• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • ccecy
    C R skrev 2011-12-09 21:46:35 följande:
    Vi har tre tjejnamn, Alice, Julia o felicia som vi är överens om. Killnamn är mycket svårare. Enda vi kan tänka oss båda två är Felix. Vår son heter Jonathan. Några förslag kanske? Jag tror på en kille o sambon på tjej.
    Sebastian, Alexander, Jesper tycker ja skulle kunna funka rätt bra ihop :)
  • fabler
    shadowstorm skrev 2011-12-09 21:37:40 följande:
    Ja både jag och sambon börja smaka på det namnet men killen är mera sugen i såna fall med stavningen Leia (från starwars ;)
    Leia heter sonens andra halva på dagis, de är riktigt fint men sonen skulle ju aldrig gå med på att vi skulle döpa lilla syster till det.

Pratade precis med sambon om namn och han sa att vi har väl inte så mycket val än att döpa bebisen till Linnéa ingen gladare än jag.
    elias är världens sötaste!!!
  • C R

Grattis elingabriella till sonen. Hoppas allt gick bra o att du piggnar till fort!

• Wicky81
    shadowstorm skrev 2011-12-09 21:32:48 följande:
    ¨Vad tycker ni om Lea eller Isadore?
    Jag älskar namnet Leah och hade själv tänkt mig det som tjejnamn...
    Nu får får vi en son och det är sååååå jävla svårt.....Jag och gubben kommer inte överens...Har haft många förslag men inget passar min andra hälft....

Nu har jag fastnat för Jamie....
    Vad tycker ni om det?
  • got2b

anonyym: Enligt min läkare lider jag av orolig tarm. För några år sen gjorde jag gastroskopi som inte visade något och efter andra uteslutningsteorier kom han fram till det. Vet inte om det är just IBS jag har. Mina symptom visar sig oftast när jag ätit saker jag inte borde. Det kan vara flottig mat som pizza, lök, stark mat, bönor osv. Äter jag såna saker brukar jag få extrem magknip och behöva gå på toa direkt. I vanliga fall brukar jag behöva sitta på toa ganska länge och känner inte mig färdig när jag är klar. Lite svårt att beskriva.. Allt som jag mått dåligt av undviker jag i matväg. Jag upplever precis samma som du när man är iväg på middag och sånt. Massa gaser och ont i magen. Men upplever att min mage fungerar bättre nu under graviditeten.

• chicopico

Vi har Vera som flicknamn... Men pojknamn är som sagt svårt... Våra flickor heter Maja och Ebba.

• shadowstorm
    Wicky81 skrev 2011-12-09 22:52:56 följande:
    Jag älskar namnet Leah och hade själv tänkt mig det som tjejnamn...
    Nu får får vi en son och det är sååååå jävla svårt.....Jag och gubben kommer inte överens...Har haft många förslag men inget passar min andra hälft....

Nu har jag fastnat för Jamie....
    Vad tycker ni om det?
    Jamie är fint =) gillar killnamn på J =) min son heter ju jonathan :)

jag troooor jag tycker om leia bättre än lea hmmm svåååårt
    chicopico skrev 2011-12-09 23:03:58 följande:
    Vi har Vera som flicknamn... Men pojknamn är som sagt svårt... Våra flickor heter Maja och Ebba.
    Vera passar ju jättebra ihop med dina barns andra namn...men ni visste inte kön va? kille vad rtcker du om Viggo
  • Yrla
    shadowstorm skrev 2011-12-09 21:04:27 följande:
    Är det fler som har namn torka? Vi kan inte komma framtill ett passande tjej namn inte ens 1!! Så vi har inget namn på vår lista hehe...

Jag har 3 namn som jag kan tänka mig och det är Cornelia, Amelia & Emelia men inget känns jaa...:P
    Olivia?
  • LillaEko

Jag vill sova :(
    Idag åker mannen och jag på mys helg till Kalmar med hotellvistelse.
    Längtar redan efter söndagens frukost ;)

• fabler

Killnamn har vi inte pratat om här hemma. Men kommer de ut en kille ska jag va snabb med att säga att jag tycker det ser ut som en Alfons !

Jamie är fint tycker jag.

Inatt är första natten jag vaknat och inte kunnat somna om efter att ha varit på toa. Hade så sjukt ont i ryggen men efter två alvedon och en varmvetekudde så gick det att somna om.

elias är världens sötaste!!!