:
    Glukosbelastning om fem timmar och jag ligger vaken för att jag är så törstig!! Jag som varenda natt i mitt liv vaknat och behövt dricka känner det som om jag ska torka ihop. Löjligt problem kanske men för mig rejält plågsamt! Får inte svälja en enda klunk vatten på ytterligare sju timmar! :(
    Det finns ju ingen logik till varför man inte skulle få dricka vatten fram till 1 timme innan testet...vatten påverkar ju inte blodsockret i sig men kan ju såklart påverka sockerlösningens koncentration om det dricks för nära inpå.

Sjukt?! Fråga varför!?
  • sandy87

Hej alla!
    Hemma efter en natt på förlossningen...
    Allt är bra med den lilla/lille & det gick inte att förklara varför den inte ville röra på sig i går, har dock känt massa rörelser sen kl 04 :)
    Ctg kurvan var jätte fin, rätt fostervattensmängd & allt såg bra ut på ultraljudet. Dock hade jag i mellanåt sammandragningar som enligt deras maskin skulle göra ont men jag kände inget :)
    Så skönt att veta att liten mår bra :) 

• ccecy
    sandy87 skrev 2011-11-24 09:24:15 följande:
    Hej alla!
    Hemma efter en natt på förlossningen...
    Allt är bra med den lilla/lille & det gick inte att förklara varför den inte ville röra på sig i går, har dock känt massa rörelser sen kl 04 :)
    Ctg kurvan var jätte fin, rätt fostervattensmängd & allt såg bra ut på ultraljudet. Dock hade jag i mellanåt sammandragningar som enligt deras maskin skulle göra ont men jag kände inget :)
    Så skönt att veta att liten mår bra :) 
    ajdå, du får hoppas att du känner sedan då de verkligen är pågång! :) annars kan de nog bli bråttom säkert! :) o skönt den lill* rör på sig nu och att allt såg bra ut! :) 
  • roxylady

Tint0: åh vet hur du känner dig just nu. Har inte ens varit så nära på att spy sedan jag var gravidillamående! Inte ens då mådde jag så illa som jag gjorde av den där drickan!! Men nu lär du inte ha så lång tid kvar!! Håller tummarna på att det ser bra ut nu!

• Tärning6

I dag ska jag på TUL ska bli intressant att få se den lilla igen.. Jag hoppas bara att han inte är allt förstor och jag hoppas att allt ser bra ut

• missable
    Tärning6 skrev 2011-11-24 10:29:53 följande:
    I dag ska jag på TUL ska bli intressant att få se den lilla igen.. Jag hoppas bara att han inte är allt förstor och jag hoppas att allt ser bra ut
    Lycka till!!