• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MaJe2011
    Astrogirl skrev 2011-05-20 19:02:48 följande:
    Hej allihopa!

Jag har precis plussat. Är i v 3+5. BF 28 januari 2012. Första barnet. 32 år. Bor i Tolered på Hisingen. Har försökt sedan november 2009. Blev gravid i dec 2010 men den graviditeten slutade i MA i v 7, vilket upptäcktes vid VUL i v 10, så jag fick Cytotech för att få ut allt. Plussade på andra försöket efter MA och det var första månaden jag prövade Pergotime. Är så glad, men är livrädd att råka ut för MA igen.
    Vi ligger väldigt lika :) Jag är 29år. =)
  • Astrogirl
    MaJe2011 skrev 2011-05-20 19:08:59 följande:
    Vi ligger väldigt lika :) Jag är 29år. =)
    Ja det blir spännande att följas åt. Ser att du också råkat ut för MF tidigare. Denna gången ska det gå bra för oss båda!! Sist hade jag knappt några grav.symptom så denna gången hoppas jag att jag får mycket grav.symptom så jag slipper oroa mig. Jag kanske kommer få äta upp detta sen om jag blir jätteillamående eller så, men så länge pyret där inne lever och växer så kan jag stå ut med det mesta. Solig
  • Astrogirl
    MaJe2011 skrev 2011-05-20 19:07:59 följande:
    Hej!
    Får man hoppa in här?

Åh, jag är i v 3+4, plussade igår. BF 29 januari.
    Jag har kämpat i över 1 år att få till en liten. Hade ett missfall  juni 2010, pga en delad livmoder.
    Ett långdraget missfall som höll på i 3 veckor. In & ut på sös. Missfallet startade i v6 & var klart v9.
    Jag bor i Haninge. Första barnet & vi är superduperglada & hoppas att den lill* väljer att stanna denna gången =)
    Min bror bor i Haninge också eller rättare sagt Jordbro. Lite sammanträffande. Glad
  • emmiz01

Får jag hänga här med er?
    Plussade idag och tror jag ska ha runt 25 januari om allt går vägen.
    Fick en son juli 2010, så det kommer bli 1,5 år imellan.
    Tog 2 år för oss att bli gravida första gången, så vi startade bebbe verkstad tidigt efter förlossningen ifall att det skulle ta lång tid igen.
    HAPPY!!!

• 79a

Jag tycker att jag plötsligt är mycket piggare, har mer energi Dessutom har svullnaden eller tjockiskänslan om magen försvunnit. Jag vaknar dock på nätterna av att det gör så sjukt ont i brösten när jag rör mig.

Tyvärr känner jag redan av att det gör ont bak i svanken, i bäckenet eller fogarna antar jag...Hade problem där med tidigare graviditeter.
    Lägger jag mig ner på rygg eller lutar mig bakåt så kan jag liksom inte lyfta på benen då det hugger där bak.

Nån som vet vad man kan göra åt sånt?

7+0 idag

• LillaEko

Hajken har gått bra. Men ruskigt trött.
    Hade smugglat med lite skorpor och fruktsoppa så klarade fixa min elevs morgonbestyr innan vi fick frukost.
    Men däremot tandborstningen, bara att vara i någon annans mun kändes så jobbigt, råkade spy i handfatet. Tur i dessa lägen att min elev inte kan tala (jobbar i en multi-klass på särskolan ).

Fy vad trkighetet det hänt Här. Skär i hjärtat. Lider så med er, vet vad ni går igenom, massa styrkekramar.

• minneli

Nu har vi varit och berättat för svärföräldrarna, de blev glada. Jag berättade bland annat att jag skulle gå upp till 100% för att öka föräldrapenningen den 1 juli (sex månader innan bf) men då sa hon att två av hennes kollegor inte alls behövt.. eller en gjorde det inte och den andra gick upp i tid 4 dagar innan?! Det kan väl inte stämma. Vet att man inte behöver gå upp i tid om man blir gravid innan första barnen blir 1 år och 10 mån. Men nu var ju min dotter 1 år och typ 11,5 mån? Tror ni man kan komma undan med det?

Hur känns ett MA då? Blöder det inget då eller? Här får man ju inget vul så då har man ju ingen aning om det förrän v. 18-10 ju och det är ju bara hur jävligt som helst.

• Stellan

Känns som att det är så många av oss som det inte går bra för. Några måste ju komma ända fram i mål! Hoppas verkligen att det är färdigt med sorgligheter i denna tråd!!!

Och hej alla nya förresten, Stort Grattis! 

• cabrera

vecka 6+0 idag.. Mår hur illa som hellst!!! Har sea bands på mej men tycker inte dom hjälper alls :( Och mina prostafen är slut såklart! Längtar tills VUL nästa fredag för att se hur de går med tanke på att jag har 2 MF i bagaget :(

Svar på tråden Januaribebis 2012