• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Snusmumriken80
    curiosa skrev 2011-11-29 19:32:41 följande:
    Gjorde det jag inte hade tänkt att göra....ställde mig på vågen och det var inget roligt alls.
    +22 kg och då var jag INTE liten från början. Fy vilken panik jag fick nu och vad jag har att gå ner sen när liten kommit......typ 50kg!

Har också gått upp 22kg Dock vägde jag 68 innan, men iaf, blir att träna bara!!
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • PrickenoGrodan
    Skåne85 skrev 2011-11-29 20:14:48 följande:
    Min bm kan inte känna bebisen, varken hon eller jag vet hur han ligger :/
    Oj, får du göra ett UL?
  • Haanky

min bebis far runt som en kanon kula överallt i magen huvudet är uppe, nere, höger och vänster var och varannan minut.. ska den inte lugna ner sig och finna sig till rätta snart?? allas e typ fixerade redan... nån mer med en akrobat i magen? är i v 32 nu...

• roxylady

Är inte fixerad då de ligger still och sjunkit så pass långt ned i bäckenet för att vara redo för stundande förlossning? Min ligger med huvudet nedåt men BM kallar det inte fixerat för att huvudet är rörligt.

• PrickenoGrodan
    roxylady skrev 2011-11-29 21:04:00 följande:
    Är inte fixerad då de ligger still och sjunkit så pass långt ned i bäckenet för att vara redo för stundande förlossning? Min ligger med huvudet nedåt men BM kallar det inte fixerat för att huvudet är rörligt.
    Fixerat är när huvudet kilat fast i bäckengången och inte går att röra. Med sonen var jag fixerad i v.30 men han kom inte BF-1. Så det kan dröja ett tag.
  • PrickenoGrodan
    roxylady skrev 2011-11-29 21:04:00 följande:
    Rörligt då har bebis bara vänt sig men inte sjunkit ner i bäckengången medan ruckbart är att bebis är i bäckengången men det går fortfarande att rucka på huvudet.
    Vanligt att man inte fixerar sig om man fött barn tidigare då bäckenet är mer vidgat.
    Men är lite nyfiken hur det är för alla i tråden.
  • Snusmumriken80
    PrickenoGrodan skrev 2011-11-29 21:14:06 följande:
    Rörligt då har bebis bara vänt sig men inte sjunkit ner i bäckengången medan ruckbart är att bebis är i bäckengången men det går fortfarande att rucka på huvudet.
    Vanligt att man inte fixerar sig om man fött barn tidigare då bäckenet är mer vidgat.

Jag hade så gott som fixerat, så det betyder väl ruckbart men ligger stadigt neråt
    *mamma till B-05, F-07, B-08*
  • roxylady
    PrickenoGrodan skrev 2011-11-29 21:11:35 följande:
    Fixerat är när huvudet kilat fast i bäckengången och inte går att röra. Med sonen var jag fixerad i v.30 men han kom inte BF-1. Så det kan dröja ett tag.
    PrickenoGrodan skrev 2011-11-29 21:14:06 följande:
    Ja men precis.. så jag förstått det också. Oj var det tidigt?
    Jag har fått info om att det är vanligare att omföderskor har mer plats i magen så de kan dröja längre tid innan de fixerar sig också. Men det är väl individuellt.
  • ccecy

här har jag misstänkt att bebis leget neråt sen runt v 28, dock inte fixerad, men vänder sig inte heller, om den inte gör det medan jag sover och sådär, men på ultraljudet låg h*n neråt och besöket till mvc i v 29, låg h*n vänd neråt :)   Jätte nervös inför morgondagens TUL, hoppas ja får sova lite inatt iaf