• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • riparbella
    syntetica skrev 2011-11-29 22:06:24 följande:
    Känns som det kommer bli en sömnlös natt...
    Allt för mycket som snurrar i skallen just nu..
    Tycker allt är fruktansvärt orättvist just nu,
    när ska vi få andas och bara njuta?! 
    Ni kommer att få njuta. Tro mig. Fick en dotter-09 med en missbildning av huvudet, blev stor skalloperation när hon var nyfödd. SEdan visade det sig att ena njuren fungerar dåligt. En massa jobbiga undersökningar som följd, givetvis.  Nyförlöst med alla dessa negativa besked, allt kändes svart och njuta kunde jag inte göra. Men man finner styrka och det man ställs inför klarar man av. Man kämpar dag för dag. Och ja-livet är bra jäkla orättvist. Faktiskt. Idag kan kag njuta av vår underbara tvååring, som är frisk och normal med fint huvud, dock med en njure. Som vi går på koll för. Kramar till dig från en som vet hur det känns när inte allt "ser normalt ut".
  • roxylady
    syntetica skrev 2011-11-29 22:15:17 följande:
    Varför känns det genast så mycket mer allvarligt när man bli skickad till akademiska?!
    Innan så kände jag mig fortfarande ganska lugn.
    Sen när man aldrig få nå riktiga svar, utan ja det kanske blir så.
    Jag hoppas på en tid snarast så man slipper grubbla mer. 
    Låter ju värre än vad det är när man skickas dit tror jag Men du får tänka på hur duktiga de är där!
    Ja gud jag hade blivit tokig om de inte ger en alla svar. När skulle du få reda på när du får tid?
  • LillaEko

Jag är ju förstföderska och misstänker att bebis ännu ligger med huvudet upp (gjorde det på förra Bm besöket). Är i v 35(34+4), så har inte bebis vänt sig på mån när vi ska till Bm igen blir det vändningsförsök!

• Västeråsmamman

Här blir det snart bebis. På läkarbesöket berättade jag att benet gjorde ont igen och att det hade svullnat.
    Läkaren skickade mig på ett ultraljud på benet som visade att min propp i benet inte hade försvunnit utan växt jättemkt. Det är farligt för både mig och bebisen.
    För att kunna behandla proppen så måste de ta ut bebisen.
    Får förhoppningsvis besked imorgon när det blir men inom de närmsta dagarna blir det.

• shadowstorm
    Västeråsmamman skrev 2011-11-29 23:28:24 följande:
    Här blir det snart bebis. På läkarbesöket berättade jag att benet gjorde ont igen och att det hade svullnat.
    Läkaren skickade mig på ett ultraljud på benet som visade att min propp i benet inte hade försvunnit utan växt jättemkt. Det är farligt för både mig och bebisen.
    Får förhoppningsvis besked imorgon när det blir men inom de närmsta dagarna blir det.
    men oj :( Ja men mysigt att snart få bebis vilken vecka är du i nu?
  • Västeråsmamman

Är v 33+5, det är lite tidigt men det är trots allt det bästa alternativet.

• shadowstorm
    Västeråsmamman skrev 2011-11-29 23:34:48 följande:
    Är v 33+5, det är lite tidigt men det är trots allt det bästa alternativet.
    Ja lite tidigt är det, men som du säger så är de ju det bästa av alla altenativ som du har :( Och ni blir säkerligen inte kvar överdrivet länge om de kanske väntar även någon dag innan de sätter igång dig. Håller tummarna för dig och lilla bebisen. :)
  • Yrla
    minjalin skrev 2011-11-29 19:04:51 följande:
    Ja usch! Själv ahde man ju skitont första dagarna men klarade sig utan sittring bara jag satt lite lutad mot ena skinkan så jag kan ju tänka mig hur ont hon måste haft!

Nu vet jag ju inte hur mycket du väger och så men inte ska väl vikt spela så stor roll på SF-måttet ändå tycker man ju. Jag är jättesmal denna graviditeten för jag rasade i vikt efter mitt första barn (min mamma fick likadant hur mycket mat hon än åt) och det verkar hålla i sig nu under graviditeten så jag har inget extra utom min mage och ändå har jag ett högt SF-mått. Sen om du dessutom har genetiskt att få stora barn så kan det ju vara en kombination. Jag nojar lite för att min bebis ska vara över 4 kg eftersom det sägs att man får större barn för varje gång men min bm tror bara att jag bär bebisen på ett sånt sätt att SF-måttet blir stort plus att jag inte är så lång. Men senaste mätningen visade ju ungefär som jag låg med sonen så det lugnade mig lite. Ska bli spännande att se vad jag ligger på nu på fredag. Är så segt att få gå så sällan nu bara för att man är omföderska :p

Har din ryggen utåt? Det tror jag att min son hade, men den här ligger nog med ryggen mot min rygg för jag har små knän vid naveln jämt :p

Jobbigt när fk strular så! För mig har dom vart väldigt lätta att ha att göra med denna gången och knappt några telefonköer på sista tiden. Men förra grav så var det världens längsta teleköer så jag höll på att bli tokig! Och inte var dom tillmötesgående med havandeskapspenning då heller så jag har fått känslan att dom bättrat sig. Men tyvärr så gör dom ju fortfarande helt konstiga beslut för vissa tyvärr :(

Så hade jag med sonen när jag jobbade. Kunder som fällde kommentarer som "oj, du ska ha vilken dag som helst va?" när jag hade 2 månader kvar och liknande. Och att "är du säker på att det inte är 2 där inne?" har man ju hört också. Likadant när man svarat när man ska ha till dom som trott man ska ha vilken dag som helst, då har dom sagt typ "oj, det måste vara en jättebebis där inne". Dom kan liksom inte koppla att är man inte så lång så får man stor mage oftast, för bebis ska ju ta vägen nånstans och kan den inte växa uppåt så växer den ju utåt. Mina har inte växt nåt på bredden heller nån av dom så det syns inte alls att jag är gravid om man ser mig bakifrån så dom växer verkligen utåt. Men folk tänker väl bara inte längre än näsan räcker! Hur kommer det sig att du gjort så många ultraljud?

Ja där finns mycket roligt :p Pysslar du en del då eller? :) Vart bor du? Jag bor utanför Göteborg så jag jobbar i en liten pandurobutik där i ett köpcentrum. Ja det är riktigt gott att få gå hemma denna gången!
    Jag vägrade att använda sittring med sprickan jag så det lär nog inte bli använt nu heller skulle jag tippa på:P Får väl sitta i knä på gubben:P (synd att han är så smal bara, annars hade kanske det varit skönt :P)

Det var ungefär vad barnmorskan sa till mig också fast jag tror att hon glömde detaljen om att jag är kort. Det enda hon sa var att bebis hade parkerat sig väldigt ytligt och att det kunde bero på det :)
    Men på grund av vad min bror vägde och hur lång han var, SF-måttet osv, så har jag varit jäääättenervös över hur stor bebis kommer bli. Men har varit på tillväxt-UL (vilket jag tippar på är detta TUL som alla skriver) i vecka 33 och då vägde han 2220 g (och sedan sa läkaren något som +5%, vilket jag inte förstod mig på och ingen har kunnat förklara) med beräknad födelsevikt på 3580 g :) Så jag håller mina tummar och tår för att han kommer på beräknat datum så kanske jag slipper föda fram en hel kloss :) (han är visserligen lika välkommen ändå, men hade varit trevligt om han ville anpassa sig liiite efter mig :))
    Hur pass ofta träffar du BM då? :O Jag träffar henne varannan vecka.

Jag har ryggen utåt *kliar sig i huvudet* skulle jag misstänka, då hickan känns otroligt väl om man lägger handen på. Dock så vet jag inte hur pass mycket bebis kan rotera där inne, då han ena stunden ligger på höger sida och andra på vänster. När slutar dom vrida och vända på sig på det viset? Är det först vid fixering?

Jag har varit på många UL då jag har spytt i princip ända fram till vecka 29, efter det avtog det. Men i samband med kräkningarna så har jag haft såna kramper så jag har legat och skrikit i sängen. När kräkningarna avtog så fortsatte kramperna och dom har fortfarande inte hittat vad det kan vara. Sen har jag även haft otroligt kraftiga sammandragningar med 4 minuters mellanrum i vecka 30, men tappen var som den skulle *pust*

Haha telefonköerna här kan man få sitta och vänta i hela 25 minuter innan man faktiskt kommer fram, och det som gör mig (och mina hormoner skulle jag gissa:P) förbannad, det är att man alltid får höra, tyvärr så kan jag inte hjälpa dig med det men om du hänger kvar i luren så ska jag koppla dig till min kollega, (väntemusik,*suck*) kommer fram till kollegan och det är någon bitter människa som antingen vaknade på fel sida på morgonen eller helt enkelt ramlade ur sängen för man får fasen ingen hjälp....

Mig syns det inte heller så mycket på bakifrån, men jag tror att det är någon däruppe som antingen inte tycker om mig eller också är rädd att jag ska halka nu när snön har kommit, för jag som redan hade en väldigt fyllig akterdel, har då fasiken få ännu mer stoppning:P Kan dock fortfarande ha mina gravbyxor i stl 38 så på så vis ska man väl inte klaga men :P

Hehe på mitt jobb så säger kollegorna när man dyker upp och hälsar på ibland att: men fan har du inte fött ännu? Känns som du har varit gravid i ett år.
    En tjej som inte tänkte sig så mycket för viskade till en annan kollega att, men vafan hur länge sedan var det hon fick? Hon har ju inte gått ner någonting (nu tycker jag visserligen att kan man kläcka ur sig sådant så ta det med mig direkt) men hon blev lite röd i ansikte när jag påpekade att det var först i januari jag skulle ha :P

Jag älskar att måla, och jag tycker om att pyssla med sådant som sysselsätter händerna. (inte pärlor, för mycket pill) Men typ keramik, måla olika småsaker osv;)

Jag bor i borlänge, i dalarna:) Liten sk*tstad jämfört med Göteborg :P
  • fair

Västeråsmamman: oj, låter allvarligt med propp. Spännande att ni snart får träffa bebis även om det är under krassa omständigheter och lite tidigt. Men man måste ju tänka på det som är bäst för båda.

• Frökenolson
    Västeråsmamman skrev 2011-11-29 23:28:24 följande:

Mysigt att få träffa bebis, mindre mysigt med proppen i benet..
    Hoppas allt går smidigt och att du får sniffa på din lilla goa bebis snart! <3