• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon mer som precis plussat och förhoppningsvis utökar familjen i början av 2012?

Tänkte om någon ville följas åt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-03 17:07
    BF listan hittar ni på:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m58731572.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-16 07:50
    Tänkte att vi även måste ha en tråd att lägga upp magbilder på, så nu är det bara att ta kort och visa era söta små magar när ni är redo:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m58967480.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-02 08:57
    Länken till vår presentationstråd.
    Alltid kul att veta lite mer om varandra!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m59758061.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-13 09:09
    www.familjeliv.se/Forum-2-114/m60458420.html
    Länken till tråden om "gissa kön"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-07 09:19
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m62411217.html
    Länken till vår fortsättningstråd när bebisarna tittat ut.

• Svar på tråden Januaribebis 2012
  • MaJe2011
    Astrogirl skrev 2011-05-20 19:14:27 följande:
    Ja det blir spännande att följas åt. Ser att du också råkat ut för MF tidigare. Denna gången ska det gå bra för oss båda!! Sist hade jag knappt några grav.symptom så denna gången hoppas jag att jag får mycket grav.symptom så jag slipper oroa mig. Jag kanske kommer få äta upp detta sen om jag blir jätteillamående eller så, men så länge pyret där inne lever och växer så kan jag stå ut med det mesta. Solig
    Ja men precis, jag säger detsamma.
    Jag hade knappt nå helller förra gången. Denna gång känns allt så mkt starkare på ngt vis.
    Plus att ja plussa 4 dagar innan bim. Förra gången var det svagt svagt 1 dag efter bim.

Hur mår du annars? =)
  • Syoss
    roxylady skrev 2011-05-21 10:00:50 följande:
    Exakt samma sak för mig. Jag har haft svårt att somna pga det. Det skönaste är att ligga på rygg men då kan jag inte sova pga det haha.
    Så är det för mig med. Så jag burkar ligga på rygg tills jag känner att jag närmar mig sömnen, då vänder jag på mig och somnar tillslut. Jag har alltid en extrakudde som jag nästan kramar om lite löst. Jag har fått för mig att trycket på både mage och bröst minskar då :)
  • Astrogirl
    MaJe2011 skrev 2011-05-21 13:08:28 följande:
    Ja men precis, jag säger detsamma.
    Jag hade knappt nå helller förra gången. Denna gång känns allt så mkt starkare på ngt vis.
    Plus att ja plussa 4 dagar innan bim. Förra gången var det svagt svagt 1 dag efter bim.

Hur mår du annars? =)
    Jag mår bara fint. Endast lite lite molvärk i tjejmagen och lite lite ömma bröst, men än så länge är man ju bara v 4, så jag hoppas det  kommer mer symptom för varje vecka som går nu.

Är du från Örebro-trakten? Har en kompis därifrån och hon använder också ordet "nå" när hon skriver. Kul med dialekter tycker jag. Själv bor jag i Gbg, men är från början från Skara så jag pratar lite västgötska, ingen göteborska dock. Glad
  • LoboSonora
    plingplong skrev 2011-05-21 10:51:11 följande:
    Hej! Fick ett plus förra söndagen och BF är 19/1 -2012.
    Har även en son född feb-2010

Har läst igenom tråden lite och tycker det verkar som att alla har så mycket symtom, själv har jag endast lite molvärk och lite lite ömma bröst.
    Förra grav var jag supernojjig mest hela graviditeten så den här har jag bestämt mig för att lugna mig lite...köpte en angelsound förra grav och det kan jag verkligen rekommendera! Tror det var efter v.11 man kunde börja höra hjärtljuden. Man ska inte lyssna så ofta men det var verkligen värt dom 300:- den kostade att kunna lyssna på lillhjärtat när man var extra superorolig.
    Hejsan!:) Jag har oxå en son född feb-10 och jag har BF 18 januari :D Skulle va kul om vi kunde följas åt när vi har nästan samma datum :D
    Håller med dig där med symtomen, själv har jag inga alls förutom att jag är lite mera hungrig bara =) Vart kan man köpa sån där angelsound ? Hur tidigt hörde du din sons hjärtslag ?
  • roxylady
    Syoss skrev 2011-05-21 13:19:34 följande:
    Så är det för mig med. Så jag burkar ligga på rygg tills jag känner att jag närmar mig sömnen, då vänder jag på mig och somnar tillslut. Jag har alltid en extrakudde som jag nästan kramar om lite löst. Jag har fått för mig att trycket på både mage och bröst minskar då :)
    Haha saa här :) Fast jag kramar om täcket. Men man får tänka på att det måste ju vara positivt så länge det känns något? Då vet man att det växer å knakar :D Bara det inte börjar göra riktigt ont.. men det ska det inte få göra.
  • plingplong
    LoboSonora skrev 2011-05-21 13:56:46 följande:
    Hejsan!:) Jag har oxå en son född feb-10 och jag har BF 18 januari :D Skulle va kul om vi kunde följas åt när vi har nästan samma datum :D
    Håller med dig där med symtomen, själv har jag inga alls förutom att jag är lite mera hungrig bara =) Vart kan man köpa sån där angelsound ? Hur tidigt hörde du din sons hjärtslag ?
    Va kul!! Skrattande Vilket datum är din son född?
    Jag beställde min angelsound på tapperviking.se men tror det finns begagnat på både tradera och blocket.
    Hjärtljuden hörde jag den 12/8, första gången jag testade...tror kanske jag var i vecka 12 eller 13 då.
  • Syoss
    roxylady skrev 2011-05-21 14:40:31 följande:
    Haha saa här :) Fast jag kramar om täcket. Men man får tänka på att det måste ju vara positivt så länge det känns något? Då vet man att det växer å knakar :D Bara det inte börjar göra riktigt ont.. men det ska det inte få göra.
    Ja hittills "stör" jag mig inte på det.. eller vad man ska säga :P Jag är oerhört glad för att jag känner att det finns nått där inne i magen. Underbart Glad
    Som du säger, för ont får det ju inte göra...det är ju inte bra. Men dit ska vi inte komma Flört
  • Syoss
    plingplong skrev 2011-05-21 16:21:03 följande:
    Va kul!! Skrattande Vilket datum är din son född?
    Jag beställde min angelsound på tapperviking.se men tror det finns begagnat på både tradera och blocket.
    Hjärtljuden hörde jag den 12/8, första gången jag testade...tror kanske jag var i vecka 12 eller 13 då.
    Jag var tvungen att googla Angelsound. Hade ingen aning om att det finns såna där saker att köpa! En sån måste man ju ha Skrattande jag ska investera i en.
  • soda

Oj jag kanske också borde slå till på ett angelsound, är jättenojig över om det verkligen är en bebis där inne ;/
    Jag känner inte av några speciella symptom, bara lite ont i magen (och det kan ju när man läser vara dåligt vilket gör mig ännu mer orolig.)
    Funderar på att boka en tidigt ultraljud (privat) men då får man åka upp till sthlm tror jag, någon som bor i sthlm och kan tipsa om något bra ställe?

• Oa82

Är i v. 5+0 och idag kom tröttheten! Herregud kan man vara så här trött? Har varit lite smånojig att jag inte känt så mkt symtom. Första barnet så jag vet inte alls hur det ska kännas. Jag är livrädd för missfall så jag vill gärna kräkas vara dödstrött och you name it. Då känns det iallafall som att allt är som det ska! Är det fler som tänker så?

Svar på tråden Januaribebis 2012