• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Velociped
    Västeråsmamman skrev 2011-11-30 13:03:45 följande:
    Grymt frustrerad bli inte sjuka under graviditeten ett tips bara.
    Igår fick jag reda på att pga proppens tullväxt så är det ett livshotande tillstånd och då ville de förlösa mig snart som de skrev i journalen.
    Nu på morgonen kommer gynläkaren och har då bestämt att de vill försöka vänta en vecka till.
    Så en vecka till ska de spela rysk roulette med mitt tillstånd morr
    Håller tummarna för att det går bra för er båda!
  • shadowstorm
    Västeråsmamman skrev 2011-11-30 13:03:45 följande:
    Grymt frustrerad bli inte sjuka under graviditeten ett tips bara.
    Igår fick jag reda på att pga proppens tullväxt så är det ett livshotande tillstånd och då ville de förlösa mig snart som de skrev i journalen.
    Nu på morgonen kommer gynläkaren och har då bestämt att de vill försöka vänta en vecka till.
    Så en vecka till ska de spela rysk roulette med mitt tillstånd morr
    Men snälla NÅN!!! Vilka idioter!!
  • elinson
    Velociped skrev 2011-11-30 13:10:17 följande:
    Det är ju tyvärr så att man inte kan styra över måendet - jag har gått upp mycket i vikt (vägrar väga mig så vet inte hur mycket - bm vet, man jag fick blunda) ;) - enbart för att jag i början av graviditeten endast kunde äta vitt rostbröd med räkost!? Jag som inte tittat åt vitt bröd på flera år! Jag försökte få i mig frukt men mådde bara illa och plötsligt blev jag sugen på snabbmat, och åt kanske pizza/kebabrulle ett par gånger i månaden, vilket jag annars kanske stoppar i mig 2-3 ggr/år... :( Men nu äter jag iaf som jag brukar igen och räknar med att bli av med vikten fort när skrutten väl kommit ut, foglossningarna försvunnit och jag kan börja träna! *längtar*
    jag har väl haft lite tur där på grund av illamåendet så har jag inte klarat av tung varm mat som pizza och kebab eller nån slags varm mat alls. Första månaderna gick det i kycklingsallad och frukt, så vikten har inte skenat iväg (+9 än så länge) men det har ju istället gått hårt åt på järnlagren.. :(

Nu däremot har jag lust på kebab nästan varje dag ;)
  • chicopico

laddade precis hem en app till min iphone som heter "my babys beat", hinner inte testa den nu för jag ska hämta barnen på dagis men de e ju häftigt om det fungerar Man ska kunna lyssna på bebisens hjärtljud genom telefonen...

• roxylady
    chicopico skrev 2011-11-30 13:41:48 följande:
    laddade precis hem en app till min iphone som heter "my babys beat", hinner inte testa den nu för jag ska hämta barnen på dagis men de e ju häftigt om det fungerar Man ska kunna lyssna på bebisens hjärtljud genom telefonen...
    På Iphone?
  • roxylady
    chicopico skrev 2011-11-30 13:49:50 följande:
    Japp
    Coolt! Då ska jag också prova sedan Kostade den något?
  • jordgubbe0812

Järnvärden?

Jag tycker inte de testar något alls på mig längre. Är i slutet på vecka 33 nu och hade kontroll i veckan.

Då tog de SF-mått, blodtryck och barnets hjärtfrekvens.

Gången innan tog de även blodsockret.

Men järnvärde har jag inte mätt sen vecka 25.

• Syoss
    Velociped skrev 2011-11-30 12:18:41 följande:
    Jag kan nästan garantera att det inte har något med landstinget att göra utan att reglerna för var/hur och när man får göra faderskapsintyg bestäms från respektive kommun och deras olika rutiner. Även om lagarna (i det här fallet föräldrabalken) omfattar samtliga medborgare och skall gälla i alla kommuner - är det upp till varje enskilt socialkontor (socialnämnd) att bestämma över många av detaljerna. 

Jaha, jag trodde det var något som landstingen bestämde. Konstigt att det kan vara sån stor skillnad kommuner emellan :/