• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • minneli
    Sessissen skrev 2011-05-21 09:40:03 följande:
    kan ni beskriva eran "växtvärk" detta är mitt tredje barn men hade inte ont då. men nu har jag int i nedre delen av magen då och då oftast kvällstid . Behöver jag vara orolig? Är 6 år sedan jag var gravid sist. Tacksam för svar
    Ibland känns det som mensvärk ganska långt ner, men tex oftast på kvällen tycker jag att jag har mer "vanligt" ont mitt i magen..svårt att förklara!
  • roxylady
    minneli skrev 2011-05-21 09:59:48 följande:
    Ibland känns det som mensvärk ganska långt ner, men tex oftast på kvällen tycker jag att jag har mer "vanligt" ont mitt i magen..svårt att förklara!
    Exakt samma sak för mig. Jag har haft svårt att somna pga det. Det skönaste är att ligga på rygg men då kan jag inte sova pga det haha.
  • Kattepuffen
    minneli skrev 2011-05-21 09:34:14 följande:
    Grattis!
    Du är lite paff som mig då, vi hade inte heller tänkt skaffa nummer två redan =)
    Tack! Jo jag vart rätt paff! Men jag har sagt från början att jag inte vill ha så stor ålders skillnad o ¨våran lillkille blir 3 till i höst så det är ju perfekt =)
  • LillaEko
    minneli skrev 2011-05-20 21:08:31 följande:

Hur känns ett MA då? Blöder det inget då eller? Här får man ju inget vul så då har man ju ingen aning om det förrän v. 18-10 ju och det är ju bara hur jävligt som helst. 

Mitt MA kom som en chock. skulle på ul för kub-testet i v 13.
    Fostret hade dött i v 8. Mina symptom hade fortsatt, illamående, trött och magen växte.
    Så tyvärr kan kroppen luras ordentligt.
    Inga blödningar eller minsta lilla smärta alls.
    Vill inte skrämmas, men så kan det tyvärr vara. 
  • minneli
    Kattepuffen skrev 2011-05-21 10:17:42 följande:
    Tack! Jo jag vart rätt paff! Men jag har sagt från början att jag inte vill ha så stor ålders skillnad o ¨våran lillkille blir 3 till i höst så det är ju perfekt =)
    Våran dotter fyller tre i april, så det blev också rätt bra ålderskillnad =)
  • pernillis

Hej! 
    Jag är jätteorolig och hoppas ni kan ge mig lite råd.

Fick reda på att jag var gravid för över två veckor sedan och har sedan dess haft väldigt mycket symptom. Har varit fruktansvärt öm i brösten och magen har molat som aldrig förr. För fyra dagar sedan satte illamåendet igång och då har det slutat molat och slutat vara ömt? Vad händer? Det känns ingenting längre förutom illamåendet. Är det såhär eller ska jag vara orolig??? 

• minneli
    LillaEko skrev 2011-05-21 10:20:26 följande:
    Mitt MA kom som en chock. skulle på ul för kub-testet i v 13.
    Fostret hade dött i v 8. Mina symptom hade fortsatt, illamående, trött och magen växte.
    Så tyvärr kan kroppen luras ordentligt.
    Inga blödningar eller minsta lilla smärta alls.
    Vill inte skrämmas, men så kan det tyvärr vara. 
    Usch vad hemskt!
    Iof så fick jag förra gången lyssna på hjärtat hos barnmorskan innan v.18-20 så då kanske man har en chans att upptäcka det.. blir ju värre ju längre man tror att allt är bra ju. Speciellt om man kommit förbi v.12!
  • LillaEko
    minneli skrev 2011-05-21 10:29:47 följande:
    Usch vad hemskt!
    Iof så fick jag förra gången lyssna på hjärtat hos barnmorskan innan v.18-20 så då kanske man har en chans att upptäcka det.. blir ju värre ju längre man tror att allt är bra ju. Speciellt om man kommit förbi v.12!
    Ja, eftersom vi hade ett mf i juni med var jag väldigt lättad när vi gick in i v 13.
    Men tyvärr hjälpte ju inte det.
    Därför vi har fått två vul nu innan kub. Så blir tre ul fram till v 13 och sen rutin.
    Känns tryggt, även om det inte ger någon garanti så kommer det upptäckas snabbare om det går åt skogen ju.

Någon mer som har svårt att ligga på mage?
    Kan bara somna om jag ligger på mage, men igår hade jag jättesvårt att hitta ett bra sätt då de gjorde så ont i brösten. 
  • plingplong

Hej! Fick ett plus förra söndagen och BF är 19/1 -2012.
    Har även en son född feb-2010

Har läst igenom tråden lite och tycker det verkar som att alla har så mycket symtom, själv har jag endast lite molvärk och lite lite ömma bröst.
    Förra grav var jag supernojjig mest hela graviditeten så den här har jag bestämt mig för att lugna mig lite...köpte en angelsound förra grav och det kan jag verkligen rekommendera! Tror det var efter v.11 man kunde börja höra hjärtljuden. Man ska inte lyssna så ofta men det var verkligen värt dom 300:- den kostade att kunna lyssna på lillhjärtat när man var extra superorolig.

• Shirin85

Är i 6+6 nu och har börjat må illa, speciellt på morgonen men inte på dagen.
    Det är mycket skillnad från min första graviditet, då hade jag bara mig själv att ta hand om och kunde vila.
    Nu har jag tre barn som ska tas hand om, så det blir ingen vila här inte.
    De ska till lek&buslandet på söndag så då kan blir det lite lugnt.

Har berättat för en vän nu, men resten dröjer jag med i några veckor även om jag knappt kan hålla mig från att säga detGlad

♥Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
Svar på tråden Januaribebis 2012