• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • elinson

Kommer just från läkarbesök och har fått förklaringen varför jag svimmat och varit yr sista veckan..

Hb 100
    Ferritin 11 (ref. 15-200ug/L).

Mina järnlager har minskat från 75  till 11 sista 3 månaderna, det är en liten parasit som tar allt mitt blod. Nu blir det blodpudding hela veckan.

• got2b
    Haanky skrev 2011-11-29 20:51:29 följande:
    min bebis far runt som en kanon kula överallt i magen huvudet är uppe, nere, höger och vänster var och varannan minut.. ska den inte lugna ner sig och finna sig till rätta snart?? allas e typ fixerade redan... nån mer med en akrobat i magen? är i v 32 nu...
    Samma här.. Är i v 31 nu. Får se vad bm säger nästa vecka.
  • Velociped
    Moniqe1979 skrev 2011-11-30 10:28:22 följande:
    Vart i landet bor du? Vi försökte få skriva papper innan sonen  föddes men fick blankt NEJ till det i nacka komun fick absolut inte göra det inann barnet var fött enligt dem. lite nyfiken på varför det är så olika på olika ställen... för menar man VILL ju ha det klart så inte barnet står skyddslöst OM det skulle hända nått, denna gång är vi gifta så blir ju automatiskt nu...
    Där jag jobbade (är tjänstledig från socialtjänsten) får man göra vilket som. Nu bor jag i Ale kommun (norr om Gbg) och fick veta idag att de till och med rekommenderar föräldrar att skriva faderskap innan födseln - OM något skulle hända. Så det verkar, konstigt nog, variera... däremot tror jag de gör fel i att vägra er att skriva på.
  • elinson
    got2b skrev 2011-11-30 10:32:12 följande:
    Här är det inga teckan på nån fixering... ha far runt och verkar inte kunna bestämma sig. Är i vecka 31+5. Men BM var inte orolig utan sa att vissa ungar väntar i det sista ;)
  • shadowstorm
    elinson skrev 2011-11-30 10:28:41 följande:
    Kommer just från läkarbesök och har fått förklaringen varför jag svimmat och varit yr sista veckan..

Hb 100
    Ferritin 11 (ref. 15-200ug/L).

Mina järnlager har minskat från 75  till 11 sista 3 månaderna, det är en liten parasit som tar allt mitt blod. Nu blir det blodpudding hela veckan.
    Då har du samma problem som mig, jag har också en parasit i min mage som rent utsagt som BM sa käkar upp mig! Äter upp alla mina vitaminer och har total tömt alla mina depoer. :P Och jag svimmar och är yr så skönt att inte va ensam iaf
  • Syoss
    Moniqe1979 skrev 2011-11-30 10:28:22 följande:

Vart i landet bor du? Vi försökte få skriva papper innan sonen  föddes men fick blankt NEJ till det i nacka komun fick absolut inte göra det inann barnet var fött enligt dem. lite nyfiken på varför det är så olika på olika ställen... för menar man VILL ju ha det klart så inte barnet står skyddslöst OM det skulle hända nått, denna gång är vi gifta så blir ju automatiskt nu...

Här i värmlands landsting är det också så.
    Min bror som fick barn för snart ett halvår sen, bor i Falkenberg och han tipsade om att vi skulle skriva på dom där papprena så fort som möjligt så man har det gjort. Dom gjorde det långt innan deras bebis var född. Men här tog det tvärstopp när jag frågade min bm om det :/
  • syntetica
    riparbella skrev 2011-11-29 22:24:04 följande:
    Ni kommer att få njuta. Tro mig. Fick en dotter-09 med en missbildning av huvudet, blev stor skalloperation när hon var nyfödd. SEdan visade det sig att ena njuren fungerar dåligt. En massa jobbiga undersökningar som följd, givetvis.  Nyförlöst med alla dessa negativa besked, allt kändes svart och njuta kunde jag inte göra. Men man finner styrka och det man ställs inför klarar man av. Man kämpar dag för dag. Och ja-livet är bra jäkla orättvist. Faktiskt. Idag kan kag njuta av vår underbara tvååring, som är frisk och normal med fint huvud, dock med en njure. Som vi går på koll för. Kramar till dig från en som vet hur det känns när inte allt "ser normalt ut".
    Hur mår din son av att bara ha en njure? Kan han leva ett "normalt" liv? Du får jätte gärna berätta lite hur det är att leva med en njure :)
    roxylady skrev 2011-11-29 22:26:23 följande:
    Låter ju värre än vad det är när man skickas dit tror jag Men du får tänka på hur duktiga de är där!
    Ja gud jag hade blivit tokig om de inte ger en alla svar. När skulle du få reda på när du får tid?
    Vi fick en tid på måndag! oj vad nervös jag är nu!
  • Velociped
    Syoss skrev 2011-11-30 12:06:46 följande:
    Här i värmlands landsting är det också så.
    Min bror som fick barn för snart ett halvår sen, bor i Falkenberg och han tipsade om att vi skulle skriva på dom där papprena så fort som möjligt så man har det gjort. Dom gjorde det långt innan deras bebis var född. Men här tog det tvärstopp när jag frågade min bm om det :/
    Jag kan nästan garantera att det inte har något med landstinget att göra utan att reglerna för var/hur och när man får göra faderskapsintyg bestäms från respektive kommun och deras olika rutiner. Även om lagarna (i det här fallet föräldrabalken) omfattar samtliga medborgare och skall gälla i alla kommuner - är det upp till varje enskilt socialkontor (socialnämnd) att bestämma över många av detaljerna. 
  • Yrla
    Ms J skrev 2011-11-30 06:32:09 följande:
    Yrla: Otrevlig kommentar från tjejen. Hade personligen blivit något irriterad. Hoppas hon skämdes rejält! Var på kurs (är skyddsombud) i går ang trakasserier och likabehandling. Det finns mycket att jobba med på arbetsplatserna trots att det är en bra bit in på 2000-talet!

Västeråsmamman och Syntetica: Håller tummarna för er att allt löser sig snart!
    Ja jag tyckte inte heller att det var trevligt men å andra sidan är jag så van vid att denna människa pratar för och tänker sedan :/ Men det var inte jätteroligt!
  • Haanky
    got2b skrev 2011-11-30 10:32:12 följande:

Skönt att det inte bara e min bebis som inte vill ligga still än :) är också i v 31 eller 32 hur man nu vill räkna :D  (31+2)