• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped

Haha - jag måste fråga en helknäpp sak! Jag har börjat träna knipövningar och blir allt bättre på att få till tekniken... men jag upplever att, när jag får till riktigt bra "knipningar" så börjar bebis alltid sparka!? :D Vad tror ni, kan bebisen känna mina knipningar eller är det bara väldigt många sammanträffanden? :P 

• curiosa
    Velociped skrev 2011-11-30 10:34:52 följande:
    Där jag jobbade (är tjänstledig från socialtjänsten) får man göra vilket som. Nu bor jag i Ale kommun (norr om Gbg) och fick veta idag att de till och med rekommenderar föräldrar att skriva faderskap innan födseln - OM något skulle hända. Så det verkar, konstigt nog, variera... däremot tror jag de gör fel i att vägra er att skriva på.
    Bor du i Ale?
    Vi bor i Lilla Edet (men jag är uppvuxen i Nol)
    Kul med någon så nära :)
  • Velociped
    curiosa skrev 2011-11-30 12:40:07 följande:
    Bor du i Ale?
    Vi bor i Lilla Edet (men jag är uppvuxen i Nol)
    Kul med någon så nära :)
    Jag bor, mer exakt, i Nol. ;) Sedan tre månader tillbaka iaf... 
  • curiosa
    Moniqe1979 skrev 2011-11-30 10:28:22 följande:
    Vart i landet bor du? Vi försökte få skriva papper innan sonen  föddes men fick blankt NEJ till det i nacka komun fick absolut inte göra det inann barnet var fött enligt dem. lite nyfiken på varför det är så olika på olika ställen... för menar man VILL ju ha det klart så inte barnet står skyddslöst OM det skulle hända nått, denna gång är vi gifta så blir ju automatiskt nu...
    Vi bor ca 7 mil norr om Gbg och här var det inga problem att skriva på papperna innan bebisen kommit.
    Vi skulle gjort det tidigare men eftersom vi först i dag är skrivna på samma adress så bad de oss att vänta. Annars så hade de fått göra en större utredning.
    Ska komma ihåg att ringa ngndag nu och boka tid så att det är gjort, vill oxå vara på säkra sidan OM det händer ngt.
  • elinson
    shadowstorm skrev 2011-11-30 11:04:56 följande:
    Då har du samma problem som mig, jag har också en parasit i min mage som rent utsagt som BM sa käkar upp mig! Äter upp alla mina vitaminer och har total tömt alla mina depoer. :P Och jag svimmar och är yr så skönt att inte va ensam iaf
    Jag har skrivit om järn och järnrik mat i bloggen om du vill ha lite tips.. nu startar "höja-mina-järn-värden"-experimentet här hemma ;)
  • Velociped

Jag är väldigt glad över att jag har hållit mina järnvärden utan tabletter - som lägst var jag nere och nosade runt 110, men vid senaste kontrollen var det uppe i 127. Men då har jag verkligen "överdoserat": leverpastej som enda pålägg, blodpudding ett par gånger i månaden, ägg nästan varje dag, mycket bönor, broccoli och spenat - och innan diabetesen så drack jag juice till morgonens vitamintillskott, leverpastejsmörgås och ägg. :)

• elinson
    Velociped skrev 2011-11-30 12:57:57 följande:
    Jag är väldigt glad över att jag har hållit mina järnvärden utan tabletter - som lägst var jag nere och nosade runt 110, men vid senaste kontrollen var det uppe i 127. Men då har jag verkligen "överdoserat": leverpastej som enda pålägg, blodpudding ett par gånger i månaden, ägg nästan varje dag, mycket bönor, broccoli och spenat - och innan diabetesen så drack jag juice till morgonens vitamintillskott, leverpastejsmörgås och ägg. :)

Verkligen bra, du har rätt att vara stolt!!! Jag har slarvat, eller jag har typ spytt när jag känt lukten av leverpastei, all form av rött kött och ätit blodpudding alltför sällan även om jag tycker det är ok. Men jag hoppas jag ska få upp det lite... det känns på kroppen att det är lågt och jag vill ju ha lite att gå på till amningen oxå.
  • Västeråsmamman

Grymt frustrerad bli inte sjuka under graviditeten ett tips bara.
    Igår fick jag reda på att pga proppens tullväxt så är det ett livshotande tillstånd och då ville de förlösa mig snart som de skrev i journalen.
    Nu på morgonen kommer gynläkaren och har då bestämt att de vill försöka vänta en vecka till.
    Så en vecka till ska de spela rysk roulette med mitt tillstånd morr

• chicopico
    elinson skrev 2011-11-30 10:28:41 följande:
    Kommer just från läkarbesök och har fått förklaringen varför jag svimmat och varit yr sista veckan..

Hb 100
    Ferritin 11 (ref. 15-200ug/L).

Mina järnlager har minskat från 75  till 11 sista 3 månaderna, det är en liten parasit som tar allt mitt blod. Nu blir det blodpudding hela veckan.
    Jag har samma problem.
    I v.13 låg mitt ferritin på 16 och nu i v.34 vet jag inte...
    för två veckor sedan låg mitt hb på 96

Jag försöker verkligen få upp värdena och äter både niferex och dricker blutsaft, ska gå in o kolla din blogg
    Sen har jag ju jättelågt blodtryck också så de snurrar mest hela tiden här. 
  • Velociped
    elinson skrev 2011-11-30 13:03:09 följande:
    Verkligen bra, du har rätt att vara stolt!!! Jag har slarvat, eller jag har typ spytt när jag känt lukten av leverpastei, all form av rött kött och ätit blodpudding alltför sällan även om jag tycker det är ok. Men jag hoppas jag ska få upp det lite... det känns på kroppen att det är lågt och jag vill ju ha lite att gå på till amningen oxå.
    Det är ju tyvärr så att man inte kan styra över måendet - jag har gått upp mycket i vikt (vägrar väga mig så vet inte hur mycket - bm vet, man jag fick blunda) ;) - enbart för att jag i början av graviditeten endast kunde äta vitt rostbröd med räkost!? Jag som inte tittat åt vitt bröd på flera år! Jag försökte få i mig frukt men mådde bara illa och plötsligt blev jag sugen på snabbmat, och åt kanske pizza/kebabrulle ett par gånger i månaden, vilket jag annars kanske stoppar i mig 2-3 ggr/år... :( Men nu äter jag iaf som jag brukar igen och räknar med att bli av med vikten fort när skrutten väl kommit ut, foglossningarna försvunnit och jag kan börja träna! *längtar*