• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy

Hunnit duscha och äta frukost nu, om några minuter igång mot TUL, 100km enkelväg, jobbigt att köra då det är så mörkt, o så hoppas jag allt är som det skall.   Hoppas ni andra har en bra dag!

• twistedtofit

Skåne85. Än så länge har de tid att lägga sig till rätta vilket jag tror de gör när det blir trängre.

• Ms J

Yrla: Otrevlig kommentar från tjejen. Hade personligen blivit något irriterad. Hoppas hon skämdes rejält! Var på kurs (är skyddsombud) i går ang trakasserier och likabehandling. Det finns mycket att jobba med på arbetsplatserna trots att det är en bra bit in på 2000-talet!

Västeråsmamman och Syntetica: Håller tummarna för er att allt löser sig snart!

• LillaEko

Gnäll!!!!

Grrrrr, åkte på världens nackspärr igår. Var så trött efter förra natten med ont i magen och massa toabesök så hade verkligen behövt sova i natt. Men icke, istället har jag vaknat varje gång jag behövt ändra ställning för det har gjort så sjukt ont i nacken. Och har varit nästan omöjligt att hitta sätt att ligga på för att avlasta den.
    Så nu går jag runt som en robot med tjock halsduk och hoppas värme ska hjälpa.

Någon som har bra tips på hur man blir av med nackspärr fort? Är bara 2:a gången i mitt liv jag har det. 

• LillaEko

Är det Alvedon som är okej att ta när man är gravid? Måste ha något mot smärtan i nacken så jag inte spänner mig mer.

• Serendipitet
    LillaEko skrev 2011-11-30 10:12:43 följande:
    Är det Alvedon som är okej att ta när man är gravid? Måste ha något mot smärtan i nacken så jag inte spänner mig mer.
    Alvedon och panodil är helt OK :)
  • Velociped

LillaEko: Ta Alvedon så du kan slappna av i musklerna. Se till att värma nacken, vetekudde eller varmt bad/dushstråle om du kan - och börja sedan försiktigt röra så mycket du klarar så att du får igång blodflödet (inte om det tar stopp/gör allt för ont såklart).... Att försöka rotera axlar/armar hjälper för mig.

• Velociped

Nu har vi skrivit på papper så att min sambo får  bli pappa/kommer ha vårdnaden när skrutten föds. Känns skönt att ha det gjort, särskilt OM det händer mig något. :)

• Moniqe1979
    Velociped skrev 2011-11-30 10:24:31 följande:
    Nu har vi skrivit på papper så att min sambo får  bli pappa/kommer ha vårdnaden när skrutten föds. Känns skönt att ha det gjort, särskilt OM det händer mig något. :)

Vart i landet bor du? Vi försökte få skriva papper innan sonen  föddes men fick blankt NEJ till det i nacka komun fick absolut inte göra det inann barnet var fött enligt dem. lite nyfiken på varför det är så olika på olika ställen... för menar man VILL ju ha det klart så inte barnet står skyddslöst OM det skulle hända nått, denna gång är vi gifta så blir ju automatiskt nu...