• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • Syoss
    erajka skrev 2011-05-21 21:52:12 följande:
    min man sa ja på en gång, jag är inne på det jag också.  Jag tror inte att det är något fel, så man får ju ett tillfälle att få se bebben tidigare. Samtigit kan det vara bra ifall det är något fel, så man är beredd på vad som kan hända ske
    Jo att man får se bebben tidigare är ju en klar bonus :) Jag tror heller inte att det är något fel.. Får se om killen får över mig helt på sin sida innan det är dags för nästa besök hos BM :)
  • Butikslager

Hallå!

Här har ni en till som nu är beräknad till Januari, om allt går som det ska.

April -09 fick vi MF i vecka 7
    April -10 föddes sonen
    Mars -11 MF i vecka 14

Så nu är vi gravida igen och jag hoppas verkligen det går vägen. Ska ringa BM och be om ett tidigt VUL samt ett UL kring vecka 12. Nu sist hade vi berättat för folk och jag hade pratat med chefen. Skitjobbigt.

• Butikslager
    Butikslager skrev 2011-05-21 22:02:41 följande:
    Hallå!

April -10 föddes sonen
    Mars -11 MF i vecka 14

Så nu är vi gravida igen och jag hoppas verkligen det går vägen. Ska ringa BM och be om ett tidigt VUL samt ett UL kring vecka 12. Nu sist hade vi berättat för folk och jag hade pratat med chefen. Skitjobbigt.
    Kan tillägga att jag redan är sjukt trött, läcker bröstmjölk och kräks!

Jag plussade i torsdags! Alltså, skulle haft mensen nu i veckan/nu i helg. Vet inte riktigt då jag bara haft en blödning sen senaste MF:et.

Hoppas symptomen är bra tecken!
  • 79a

Idag fick jag fruktansvärda kramper i magen, kom i intervaller precis som värkar som jag fick andas mig igenom. Men det var svårt att avgöra om det gjorde ont i livmodern eller tarmarna. Kanske var det bara någon bakterie jag fick i mig.

Sjukt läskigt var det i alla fall och jag känner mig lite orolig att något hänt barnet. Men jag har inte blödigt och jag mår bättre nu.

Vad tror ni?

• roxylady
    Syoss skrev 2011-05-21 22:05:16 följande:
    Jag såg filmerna tidigare idag. Väldigt fascinerande! :)
    Ja men visst var det :D
  • Shirin85
    Butikslager skrev 2011-05-21 22:02:41 följande:
    Hallå!

April -10 föddes sonen
    Mars -11 MF i vecka 14

Har också en son född i April-10.
    När är du beräknad i Januari då?Glad
    ♥Leila -05, Minah -08, Jamil -10♥
  • Kissekatten

79a: Svårt att säga. Men det är ju stor chans att det var magknip. Magen är ju inte riktigt som vanligt nu!

Dotter f. 2010-03-10, syskon BF 2012-01-01
  • Amelle
    79a skrev 2011-05-21 22:16:45 följande:
    Idag fick jag fruktansvärda kramper i magen, kom i intervaller precis som värkar som jag fick andas mig igenom. Men det var svårt att avgöra om det gjorde ont i livmodern eller tarmarna. Kanske var det bara någon bakterie jag fick i mig.

Sjukt läskigt var det i alla fall och jag känner mig lite orolig att något hänt barnet. Men jag har inte blödigt och jag mår bättre nu.

Vad tror ni?
    Jag har samma nu ikväll, det hugger till och man bli orolig. För min del är det nog bara gas. Så fort jag vänder mig på andra sidan eller på annat vis byter ställning så känner jag hur det går runt i magen. Testa det, och fis så mycket du kan! Låter kanske äckligt men vad tusan, man ska ju må bra!
Svar på tråden Januaribebis 2012