• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • fabler
    Alltochinget skrev 2011-12-07 19:45:28 följande:
    Nån mer som börjat se sämre? Jag har noterat det de senaste dagarna. Googlade på det och det verkar som att det är vanligt under graviditet. Jag har linser men undrade om jag tappat dom häromdan för jag såg så suddigt.
    vad läskigt. hade jag ingen aning om att de va vanligt. Jag har inte tappat syn och de är jag glad för annars hade jag nog blivit livrädd.

Nu är de bara två arbetsdagar kvar på jobbet. Imorgon ska jag försöka göra sista överrapporteringen till mina kollegor ang. min budget och på fredag ska vi ha chefsmöte för alla chefer i kommunen så de blir bra avslut innan man går hem. Jag har verkligen gått ner på halvfart på jobbet så jag kan ju inte påstå att jag får mycket gjort just nu.
    elias är världens sötaste!!!
  • syntetica

Har dom senaste dagarna märkt att det lixom drar/gör jätte ont i "tjejmagen"
    Tillomed så jag vaknar om nätterna och inte riktigt vet vad jag ska göra.
    Det känns som att någon drar jätte jätte hårt där inne i något.

• misssally

Synen har jag också märkt av, enligt
    Min BM så handlar det om att hornhinnan ofta sväller under grav ( som så mycket annat :)) och därav så kan man se sämre.. Men det går över när grav är slut i 99.99% av fallen :)

• curiosa
    Nån mer som börjat se sämre? Jag har noterat det de senaste dagarna. Googlade på det och det verkar som att det är vanligt under graviditet. Jag har linser men undrade om jag tappat dom häromdan för jag såg så suddigt.
    Japp jag med, helst på kort håll.
    Trodde häromdagen att jag tagit fel lins i fel öga men det stämde allt och det är väl bara att ha det så.
  • Tärning6

I dag har vi målat i den blivande barnkammaren rond 1. Det är inte färdigt så jag tänker inte lägga upp bilder förens de är helt klart :D

Men jag säger bara fy f*n vad mina händer värker nu men men sånt e livet

• elinson
    Ja jag kände av det mest i andra trimestern, det var nästan lite otäckt att köra bil. Nu har det endera blivit bättre eller så har jag vant mig vid att kisa.
  • Pamper

min optiker sa det var vanligt, därför inte lönt o ta nytt syntest o skaffa glasögon under graviditeten o amningen

bättre o vänta sa hon, det e så stor påverkan i kroppen som kan ändras

• Tärning6

Har redan fruktansvärt dålig syn e väldigt närsynt men märker att den e lite sämre nu under grav, efter att bebis är ute och så, då ska jag ta å göra ett nytt syntest för då är det endå dax för de hehe