• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • roxylady
    Velociped skrev 2011-11-24 13:26:44 följande:
    En trist uppdatering då det var som jag befarade. Sockret låg långt över 10 så diabetes är konstaterat. Har gråtit sedan i morse då jag vet att jag inte kan göra mer förändringar i kosten... Vill bara ge upp allt just nu. :(
    Nej men fy vad tråkigt att höra Du får tänka på att det går ju oftast i alla fall över efter förlossningen och det är inte jättelångt dit. Men du får väl hjälp nu med kosten vad du kan äta och inte? Förstår att du är ledsen jag var rädd att få för högt jag med när jag var inne på min förra veckan. *styrkekram* {#emotions_dlg.flower}
  • Velociped

Paet - jag har ju redan fått kostråd och äter, som jag har skrivit lite förut, exakt som jag ska, möjligen ett glas mjölk för mycket då och då. Bm säger att jag inte ska oroa mig i förtid, med blodsockermätaren ska jag framöver kolla värdena före och efter mat och kanske visar de inte på något problem då (känns ju långsökt, eller hur?)

Rekommendationerna för patienten är: ändra kostvanor (redan gjort sedan flera veckor tillbaka), motionera mer (har svåra foglossningar, gå på vattengymnastik vilket är det enda som är skonsamt nog, klarar 10minuters promenad med hundarna utöver det), sluta röka (röker inte). Mao finns det inget kvar jag kan ändra.

Vet att jag är negativ men ser bara framför mig hur jag ska bli uppläxad av en dietist för matvanor jag inte har, risker för bebisen (mitt sf-mått är redan stort), och upp till 70% risk att jag får typ2-diabetes i framtiden...

• Velociped

Stas - kommer följas av smvc framöver med flera TUL, ska få en blodsockermätare på tisdag men om inte värdena ser bra ut när jag mäter själv så blir det insulin... De har ganska bra koll på bebisen som tur är.

• Haanky
    Liina87 skrev 2011-11-24 13:18:01 följande:
    Haanky: hon väger 1844 och jag är i vecka 33 går in i 34 på söndag. :))

:):) då går de upp ganska mycket den sista tiden då:)

Tack för era svar.... ska fundera på ett extra ul om plånboken har någon gömma :)   
  • Haanky
    Velociped skrev 2011-11-24 13:26:44 följande:
    En trist uppdatering då det var som jag befarade. Sockret låg långt över 10 så diabetes är konstaterat. Har gråtit sedan i morse då jag vet att jag inte kan göra mer förändringar i kosten... Vill bara ge upp allt just nu. :(

styrke kram{#emotions_dlg.flower} hoppas allt löser sig!
  • LillaEko
    fair skrev 2011-11-24 11:40:17 följande:
    Lillaeko: vi ska också unna oss en "sista" semester. Fast för vår del är det bara 1 natt. Vi far i morgon 10 mil och ska sova på hotell och äta gott. Blir även julklapps shopping på tu man hand. Dottern ska vara hos mina föräldrar. Ska bli skönt att komma bort lite själva.
    Vi ska också bara vara borta en natt.
    Men känns ändå lyxigt att få komma iväg och äta gudomligt god hotellfrukost =)
    Vi har ju kört stenhårt med renoveringen nu i höst så känns som vi är värda en helg med bara mys. 
  • Haanky

Herregud!! idag har jag gråtit till nästan allt på tv!! inte fällt en tår utan brytit ihop hehe uch kan inte se på nått längre!!! så blir ja skit deppig efteråt!!! nån mer blödig person?? nu sist va det supernany som går just nu då föräldrarna ger sina barn smisk på rumpan å ja bröt ihop!!!!

• Jämthund

Varit på extrakontroll hos bm. Hade högt blodtryck när jag var där i måndags och fick kolla extra idag.. Hade 145/98 och då var bm inte nöjd. Fick lägga mig och vila 30 minuter och hade sen 125/68... Ja, lite skillnad. Ska fortfarande jobba men skulle visst vila mer. Inte lätt att vila när man är på jobbet 10-18 det finns varken tid för paus på förmiddagen eller när man kommer hem men jag skall gott försöka. Sjukskiven är det sista jag vill bli.

• elinson

hej tjejer!
    Jag undrar över det här med foglossningar, har ju haft turen att slippa dem helt fram till nu.... Nu sträcks blygdbenet till bristningsgränsen och jag går små små steg med den ena foten framför den andra.

Men jag undrar om de bara blir värre nu fram till födsel eller om det kommer att vara riktigt smärtsamt några veckor och sedan ge sig? Vad har ni för erfarenheter? Och vad hjälper? Har en hund och ett psyke (mitt eget alltså) som måste ut och röra på sig iaf lite varje dag.