• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minjalin

Sist jag var hos bm i v 29+4 hade bebis sjunkt ner i bäckenet så jag antar att den var ruckbar. Jag har i alla fall inte märkt av att den vänt sig nåt, men ska till bm på fredag i v 34+0. Hon sa i alla fall att det var en duktig bebis eftersom det var väldigt ovanligt att bebisen sjunk ner så tidigt när man var omföderska. Men jag kan inte tänka mig att den fixerat sig så tidigt utan måste ju vart ruckbar. Ska bli spännande att se vad hon säger på fredag :) Ettan var fixerad v 32+

• bumbi 84

Varit hos bm idag vecka 33+4.

Hjlj:140
    SF: 34
    Bltr:125/75
    Urin:0/0
    Fl: Säte

Nästa gång blir det förlossningsprat!        

Tre tjejjer ♥-07,-09,-10♥ Bf 120112
  • Skåne85

Lilla pricken: ja jag ska på ett den 13 då jag är i v. 32, min placenta ligger lågt! Men att min bm inte vet hur han ligger o kan absolut inte känna det så börjar jag undra om det är pga okunnighet ?!

• Frökenolson

Liten i min mage ligger neråt, har gjort länge, men var ruckbart sist jag var hos BM och när jag känner själv är det nog fortfarande det. Tyckte det var häftigt att bm kunde visa hur jag kan känna själv =)
    Bebis har rört på sig mycket idag, sammandragningarna fortsätter och gör mer ont, men det är väl säkert normalt så här sent i grav. Snart är det december och då bara en månad kvar tills våra små börjar dimpa ner, eller ja... de har ju redan börjat med sfhelen, undra vem som bli näst, många här har ju varit in och ut på FL flera gånger...

• twistedtofit

Min son fixerade sig aldrig. förmodligen för att jag var tvång i bäckenet.

Var på kontroll och BM sa att bebisen låg på sniskan. Den ligger mellan vä höft och upp mot höger. Den är fortfarande väldigt rörlig och paddlar runt som bara den i magen. Jag ska som sagt på ultraljud på fredag och det ska bli spännande att se hur den ligger då.

Vi har fortfarande inte bestämt oss om vi ska kolla kön eller ej!

• Skåne85

Twistedtofit: det är nog så min påg ligger också o har gjort i stort sett hela tiden, vad händer om de inte rättar till sig?

• roxylady
    minjalin skrev 2011-11-29 21:39:22 följande:
    Sist jag var hos bm i v 29+4 hade bebis sjunkt ner i bäckenet så jag antar att den var ruckbar. Jag har i alla fall inte märkt av att den vänt sig nåt, men ska till bm på fredag i v 34+0. Hon sa i alla fall att det var en duktig bebis eftersom det var väldigt ovanligt att bebisen sjunk ner så tidigt när man var omföderska. Men jag kan inte tänka mig att den fixerat sig så tidigt utan måste ju vart ruckbar. Ska bli spännande att se vad hon säger på fredag :) Ettan var fixerad v 32+
    Ja min ligger också nedåt men är ruckbar. Han har legat så ett tag nu så jag hoppas han fortsätter med det. Det känns som det ger honom mer plats faktiskt

Angående med först och omföderska står även här: www.niomanader.se/content.asp
    Så det är ju vanligare att det händer hos förstföderskor före omföderskor just pga det. Men måste ju fortfarande vara så individuellt tycker man. Nåväl, bara de ligger rätt när de ska ut
  • syntetica

Känns som det kommer bli en sömnlös natt...
    Allt för mycket som snurrar i skallen just nu..
    Tycker allt är fruktansvärt orättvist just nu,
    när ska vi få andas och bara njuta?! 

• roxylady
    syntetica skrev 2011-11-29 22:06:24 följande:
    Känns som det kommer bli en sömnlös natt...
    Allt för mycket som snurrar i skallen just nu..
    Tycker allt är fruktansvärt orättvist just nu,
    när ska vi få andas och bara njuta?! 
    Förstår dina känslor och din oro
    Du får tänka på att det är skönt att de håller koll på dig i alla fall och att du kommer få all hjälp!
    Jag håller alla tummar å tår på att allt kommer bli bra för dig!!
    *styrkekram*
  • syntetica
    roxylady skrev 2011-11-29 22:11:07 följande:
    Förstår dina känslor och din oro
    Du får tänka på att det är skönt att de håller koll på dig i alla fall och att du kommer få all hjälp!
    Jag håller alla tummar å tår på att allt kommer bli bra för dig!!
    *styrkekram*
    Varför känns det genast så mycket mer allvarligt när man bli skickad till akademiska?!
    Innan så kände jag mig fortfarande ganska lugn.
    Sen när man aldrig få nå riktiga svar, utan ja det kanske blir så.
    Jag hoppas på en tid snarast så man slipper grubbla mer.