minjalin skrev 2011-11-29 15:11:43 följande:
Nä och jag hade ju åderbråck förra grav också och då sa dom inget om det så det måste ju vara världens extremfall tycker man ju. Snitt vill jag ABSOLUT INTE!!!! Skulle bli jättebesviken över att inte få uppleva en vaginal förlossning igen plus att jag tycker tanken på att dom ska skära i mig är jätteläskig. Men måste jag av nån anledning så får jag ju ta det då för det viktigaste är att jag och bebis mår bra.
Oj, då är det ju verkligen inte konstigt att du har ett högt SF-mått :)
Jag kände också så min första grav. Ville bara bli av med magen och hatade min kropp. Den här gången tycker jag magen är fin och jag orkar inte bry mig hur jag ser ut där nere m.m. men saknar att kunna ha bekväma sexställningar och framförallt vill jag inte ha ont efteråt. Men sexlivet kommer tillbaka till slut ska du se ;)
Oj, ja det måste vara ett tufft jobb som gravid! Är du sjukskriven eller har nån gravpenning eller nåt då? Eller tar du föräldradagar nu eller hur gör du?
Ja du får försöka hitta ett sätt att tvinga undan paniken ;)
Oj, låter inte som nån smart person som placerade dig där xD
Ja måendet av dig och liten är ju det viktigaste! Men du ska se att det kommer att gå jättebra! Håller tummarna för dig. Jag förstår att du inte vill snittas, det vill inte jag heller då jag faktiskt vill uppleva vaginal förlossning, plus att dom säger att det tar längre tid att läka osv, när man är snittad.
Haha du tänkte på att jag är väldigt liten antar jag? :P
Jag håller med om att magen är fin, och tack och lov så tycker även gubben det :P Det är minsann inte jag som tjatar om att få den insmord inte, utan när vi går och lägger oss så kan han se lite oskyldig ut och fråga om han får smörja in den (sen är det ju visserligen inte bara den han vill smörja in, men han lägger ner ganska mycket tid på det där smörjandet :))
Ja, det var otroligt tufft, mycket tunga lyft, trångt, står upp heeela tiden och sjuuukt jobbiga timmar. När vi har specialkvällar så börjar vi 18.00 och slutar mellan 03 och 05 lite beroende på:P
Nej, jag har ingen gravpenning eftersom dom busarna på FK inte tyckte att jag var värd det, men karln min jobbar ganska mycket och har ut en trevlig månadslön som vi klarar oss på.
Haha nej det var rätt så skoj att försöka passa in där mellan stolarna, inte mosa upp magen i ansiktet på någon när man skulle fylla på vin, och dessutom få kommentarer så som " du kan ju alltid ställa flaskan på magen så slipper du bära den"
Paniken ska förhoppningsvis fly sin kos när den träffar min envishet :P Den kommer nog bli rädd och lägga benen på ryggen xD
Vad var det du jobbade med?