• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Alltochinget

Tint0: Jag trodde inte heller att jag skulle kunna göra så, därför ringde jag fsk för att fråga hur jag skulle göra för att få pengar i januari. Handläggaren som jag pratade med sa att jag kan ta ut fp den tiden jag inte pluggar. Jag har bara 2 schemalagda dagar i skolan i januari så jag tänkte ta ut fp för resten av dagarna. Jag kände mig väldigt osäker att det skulle funka men hon sa till mig att jag kunde göra så eftersom min sista utbetalning är i december och jag inte får nåt alls i januari. Jag var tydlig med att säga att min termin är slut 20 januari och innan dess räknas det ju som att jag pluggar 100 % (8 Tim/dag). Jag sa även att jag hade mest hemstudier i januari och då är det ju svårt att bevisa att man pluggar eller inte när man är hemma. Hon sa att det var en värderingsfråga men tyckte jag skulle räkna ut ungefär hur mycket tid jag behövde för att plugga och ta resten i fp. Känner mig ändå väldigt skeptisk så vi får se om min ansökan blir godkänd. Annars blir det tajt med ekonomin i januari!

Hoppas myran vill stanna i magen till januari <3
  • curiosa
    Alltochinget skrev 2011-12-02 07:31:14 följande:
    Tint0: Jag trodde inte heller att jag skulle kunna göra så, därför ringde jag fsk för att fråga hur jag skulle göra för att få pengar i januari. Handläggaren som jag pratade med sa att jag kan ta ut fp den tiden jag inte pluggar. Jag har bara 2 schemalagda dagar i skolan i januari så jag tänkte ta ut fp för resten av dagarna. Jag kände mig väldigt osäker att det skulle funka men hon sa till mig att jag kunde göra så eftersom min sista utbetalning är i december och jag inte får nåt alls i januari. Jag var tydlig med att säga att min termin är slut 20 januari och innan dess räknas det ju som att jag pluggar 100 % (8 Tim/dag). Jag sa även att jag hade mest hemstudier i januari och då är det ju svårt att bevisa att man pluggar eller inte när man är hemma. Hon sa att det var en värderingsfråga men tyckte jag skulle räkna ut ungefär hur mycket tid jag behövde för att plugga och ta resten i fp. Känner mig ändå väldigt skeptisk så vi får se om min ansökan blir godkänd. Annars blir det tajt med ekonomin i januari!
    Hade jag vart du så skulle jag ringa en gång till för att se vilket svar du får då.
    Det låter väldigt konstigt att du skulle kunna få dubbelt och det är ju inte så kul om man blir återbetalningsskyldig sen.
  • Alltochinget

Men när man ansöker om vilka dagar man vill ta ut, kollar de inte upp det då och sen godkänner? Eller hur fungerar det?

• LillaEko

Västeråsmamman: grattis.
    Var det inte en till bebis som skulle komma igår eller idag?? Fellis skulle väl bli igångsatt????

Går in i v 36(35+0) idag, och på tis är det 1 månad kvar till bf. Tiden går verkligen fort nu. Måste sätta mig ner och gå igenom allt på fk hemsida. Har ju inte hunnit det så fattar ju noll om lägsta och högsta dagar osv.

• LillaEko

En konstig fråga?!?!
    Hur vet man att slemproppen gått?
    Jag har ju en hel del flytningar, så undrar om den ser ut på något särskilt vis?!?!

• RaraS

Anonyym: Om jag hade varit du så hade jag ringt CSN och frågat. Jag har blivit återbetalningsskyldig till dem tre veckor en gång och de var stenhårda. Det hjälpte inte att jag överklagade. Den gången var det att jag hade jobbat, jag tjuvstartade exjobbet lite på sommarlov och blev klar med exjobbet innan jul, tre veckor i förtid och började jobba direkt efter nyår innan terminen var slut....spelade ingen roll vad jag sa för de såg att jag fått lön från och med 1 januari och därmed inte hade rätt till CSN hela terminen. Ditt fall är ju inte lika...men jag hade ändå frågat dem om det en extra gång! Lycka till!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 12/1-12?
  • Empa86
    LillaEko skrev 2011-12-02 08:13:28 följande:
    En konstig fråga?!?!
    Hur vet man att slemproppen gått?
    Jag har ju en hel del flytningar, så undrar om den ser ut på något särskilt vis?!?!
    Tror det brukar kunna vara lite blodstrimmor i och att den verkligen är "slemmig"?
  • Alltochinget

Ja jag får väl ringa dom igen och höra. Fy f*n vad tråkigt det är med allt styr med fsk! Suck :/