• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • emilysvensson

Jag tänker på er alla som får trista besked. Börjar själv bli orolig nu.. Ska till BM nästa vecka så jag får se vad hon säger om ett VUL..

Men om cravings, det har jag inte fått några än. Jag blir så himla sugen på något och det kan variera från dag till dag. Idag har jag varit så sugen på sambons mammas mat, spelar ingen roll vad bara jag får det. Kanske är suget på att inte behöva laga själv ;) Annars har det varit allt från apelsin till lökringar från MAX.

Sedan fick jag reda på idag att vi ska ha vinprovning med jobbet om ett par veckor. Så det blir bilen för det är den enda ursäkten jag kan komma på. Men det kommer ändå bli konstigt för jag brukar aldrig ta bilen till jobbet och det går väldigt bra med bussar och tåg. Så jag antar att folk kommer att undra, men förhoppningsvis så får jag inga frågor. Min närmsta kollega vet om det, men jag vill inte berätta för någon annan förrän jag har berättat för chefen och det har jag tänkt runt vecka 12. Åh, jag tycker inte om att ljuga!

• KathleenH
    emilysvensson skrev 2011-05-20 17:51:10 följande:

Jag tänker på er alla som får trista besked. Börjar själv bli orolig nu.. Ska till BM nästa vecka så jag får se vad hon säger om ett VUL..

Men om cravings, det har jag inte fått några än. Jag blir så himla sugen på något och det kan variera från dag till dag. Idag har jag varit så sugen på sambons mammas mat, spelar ingen roll vad bara jag får det. Kanske är suget på att inte behöva laga själv ;) Annars har det varit allt från apelsin till lökringar från MAX.

Sedan fick jag reda på idag att vi ska ha vinprovning med jobbet om ett par veckor. Så det blir bilen för det är den enda ursäkten jag kan komma på. Men det kommer ändå bli konstigt för jag brukar aldrig ta bilen till jobbet och det går väldigt bra med bussar och tåg. Så jag antar att folk kommer att undra, men förhoppningsvis så får jag inga frågor. Min närmsta kollega vet om det, men jag vill inte berätta för någon annan förrän jag har berättat för chefen och det har jag tänkt runt vecka 12. Åh, jag tycker inte om att ljuga!

Om du inte vill skylla på att du kör kan du alltid säga att du äter nån medicin, typ penicilin eller så, alla fattar ju att man inte blandar sånt med alkohol... Det har jag gjort en gång.. det funkade. Inga frågor.
  • emilysvensson
    KathleenH skrev 2011-05-20 17:54:42 följande:
    Om du inte vill skylla på att du kör kan du alltid säga att du äter nån medicin, typ penicilin eller så, alla fattar ju att man inte blandar sånt med alkohol... Det har jag gjort en gång.. det funkade. Inga frågor.
    Jag har tänkt på det med, men är rädd för frågor om vad jag har varit för sjuk. Och det känns som att kommer trassla till det ännu mer :p Jag bestämmer nog mig just den dagen antar jag.. :p
  • Stellan
    curiosa skrev 2011-05-20 17:26:50 följande:
    första måste ha har nu kommit!
    Fruktcocktail, sån i burk med typ juice i! Har längtat som en tok sen igår och idag äntligen fick jag köpt det.
    Hoppas att denna craving är ett tecken på att allt står bra till i magen ändå
    Dåligt med cravings här, däremot är jag HUNGRIG hela tiden. Äter lunch två gånger för att bli nöjd för att sedan bli illamående bara på kvällarna.

Hoppas iaf att det blir nån nyttig craving här, knäckebröd? : ) 
  • Mysgosmys
    emilysvensson skrev 2011-05-20 17:58:49 följande:
    Jag har tänkt på det med, men är rädd för frågor om vad jag har varit för sjuk. Och det känns som att kommer trassla till det ännu mer :p Jag bestämmer nog mig just den dagen antar jag.. :p
    UVI? :P
  • twistedtofit

Jag har snöat in på thaimat. Mest hemlagat, lagom kryddigt o inte för salt! Det vargar jag med grillat!

• twistedtofit
    Haanky skrev 2011-05-19 21:40:09 följande:
    Heej Kliver in här med:) bf den 23jan med barn nummer 2:)  så är nu i 4+2 och tröttheten kommer krypande...
    är nervös att lillknodden inte vill stanna kvar även jätte rädd för att spy så gör allt för att inte ja ska spy ....  illamånde hela tiden. ush!!!!

twistedtofit   senapsfrön vid öronen?? nu får du förklara mer!!! :P
    Alltså.. jag har inte stenkoll. Men BM sätter senapsfrön i öronen som man klämmer på när man mår illa. Akupressur eller nåt. Fråga barnmorskan!
  • erajka

Hej! Hoppar in här, är bara i v 4+6 idag. Vi blev gravid efter första kuren med pergotime Vi var idag hos BM och fick BF 21/1 -12.

Ska läsa igenom tråden lite =)

• Astrogirl

Hej allihopa!

Jag har precis plussat. Är i v 3+5. BF 28 januari 2012. Första barnet. 32 år. Bor i Tolered på Hisingen. Har försökt sedan november 2009. Blev gravid i dec 2010 men den graviditeten slutade i MA i v 7, vilket upptäcktes vid VUL i v 10, så jag fick Cytotech för att få ut allt. Plussade på andra försöket efter MA och det var första månaden jag prövade Pergotime. Är så glad, men är livrädd att råka ut för MA igen.

• MaJe2011

Hej!
    Får man hoppa in här?

Åh, jag är i v 3+4, plussade igår. BF 29 januari.
    Jag har kämpat i över 1 år att få till en liten. Hade ett missfall  juni 2010, pga en delad livmoder.
    Ett långdraget missfall som höll på i 3 veckor. In & ut på sös. Missfallet startade i v6 & var klart v9.
    Jag bor i Haninge. Första barnet & vi är superduperglada & hoppas att den lill* väljer att stanna denna gången =)

Svar på tråden Januaribebis 2012